10 Reacties

4 jaar geleden

De verloskundige legde mij van de week uit dat hij eerst een beetje wordt schoongemaakt, mutsje op en dan heb je het 'gouden uur' dan ligt hij ongeveer een uur bij je huid op huid. Daarna wordt hij goed schoongemaakt (denk badje of met washandje) en krijgt hij de kleding aan. 🤭 ik dacht ook eerst hmm hoe gaat dat dan😅

4 jaar geleden

als mijn dochtertje geboren was hebben ze haar zo veel mogelijk met doeken afgedroogd dan hebben ze haar naakt op mij gelegd en zo zeker 1 uurtje op mij laten liggen ondertussen dat alles schoon word gemaakt en je zelf een beetje bent bekomen dan namen ze haar op maakte ze haar schoon met een washandje en deden eerst rompertje aan en eerste pakje die je bij hebt wat jij graag wilt dan de volgende dag kwamen ze op de kamer tonen hoe je badje gaf en dan deed ik haar geboortepakje aan😊

4 jaar geleden

Ik dacht dat het juist goed was om jouw baby de eerste dag niet te wassen en schoon te maken

4 jaar geleden

Wij hebben gisteren info avond gehad. Dag 1worden ze niet gewassen, enkel even beetje netjes gemaakt. Ik doe dag 1 gewoon een leuk pakje om aan te doen en voor dag 2 echt eentje voor de foto. Dan is je baby ook wat minder 'gezwollen' en wat bekomen van de bevalling want voor hen is het ook heel wat he 🤪

4 jaar geleden

“Vies” is niet echt vies. Indien er bloed aanwezig is dan wordt dat weggeveegd. Maar je baby zal niet vies zijn 😝. Ze ruiken dan heerlijk en het lijkt wel alsof ze vanzelf schoon worden. Mn eerste dochter werd de eerste uur op mn borst gehouden en drna wat controles uitgevoerd en wat schoongeveegd. Geboortepakje aan, luier om de 3 uurtjes en de volgende dag gewoon andere kleertjes aan. Ik had mn dochter wel na de 2e dag gewassen (bij aankomst thuis na t ziekenhus)

4 jaar geleden

Ohw ik zie dit zo vaak voorbij komen 😅 Je kindje is echt niet vies vies hoor. Je kindje word niet gewassen zodat het vernix laagje goed in kan trekken. Dit is goed voor het huidje. Het is echt niet zo dat je kindje helemaal onder het bloed vruchtwater etc direct word aangekleed. Je gaat zelf vaak zelf eerst huid op huid met je kindje vaak een uurtje daarna misschien je partner nog wel en dan is het meeste al ingetrokken of word het het natte nog weg gedept. Kleertjes worden daar echt niet zo vies van. Dag 2 word het kindje btw ook niet altijd al in bad gedaan hoor. Hou daar rekening mee. Ligt maar net aan de misselijkheid, temperatuur en hoe het kindje het doet etc..

4 jaar geleden

Baby wordt gewoon wat gedroogd wanneer die op jou ligt, na inderdaad het gouden uur wordt die gewogen en gemeten etc en moest er wat stoelgang of dergelijke zijn, wordt dat wel gekuist, maar hier (in België) worden ze niet vlak na de geboorte nog in bad gestoken. Ik heb de kleertjes perfect proper kunnen wassen 😉

4 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties. Dit wordt m'n eerste dus vandaar de onwetendheid 😇

4 jaar geleden

Onze eerste is pas op dag 3 voor het eerst in bad geweest en ze was echt niet vies hoor:) goed dat het vernixlaagje kan intrekken Ze had zich wel volgepoept, dus de meconium hebben ze afgewassen met een nat washandje, maar dr haartjes bleven een beetje bebloed. Dat droogde op en na twee dagen is het pas gewassen. Helemaal prima, zodat zoveel mogelijk van het vernixlaagje kan intrekken

4 jaar geleden

Reactie op Ris123

Bedankt voor jullie reacties. Dit wordt m'n eerste dus vandaar de onwetendh ...
Heb ik ook haha. Zoveel van die vragen die door je hoofd gaan. Soms ook kleine dingen. Toch merk ik dat anderen met dezelfde vragen zitten. Dit was er voor mij ook een van namelijk🤗