17 Reacties

3 jaar geleden

Onze dochter had precies hetzelfde. En wij zijn naar een tongriem kliniek geweest en daar hebben ze het los gebrand en nu kan ze goed gaar tong gebruiken dat kon ze helemaal niet. Ze dronk met haar lippen in plaats van de speen te masseren met haar tong.😟 maar nu gaat het veel beter nou ze daar aan is geholpen 😊

3 jaar geleden

Bij onze zoon is het lipbandje ook aan de korte kant, maar hij heeft er geen last van. Zijn lip krult mooi om de speen tijdens het drinken. Onze dochter (is nu 4 jaar oud) heeft ook een kort lipbandje, maar heeft er ook nooit last van gehad. Tongriempje is hier normaal.

3 jaar geleden

Onze dochter is al heel kort na de kraamweek geholpen in de tongriemkliniek. Zowel de lipband boven als het stukje onder de tong zijn weggebrand. Het was even gedoe met het masseren om te zorgen dat het niet terug zou groeien, maar ze drinkt nu super en groeit als kool. Toen verscheurde het mijn hart, maar was van korte duur en zeker de moeite waard.

3 jaar geleden

Onze zoon is toen hij 16 dagen oud was ook gelaserd aan zijn tongriem en lipbandje. Hij drinkt beter aan de fles, hij krult zijn lip mooier om de speen. Tijdens de borstvoeding merkte ik weinig verschil; het deed mij alsnog veel zeer en had ook niet het idee dat hij veel sneller dronk. Het moment zelf was heel zielig en ook die dag was hij niet helemaal in zijn hum. De dag daarna was hij gewoon weer zichzelf.

3 jaar geleden

Bij hem zag het er zo uit

3 jaar geleden

Reactie op DV-2

Bij hem zag het er zo uit
Thanks voor t delen 🙏🏻

3 jaar geleden

Lactatiekundige is vandaag langs geweest en hij heeft ook een te korte (dikke) tongriem… we gaan 10 augustus naar de tongriemkliniek in Groningen om hem te laten behandelen.. hij is dan 18 weken oud 😥 wou dat we dit eerder hadden geweten, had ons veel pijn en leed bespaard.. nu moet hij deze pijnlijke ingreep ondergaan 😩

3 jaar geleden

Reactie op nvvh

Lactatiekundige is vandaag langs geweest en hij heeft ook een te korte (dik ...
Wat balen dat het zo laat is ontdekt. Gelukkig kunnen jullie nog wel relatief snel terecht in de tongriemkliniek. Sterkte alvast!

3 jaar geleden

Reactie op DV-2

Wat balen dat het zo laat is ontdekt. Gelukkig kunnen jullie nog wel relati ...
Ja zeker balen 😣 Bedankt 🙏🏻

3 jaar geleden

Hé NVVH, hoe is het gegaan met het laseren van het tongriempje/lipbandje?

3 jaar geleden

Reactie op DV-2

Hé NVVH, hoe is het gegaan met het laseren van het tongriempje/lipbandje?
Hi DV12, bedankt dat je het vraagt! We zijn afgelopen woensdag naar de tongriemkliniek in Groningen geweest. Het is allemaal goed gegaan en vond dat we heel goed geholpen werden! De bevestiging gekregen dat hij een type 3 lipband en type 3 tongriem had. Ik quote: de aanhechting van de lipband liep door tot aan de kaakrand waardoor de lip niet goed uit kon krullen. De tongriem zat posterior vast waardoor liftende bewegingen richting het palatum moeizaam gingen en de slikbeweging niet afgemaakt werd.” Kortom, het is maar goed dat we hem hebben laten behandelen. En de behandeling zelf viel mij ook mee. Hij moest even huilen, maar net als bij de vaccinatie zegmaar… en zodra ik hem vast hield en troostte was het al weer goed. Ook weinig bloed omdat ze het gelijk dichtbranden. Gisteren ging het drinken wat moeizaam (we gebruiken nu een andere fles met kleinere speen om zijn tong goed te trainen) maar merk nu al dat hij beter vacuum kan houden en hij heeft vandaag zelfs eventjes overdag aan de borst gedronken (weliswaar heel onrustig maar hé hij dronk!) ik zie dus zeker al wat vooruitgang 🙏🏻 De nazorgoefeningen gaan ook al met iets minder tranen! Op de foto zie je heel goed de oude aanhechting van zijn (zoals zij noemde boomstam) tongriem die zijn tong naar beneden trok 😅 bizar toch!

3 jaar geleden

Reactie op nvvh

Hi DV12, bedankt dat je het vraagt! We zijn afgelopen woensdag naar de tong ...
Goed dat hij behandeld is dus!

3 jaar geleden

Reactie op DV-2

Goed dat hij behandeld is dus!
Jazeker 🙏🏻🙏🏻

3 jaar geleden

Tip!! Vergeet niet de oefeningen goed te doen!

3 jaar geleden

Reactie op Dyooo!

Tip!! Vergeet niet de oefeningen goed te doen!
Yes! Ik doe ze braaf elke 6 uur. En probeer het echt goed te rekken zodat het niet weer aan elkaar groeit

3 jaar geleden

Wat ik wel vreemd is dat wij dus geen oefeningen hoefden te doen. Wij hebben onze zoon laten behandelen in IJsselmuiden bij een tandarts

3 jaar geleden

Bij de tongriemkliniek in Groningen geweest toen hij 4 weken was…pff gelukkig!! Zowel lipbandje als tongriem zaten heel strak…dmv lasering behandeld…oefeningen goed gedaan 4 weken lang. Erg belangrijk!!! Na 1,5 week terug voor nacontrole…de meeste ouders in de wachtruimte vonden het onzin en zielig en hadden de oefeningen niet gedaan…gevolg…baby’s moesten allemaal opnieuw de behandeling doorstaan. Dat was pas zielig! Gelukkig kan onze zoon zijn tong nu goed uitsteken.