23 Reacties
2 jaar geleden
Wij hebben een Thule fietskar. We hebben hem aangeschaft toen onze oudste 1jaar was voor oa achter de racefietsen. Nu hebben we met de kleine (3maanden) alleen nog maar gewandeld. Dat is wel heel leuk want grote zus kan er naast zitten en het loopt veeeel fijner op bijv bospaden dan een wandelwagen. Mooie aan de kar is dat je ook met de fiets ergens naar toe kan gaan en dan wandelend verder. Nadeel is dat ze best groot zijn voor in de auto. Ik dacht dus alleen dat je met een baby nog niet mocht fietsen (nog niet opgezocht vanaf welke lengte/kunstje ze het mogen). Wij gaan hem straks sowieso veel gebruiken naar het kdv, je ziet ze hier naast de bakfietsen heel veel gebruikt worden
2 jaar geleden
Wij hebben een Queridoo kidgo fietskar gekocht bij onze oudste. En ook veel gebruik van gemaakt. Onze tweede hebben we er ook al veel in gehad tijdens het fietsen op vakantie. Gaat prima. Wij hebben er wel bevestiging voor de maxi cosi bij gekocht. Dus ze zit er gewoon in de maxi cosi in, dat gaat perfect
2 jaar geleden
Deze denkoefening hebben we ook gemaakt. Uiteindelijk gekozen voor de Querido Sportrex. En tevreden! Plaats voor 2 kids waarvan 1tje in de babyschaal. Vering, veilig én een pak goedkoper dan de Thule Chariot.
2 jaar geleden
Wij hebben nu onze 3e Thule fietskar. Niet dat de kwaliteit zo matig is hoor! Eerst een eenpersoons, toen verkocht en een tweepersoons gekocht en nu weer een eenpersoons erbij. Voor buitensport/hardloop/racefiets liefhebbers als wij is het echt goud waard. We gebruiken ze nagenoeg dagelijks. Onze jongste dochter zit vanaf 3 maanden in de hangmat. Onze oudste van 3 zit er nog steeds graag in.
2 jaar geleden
Wij hebben een Thule coaster XT met babyhangmat (gebruikt vanaf 3 maamden) en straks als hij wat ouder is dan gaat de hangmat eruit en baby supporter erin. Dat is als hij kan zitten. Mijn dochter van 2 zit ernaast. Echt ideaal! Je kunt er ook hoop spullen in kwijt. Wij gaan er regelmatig mee naar de stad op de fiets en gebruiken m dan als buggy.
2 jaar geleden
Reactie op Joycevd
Wij hebben een Thule coaster XT met babyhangmat (gebruikt vanaf 3 maamden) ...
Ik overweeg ook een Thule coaster te kopen, om te kunnen fietsen met mijn baby van bijna 4 maanden. Op de Thule site las ik echter dat de hangmat alleen bedoeld is om te wandelen. Hoe doen jullie dat? Kun je er ook eenvoudig een maxi-cosi in bevestigen?
2 jaar geleden
Reactie op 1991Jo
Ik overweeg ook een Thule coaster te kopen, om te kunnen fietsen met mijn b ...
Ik ben daar ook benieuwd naar! We hebben daarom nog niet gefietst met onze baby van net 3maanden maar zo hier te lezen lijkt het of de babysling al best te gebruiken is… (achter de racefiets zullen we nog niet doen denk maar naar kdv zou wel heel handig zijn)
2 jaar geleden
Reactie op 1991Jo
Onze 3 meiden hebben allemaal vanaf 3 maanden in de hangmat gezeten achter de fiets. Wij begrepen dat het meer een indekdingetje is omdat niet elk land zulke goede fiets faciliteiten heeft als Nederland. De eerste keren gingen we nog alleen over mooi asfalt en veel achterom kijken. Nog steeds rem ik bij een diepe kuil in de weg of bij een hoge heuvel (dochter is nu 4 maanden) maar ze lacht en slaapt nog altijd in de kar. Achter de racefiets gaat ook prima. Het hangt meer af van de route en duur dan van het type fiets.
Ik heb geen ervaring met een Maxi-Cosi in de Thule maar ik zou de hangmat prettiger vinden. Die vangt tenminste ook nog een wat schokjes op
2 jaar geleden
Weet iemand of je dat hangmatje ook in een andere fietskar kan hangen? We hebben een twinny load fietskar gekregen, maar die heeft geen vering volgens mij. Je kan de maxicosi er in zetten maar dat lijkt me wel erg schokken... Zo'n hangmat lijkt me dan beter. Iemand ervaring mee of dat ook in een andere kar kan?
één jaar geleden
Reactie op 1991Jo
Ik heb m'n maxi cosi er in bevestigd en gaat prima! Ik moet wel maar echt 3minuten fietsen naar de opvang.. nu wordt hij wat te groot voor de maxi cosi er in, dus binnekort zet ik de baby support er in en een goed dekentje er bij🥰
één jaar geleden
Ik heb inmiddels een thule Chariot lite gekocht en ben er mega blij mee. Wat een top ding, geeft me echt zoveel vrijheid! En m'n zoontje vindt het heerlijk in z'n hangmatje. Nu lekker warm ingepakt onder een dekentje.
Wij hebben hem vanaf ongeveer 5 maanden in het hangmatje achter de fiets. Hij zit er heel relaxed in. Moet wel een sterk nekje hebben, dus ik zou er niet heel veel vroeger aan beginnen dan 4 a 5 maanden.