5 Reacties
3 jaar geleden
Ik heb bij mijn beide zoontjes kokosolie gebruikt. Na elke voeding even met je schone pink met een beetje kokosolie in z’n mondje smeren. En steeds de spenen uitkoken, na elke voeding een schone doek en zelf super vaak je handen wassen tot het pijn doet..
Ik herken bovenstaande klachten in ieder geval niet van spruw..
3 jaar geleden
Ik herken een deel van de klachten wel... last van maagje en ontlasting; scheten laten spugen. Heel sneu om te zien. Bij mijn zoontje werd dit na een paar dagen medicijnen (overigens wel andere medicijnen) minder en begon ik te merken dat het beter ging.
Niesen en slijm herken ik overigens niet.
De osteopaat vertelde mij dat spruw vaak samen gaat reflux achtige klachten, omdat de hele weg in de buik van de darmen tot aan het mondje geïnfecteerd zij door de spruw. Dat zou de scheetjes, het ongemak, het spugen en de zure geur van het spugen wel kunnen verklaren.
3 jaar geleden
Voor de baby zou er nystatine gebruikt moeten worden, 4x per dag 1ml. Voor op de tepels word daktarin gebruikt. Daktarin in de mond smeren heeft geen effect. Daarbij zou je het echt bij elke voeding moeten gaan gebruiken en elke voeding de speentjes uitkoken. Het is een schimmel, dus heel hardnekkig, het duurt lang voordat je er vanaf bent!
3 jaar geleden
Ik herken de klachten van de buik (ongemak, scheetjes) en het spugen ook. Het niezen en hoesten niet. Maar ik weet niet of dit van de Daktarin is of van de spruw. Mijn dochter kreeg eerst nystatine, daarna nog een keer in een zwaardere kuur, daarna de Daktarin en uiteindelijk een antibiotica kuur van de kinderarts, dat laatste hielp gelukkig uiteindelijk. Toen de spruw weg ging gingen de buikklachten ook weg, zelfs toen de de antibiotica kuur nog had.