18 Reacties
4 jaar geleden
Mijn eerste had ook last van spruw en kreeg nystatine, hielp overigens niets. Maar wat ik begreep is dat het erg pijnlijk is de nystatine op de spruw, kankerpatiënten moeten dit namelijk ook wel eens gebruiken ivm spruw.
Wat ons kindje hielp was pure bessensap.
4 jaar geleden
Mijn eerste had ook last van spruw en kreeg nystatine, hielp overigens niet ...
Dankjewel voor je reactie. Wel naar om te horen dat het zo pijnlijk is. Zeker omdat ze pas 2,5 week oud is. Hopelijk gaat dit medicijn in iedergeval iets doen😅
Maar zal zeker de pure bessensap onthouden als dit niet werkt.
4 jaar geleden
Reactie op Lcdj
Ik gebruik het voor mijn zoontje, bij hem helpt het wel. Moet alleen nog zi ...
Ja wij doen ook kleine beetjes per keer. Maar toch lijkt het dan soort verkeerd te vallen waardoor ze het weer uitkotst met voeding. Nu gaan we het net wat later geven na de voeding. Dus niet er meteen achteraan. Kijken of dat helpt. Gelukkig slaat het bij jullie zoontje aan😊
4 jaar geleden
Ik heb mycostatine gekregen voor de baby en miconazolnitraat zalf voor mn tepels. Mn dochter drinkt de suspensie tussen de voeding door en heeft niks door, denkt dta het melk is en kan dan niet wachten tot ze de rest van de borstvoeding krijgt. Binnen 2 dagen is haar tong nu al weer roze, ik maak wel de kuur af.
4 jaar geleden
Mijn ervaring met de medicatie is niet top. Uiteindelijk kreeg ik van iemand de tip om alles uit te koken. Dus aantal keren per dag speentje wisselen en in kokend water leggen, Spuugdoekjes elke keer schoon en heet wassen. Dit heeft ons enorm geholpen en daarna was het snel weg.
Ook het spuitje niet vergeten heet af te spoelen anders besmet je het hele flesje met medicatie weer.
4 jaar geleden
Hi! Ik weet niet zeker of ik spruw heb, of gevoelige tepels dmv beginnende kloven. Ik zie bij mijn kleine we wat witte spikkels op de tong, maar hij heeft na de voeding ook wat terug. Het is me niet heel duidelijk of het van de tong van te vegen is. Ik merk in ieder geval niet heel veel aan de kleine.
Kan het dus ook van zelf overgaan na goede hygiëne? Of moet je langs de huisarts?
4 jaar geleden
Reactie op Annemiekedg
Hi! Ik weet niet zeker of ik spruw heb, of gevoelige tepels dmv beginnende ...
Goede hygiëne is juist belangrijk. Ik hoef inmiddels het medicijn niet meer te geven. Heb nu voor mijn borsten crème wat ik na elke voeding moet smeren. En voor de rest alles goed schoonhouden en goede hygiëne.
4 jaar geleden
Heeft iemand van jullie ervaring met gentiaan violet tegen spruw? Ik heb het vermoeden dat mijn zoontje spruw heeft. Heb gisteren de huisarts gebeld. Uitgelegd wat er aan de hand was en kreeg direct Nystatine voorgeschreven. Ik heb zelf nergens last van want geef geen borstvoeding meer. Er heeft geen arts naar gekeken. Mijn zoontje heeft alleen een witte tong. Vond dat het nogal makkelijk voorgeschreven werd en ben een beetje huiverig om nystatine te geven want ik lees geen goede dingen op internet! Zit er aan te denken om gentiaan violet te kopen dus ben benieuwd naar jullie ervaringen!
4 jaar geleden
Reactie op Anoniem86
Heeft iemand van jullie ervaring met gentiaan violet tegen spruw? Ik heb he ...
Bij mij is er ook niet gekeken door een arts maar het is gewoon voorgeschreven. Ik gaf het 2 dagen en het tongetje was alweer roze. Was dus zeker weten spruw en m'n dochter vind het medicijn net zo lekker als melk, ze merkt geen verschil en drinkt het gulzig op!
4 jaar geleden
Reactie op Melaa21
Ja 1ml en ze slikt het gewoon door, werkt echt heel goed hier!
Aaah oke! Hier werkt het gelukkig ook, bijna er van af. Vond het alleen gek dat ze zeiden dat hij het niet mocht door slikken dus ik vroeg mij al af hoe je het anders moest toe dienen. Maar dit maakt dus niet uit 😅
4 jaar geleden
Hier ook vandaag met Nystatine begonnen hopelijk helpt het snel. De mond van de kleine valt qua plekjes wel mee maar mijn tepels gingen vreselijk zeer doen, waren droog en werden rood ik heb het uitgegild bij het aanhappen (daarvoor nergens last van) en vond dat ik het drinken aan de borst maar even door moest zetten (hoge pijngrens maar tranen stroomde over mijn wangen!) Afkolven gaat me beter af qua pijn en dat inmiddels ook gedaan als aanhappen niet ging door pijn of frustratie bij onze kleine.