12 Reacties

10 maanden geleden

Je eerste twee zinnen beginnen met 'natuurlijk eigen bed' en 'gewoon eigen kamer' maar dat is niet perse natuurlijk of gewoon hoor 😊 Wij hebben geen extra kamer en dat vind ik voorlopig wel prima zo. Ze heeft een ledikantje bij ons op de kamer maar meestal blijft ze na de eerste keer wakker worden bij mij in bed.

10 maanden geleden

Hier slapen we samen ;) het is een heel westers idee om apart te “moeten” slapen. Als je het zelf fijner vind dan moet je het gewoon doen natuurlijk maar als dit werkt en goed voelt zou ik het gewoon zo doen :) je hoeft niet bang te zijn dat het straks niet lukt, kindjes geven vanzelf aan wanneer ze er aan toe zijn

10 maanden geleden

Ik wilde juist graag langer samen slapen, maar mijn zoontje ging alleen maar keten en spelen vanaf 10 mnd. Toen toch in de eigen kamer gelegd, met veel moeite. Ik vind het zo gezellig samen en het is maar zo'n korte tijd..

10 maanden geleden

Reactie op Stroopwafels

Ik wilde juist graag langer samen slapen, maar mijn zoontje ging alleen maa ...
Hij sliep overigens meteen goed, beter zelfs. Dus het hoeft niet te betekenen dat ze straks niet wil, als jij er aan toe bent om haar daar te leggen. Dus ik zou het daar zeker niet voor gaan doen als je er nog niet aan toe bent.

10 maanden geleden

Hier ook! Ze slaapt in in haar eigen bedje. Als ze wakker wordt, variërend tussen half 10 en 1 uur komt ze naast mij in de co-sleeper slapen. Ze is in de vroege uren altijd onrustiger dus dan ben ik er meteen bij om te helpen.

10 maanden geleden

Wij slapen ook op 1 kamer, bedje staat voor mijn bed. Als hij wakker wordt in de nacht komt hij bij mij en zo slaap ik ook beter, als ik hem terugleg in zijn eigen bed gaat hij absoluut niét slapen haha.

10 maanden geleden

Wij hebben gisteren onze dochter voor jet eerst in de nacht op haar eigen kamer gelegd. Gewoon spontaan. Ging erg goed

10 maanden geleden

Reactie op annaa_

Wij slapen ook op 1 kamer, bedje staat voor mijn bed. Als hij wakker wordt ...
Hier hetzelfde momenteel

10 maanden geleden

Ik hou de mijne voorlopig nog lekker bij ons op de kamer, ze heeft 's nachts soms nog behoefte aan contact, bij het in slaap vallen mijn hand vast willen houden. Wordt straks echt niet in een keer moeilijker omdat ze dan ouder zijn. Je kunt het haar dan ook beter uitleggen en aanmoedigen om in eigen kamer te slapen omdat ze je dan beter begrijpt

10 maanden geleden

Mijn zoontje slaapt ook nog altijd bij mij. Ik leg hem tussen 19 en 20 wel in zijn eigen bed maar tussen een uur of 22 en 24 komt hij weer bij mij liggen

10 maanden geleden

Dat is helemaal je eigen keuze en vooral doen waar jij je prettig bij voelt. Jouw kind, jouw keuze. Wij hebben er voor gekozen om onze kleine met 8 weken al naar haar eigen kamertje te doen. Ze sliep al door en ik werd wakker van elk geluidje dat ze maakte. Dus voor ons was het beter zo. Nu zwanger van een tweede, ben benieuwd hoe dat gaat

10 maanden geleden

Ze willen vanzelf naar hun eigen kamer. Verschilt volledig per kind. Kijk wat jullie past en jezelf niet schuldig voelen over het een of ander. Wij hebben ons zoontje tot 11mnd tussen ons in gehad. Toen avond in zijn kamertje en rest tussen ons in. Nu hele nacht in eigen kamer en vanaf 5u (als hij voor 7u wakker wordt) tussen ons in. De overgang ging meteen perfect omdat hij er ook aan toe was