11 Reacties

4 jaar geleden

Ik zou zeker een klacht tegen haar indienen. Dat kan bij het ziekenhuis of de prikpost. Als het goed is, kunnen ze precies terugzien wie er geprikt heeft en anders zoveel mogelijk kenmerken doorgeven.

4 jaar geleden

Zo herkenbaar dat je dan op zo’n moment flabbergasted bent en achteraf allemaal goeie tegenreacties bedenkt die je had willen zeggen. Klacht is geen gek idee. Laat haar maar bewust worden hiervan.

4 jaar geleden

Wel wat jammer om zo reactie te krijgen. Helaas heeft iedereen tegenwoordig zijn mening over dit. Bij mij is er zo van reactie dat 24 jaar veel te jong is om zwanger te zijn. En weet ik nog niet wat leven is. Meestal lach ik deze reacties weg of reageer ik gewoon met het geit dat iedereen zelf de keuze maakt hoe oud ze zijn.

4 jaar geleden

Jeetje dat is zeker ongepast. Niet alleen is het op persoonlijk vlak simpelweg gemeen, maar als professional zou ze er toch bewust van moeten zijn dat ze jou er heel nerveus mee kan maken. Ikzelf ben 37 en me ook bewust dat je toch meer risico op vanalles loopt, dat moet zo'n 'professional' er dan echt niet inwrijven.

4 jaar geleden

Ja tis belachelijk. Andere mensen denken je beter te kennen dan dat jij jezelf kent. Ik ben bijna 21 en nu zwanger van ons 1e kindje. En mensen die dat horen denken echt ah die wist vast niet wat voorbehoedmiddelen waren ofzo. Terwijl dit een bewuste keuze is omdat me partner ouder is. En bij mij de drang heel hoog was om opnieuw zwanger te worden. Na een sterrenkindje. Ik denk zo van als je stabiel bent de liefde ervoor hebt waarom niet. Leeftijd is maar een nummer echt waar! Want ik ken ook genoeg mensen om me heen die 21 zijn en nog keihard feesten enzo en ik heb daar allang geen behoefte meer aan bijv.

4 jaar geleden

Ik ben 21 en zwanger van de tweede. Op dit moment lig ik in het ziekenhuis en krijg ik ook dingen te horen. Zo zei een arts dat het erg bijzonder was op mijn leeftijd, maar daar trek ik me niks van aan. We weten zelf beter. Ook toen ik de huisarts had gebeld met de mededeling dat ik zwanger was, vroeg ze eerst op een bepaalde toon is het wel gepland? Nou volgens mij ziet ze in het systeem dat ik een kind heb en drie maanden geleden een miskraam heb gehad. Dus dat zei ik haar ook

4 jaar geleden

Wat een achterlijke en onnozele reactie zeg. Ik weet niet echt een goede comeback, maar er zijn in ieder geval ook mooie voordelen aan een wat oudere moeder, misschien dat je daar iets van kan gebruiken als comeback: https://www.oudersvannu.nl/nieuws/8-verrassende-voordelen-van-moeder-worden-op-latere-leeftijd/

4 jaar geleden

Ik durf bijna niet te zeggen dat ik 42 ben en zwanger (na vier miskramen) van de eerste. Het leven loopt helaas niet altijd hoe je het wilt… Dit zegt, vind ik, meer over haar dan over jou.. Gelukkig heb ik tot nu toe alleen positieve reacties gehad.. maar tja hoe zou ik reageren? Ik zou, in mijn situatie (ik ken jouw situatie natuurlijk niet), denk ik zeggen; ik had ook graag eerder een kind willen krijgen helaas was me dat niet eerder gegund. Fijn dat het jou wel gegund is! Veel sterkte en probeer het los te laten.. en te genieten van je wondertje!

4 jaar geleden

Belachelijk. Ik ben nu 40. Helaas vandaag beginnen met pillen om miskraam op te wekken :-( maar hier word ik nog meer boos en verdrietig van. Ik zou ook een telefoontje er aan wijden.

4 jaar geleden

Wauw, zo ontzettend onprofessioneel om een dergelijke uitspraak en reactie te doen!! En daarnaast helemaal niet oké!! Ik ga een poging wagen voor een comeback. De eerste is voor wanneer een zorgverlener je nogmaals zo benadert: “Ik schrik van deze reactie en het feit dat je ermee zit te lachen. Heb je niet het inlevingsvermogen om je voor te stellen dat het leven van een andere aanstaande moeder er totaal anders uit kan zien en kan resulteren in een oudere leeftijd?! Het voornaamste is dat de kleine met liefde omringd wordt en dat is mogelijk ongeacht de leeftijd. Hoe dan ook voel ik me verplicht om toekomstige situaties voor zwangere vrouwen te voorkomen waardoor ik deze opmerking en non-verbale reactie moet melden bij de klachtencommissie van deze zorgorganisatie.” Wanneer het je in de privé sfeer gebeurd zou ik reageren met: “Ik vind het pijnlijk hoe je totaal geen rekening houdt met mijn privéleven. Mogelijks is het niet iedere aanstaande moeder gegund om jong aan kinderen te beginnen. Het voornaamste is dat de kleine met liefde omringd wordt en dat is mogelijk ongeacht de leeftijd. Ik zou je willen vragen in de toekomst dergelijke opmerkingen voor je te houden. Zeker als ze alleen maar kunnen afbreken in plaats van opbouwen.” Succes ermee!! En laat voor zulke opmerkingen maar geen ruimte in je hoofd. Ook voor alle andere dames die er op oudere of jongere leeftijd mee te maken hebben!! 💪🏼💪🏼💪🏼❤️

4 jaar geleden

Wow wat ontzettend onprofessioneel zeg. Echt een hele ongepaste opmerking. Deze persoon moet echt weten dat je zulke opmerkingen niet mag maken. Kun je iets van een klacht indienen?