10 Reacties

3 jaar geleden
Voel je ook pijn in het been zelf of in de heup/bekken? Ikzelf heb last van mijn bekken (zowel voorkant als achterkant). Ik moet ook langzaam opstaan en dan even een paar seconden stilhouden voor ik begin te lopen. Het helpt wel veel om ervoor te zorgen dat ik met 2 benen tegelijk opsta. Dus niet op 1 voet stappen en dan de andere erachteraan zwaaien, maar 2 voeten naast elkaar op de grond zetten en met evenveel druk op beide benen overeind komen. Het is even wennen en ik voel me een beetje achterlijk soms, maar het scheelt bij mij veel pijn.
(en zittend aankleden trouwens 🙈 echt als een omaatje)

3 jaar geleden
Ik ben bij mijn vorige zwangerschap erachter gekomen dat ik bekkentorsie heb. Had ook veel pijn en door de benen zakken of soms pijnscheuten door heel mijn been. Doordat de bekken verkeerd staan zitten de spieren en zenuwen soms ook verkeerd of bekneld. Loop hiervoor sindsdien bij de osteopaat die zetten dit steeds terug recht wanneer ik veel last heb. Nu 5 jaar later zwanger van de tweede en weer veel extra last. Komt omdat alles weker word en ook zwaarder door de buik die groeit. Maar was wel heel blij dat ik er op tijd achter kwam bij mijn eerste zwangerschap anders kon ik waarschijnlijk niet natuurlijk bevallen doordat mijn bekken zo verkeerd stonden. Hopelijk bij jou wat beter nieuws bij de gynaecoloog!

3 jaar geleden
Reactie op JP8961
Heup/bekken komt de pijn vandaan.
Toevallig vanochtend een afspraak met mijn vk gehad, zij doet ook een soort van manuele therapie. M'n bekken bleek iets scheef te staan waardoor een zenuw klem kan komen.
Een oefening die voor het kruisbeengewricht erg goed is (en zover ik weet geen andere klachten veroorzaakt, maar check het evt bij jouw vk of dokter🙈) : met één voet op een yogablok, dik boek, of traptrede staan zodat het andere been vrij in de lucht is. Dan het vrije been naar voren en achteren zwaaien. Doe dit voor beide benen evenveel, ook als je maar aan 1 kant pijn hebt, anders zwaai je mogelijk juist iets scheef 😬

3 jaar geleden
Dit had ik ook. Dacht gelijk dit zal met mijn bekken of heupen te maken hebben 😣 Verloskundige gebeld en doorverwezen naar de bekkenfysio. Gelukkig niks aan de hand.. of nja… niks met de bekken! Moet even wat minder gaan doen, overbelasting… Je draagt toch een kleintje mee. Nog een keer bekkenfysio te gaan, dit betekend voor mij: massage voor de billen! Mag niet klagen 😝 Hoop dat het meevalt voor je!