15 Reacties

één maand geleden

Als mijn zoontje iets niet wil (bijvoorbeeld naar boven) dan probeer ik hem keuzes te geven: wil je zelf naar beneden lopen of meot ik je tillen? En dan kiest hij iets en dan gaat het wel. En voor de rest gewoon uitzitten 🫣

één maand geleden

Reactie op LisetteOV

Als mijn zoontje iets niet wil (bijvoorbeeld naar boven) dan probeer ik hem ...
Bedoel boven natuurlijk 🤣

één maand geleden

Zelf hebben we dat gelukkig niet zo erg. Maar ik had gelezen dat tussen 2 en 2,5 de lastigste tijd is om met speen te stoppen, juist omdat ze nu een lastige fase doormaken en wat hulp daarbij nodig hebben. Misschien een idee om daar dus even mee te wachten?

één maand geleden

Herkenbaar! Ik word er ook onzeker van.. probeer de weekenden vaak niet te vol te plannen! Ik moet zeggen dat dit wel driftbuien scheelt. Iets meer rust en structuur.

één maand geleden

Pfff ik ben blij dit te lezen. Ik begin de laatste weken echt te twijfelen of het wel normaal is dat mijn zoontje zo enorm dwars is en zoveel schreeuwt, gooit, nee roept, slaat etc etc. Maar blijkbaar zijn er meerdere moeders die hiermee te dealen hebben. Echt enorm pittig! Ik heb ook een dochter van 5 jaar en die heeft uiteraard ook haar buien gehad maar dit is echt next level. 🥵

één maand geleden

Reactie op jojo-chan

Zelf hebben we dat gelukkig niet zo erg. Maar ik had gelezen dat tussen 2 e ...
Dank je, goeie!!!

één maand geleden

Och zo blij dit te lezen!🙈 M’n zoontje wordt als boos als ik gewoon normaal nee zeg en elke keer weer een driftbui en zich op de grond laten vallen. Alles wat ook maar in zn buurt ligt pakt hij en smijt het weg. Het is zo frustrerend😭. Helaas praat hij ook nog niet dus hij kan zich op geen andere manier duidelijk maken. Hij heeft vanaf z’n geboorte veel oorontstekingen gehad en nu buisjes en gaat naar logopedie dus hoop zo dat de taalontwikkeling op gang gaat komen zodat hij zich kan uiten. Hij begrijpt wel alles, maarja kan zich niet duidelijk maken richting ons😩.

één maand geleden

Herkenbaar ook! Keuzes geven lijken te helpen.. en soms even negeren en dan pas aandacht geven als hij wat kalmer is... Vanochtend was het drama omdat de korst van zijn boterham niet meer heel was🤣 Het is een fase het is een fase het is een fase!

één maand geleden

Onze dochter heeft deze fase ook gehad. Zo mega pittig, je loopt echt bijna op eischelven uit de angst dat je weer zo'n driftbui triggert 🙈 Maaaar goed nieuws! Bij ons gaat het nu sinds een aantal weken ineens echt super goed en heeft ze eigenlijk nauwelijks meer driftbuien! Ze heeft ook een mega sprong gemaakt en praat al zinnetjes en begrijpt heel veel dus ik denk dat de driftbuien vooral werden veroorzaakt door het feit dat ze zich niet begrepen voelde? Is een gokje hoor want volledig weten zullen we het nooit, maaaaar goed nieuws: hier was het dus een, jawel, ✨fase✨😜😂

één maand geleden

Zo herkenbaar dit allemaal 😭

25 dagen geleden

Reactie op Kimhmn

Onze dochter heeft deze fase ook gehad. Zo mega pittig, je loopt echt bijna ...
Het jaar is nog niet om hè! Kan nog alle tijden terug komen 😂😂

25 dagen geleden

Reactie op sabinemarchal

Het jaar is nog niet om hè! Kan nog alle tijden terug komen 😂😂
Hahahaha laat mij lekker in de illusie dat dit het was! 😜😜

25 dagen geleden

Reactie op LisetteOV

Als mijn zoontje iets niet wil (bijvoorbeeld naar boven) dan probeer ik hem ...
Ik geef twee opties en hij schudt zijn hoofd en knikt “neen” bij beiden 😅

25 dagen geleden

Als hij een driftbui krijgt omdat hij iets op een bepaalde plek wil en dan boos wordt omdat het daar effectief ligt, (…😅…) dan moet ik hem echt afleiden met iets totaal anders dat helpt hier wel 😁

25 dagen geleden

Reactie op Carocaro

Ik geef twee opties en hij schudt zijn hoofd en knikt “neen” bij beiden 😅
Hahahahaha oh mannnn😂