7 Reacties

3 jaar geleden

Niet schuldig voelen hoor. Je doet het niet expres.

3 jaar geleden

Als het een brandwond is zou ik zeker even de HA bellen. Brandwonden overigens koelen met lauw water: koud water trekt de vaatjes dicht waardoor de warmte er niet uit kan. Minimaal 10 min

3 jaar geleden

Ps: kan gebeuren! Zo gaan we nog 100 van die momenten hebben. Wees niet te streng voor jezelf

3 jaar geleden

Koelen met lauw water, ondertussen de huisarts of huisartsenpost bellen... Altijd bij brandwonden op de handen en sowieso ernstige brandwonden laten zien en er op staan dat je komt, want je wil mocht het ernstig zijn, geen littekens hebben, want de handjes gaan nog groeien... En verwijt jezelf niks, zoiets kan gebeuren, zo heeft mijn dochter ooit toch haar handje tegen de kachel geduwd bij mijn ouders in een onoplettend ingeblikt, terwijl ze wist au kachel, maar de nieuwsgierigheid wond het! Ik heb mijn dochtertje nog nooit zo hard horen gillen en schreeuwen toen de pijn door kwam zetten... verschrikkelijk! Weet dat schreeuwen alleen maar goed is, want je kind voelt de pijn... Dat voelen ze bij derde graads dus niet! Gelukkig bij mijn dochter goed afgelopen... flinke blaren maar na twee weken niks meer te zien! Sterkte met jullie meisje

3 jaar geleden

Ze lag net te slapen en ik heb haar wakker gemaakt want ik zag op haar andere handje een rode plek en heb net ook dat handje gekoeld. Ik heb de huisarts gebeld en de assistente gaf aan dat het een blaartje kan worden maar er is geen reden om langs te gaan. Het is te kort en te weinig volt. Bedankt voor jullie reacties.

3 jaar geleden

Dat is schrikken! Niet hetzelfde, maar had gisteravond ook zo’n momentje.. Met haar verplaatsten na borstvoeding in bed had ik haar bij haar bij haar elleboog vast en het gewricht “kraakte”. Ook meteen pruillip en begon ze wat te jammeren, gelukkig kon ik haar snel troosten. Voelde (en nog) me echt verschrikkelijk! We doen het niet expres en troosten onze kindjes, ongelukjes zullen helaas nog wel meer gebeuren.. Wel goed om ook tegen je kindje “sorry” te zeggen, nu en als ze ouder worden. Klinkt logisch maar veel volwassenen vinden dit toch erg moeilijk 😶 Je doet het goed mama, vergeef ook jezelf 😘

3 jaar geleden

Oh wat erg! Ik gebruik ook vaak die meppers. Je hebt goed gehandeld door meteen te koelen en te troosten. Dit soort dingen gebeuren (helaas) ik heb mijn kindje keer aan het huilen gemaakt doordat mijn speaker keihard stond en per ongeluk aan ging. En keertje zijn hoofd hard tegen zijn bedje gestoten. Niks erger dan je kind zien huilen. Maar ze leren er ook wat van dat ze erachter komen dat pijn tijdelijk is en dat je er voor ze bent!!!! Vergeef jezelf 🤕