31 Reacties

3 jaar geleden

Ik volg

3 jaar geleden

Ik geef vooral banaan, omdat mijn dochter t leuk vindt om stukjes te krijgen. Ook appelmoes met (zachte) stukjes of zachte peer!

3 jaar geleden

Ik ben begonnen met banaan in kleine stukjes te geven en dit gaat heel goed, verder ben ik ook beetje inspiratieloos helaas.

3 jaar geleden

Ik snijd appel/peer in kleine stukken en kook ze voordat ik ze geef. Banaan geef ik soms gewoon een halve waar ze van kan happen, en soms prak ik hem grof met een vork. Mango/meloen eet ze ook in grotere stukken/reepjes. Als het nog wat steviger is prak ik het met een vork.

3 jaar geleden

Hier wat grof gepureerd... hij krijgt t nog wel op een lepel en dan met wat kleine stukjes... als ik m ooit een stukje peer geef dan sabbelt ie er wat aan maar dat was het馃槄 en banaan knijpt ie fijn hahah

3 jaar geleden

Mijn dochter eet vaak met mij samen een appel en peer. Ze was altijd erg ge茂nteresseerd in hoe ik die at en nu bijt ze kleine stukjes af van de appel en de peer, nadat ik de schil heb weggehaald en zelf een aantal happen heb genomen. Ze heeft ook al 8 tandjes, dus dat helpt waarschijnlijk ook wel mee. Dit gaat gek genoeg beter dan als ik haar kleine stukjes geef

3 jaar geleden

Appel raspen! Kleine stukjes mandarijn, kiwi, banaan, peer etc.

3 jaar geleden

Hier bestaat het ontbijt meestal uit 1 a 1,5 banaan of peer. En we kopen regelmatig zo'n grote zak bevroren fruit, bv mango stukjes, die kun je per portie ontdooien (koelkast/aanrecht), vaak per 10 a 15 stukjes. Altijd op voorraad, altijd vers, nooit teveel klaargemaakt.

3 jaar geleden

Ook dochter van 10 maanden. Dagelijks minimaal 1 stuk fruit. Banaan, manderijn, mango, kiwi, sinasappel gaat op in stukjes. Fruit moet wel rijp zijn, anders spuugt het prinsesje het het weer uit. Blauwe bessen en druiven doormidden. Appel wilt ze alleen als moes met aardbei erdoorheen.

3 jaar geleden

Ik lees hier bijvoorbeeld druiven en mandarijn. Maar eten jullie lieverds dan ook het velletje? (Buitenrandje)

3 jaar geleden

Reactie op Marielle de Boer

Ik lees hier bijvoorbeeld druiven en mandarijn. Maar eten jullie lieverds d ...
Ja, in het begin niet (spuugde ze het weer uit), maar na meerdere keren proberen wel.

3 jaar geleden

Reactie op Leenke

Ja, in het begin niet (spuugde ze het weer uit), maar na meerdere keren pro ...
Ahhh okeej, dankje wel. Dan ga ik dat ook maar eens proberen hihi

3 jaar geleden

Banaan eet hij in stukjes, manderijn en druif sabbelt hij alle sap er uit en spuugt velletjes weer uit en andere dingen haksel ik even een beetje tot een groffer prutje.

3 jaar geleden

Raspen: Appel/ Peer Prakken: Peer/Aardbei Staafmixer: Mango/besjes/ Mandarijn/Kiwi/sinaasappel Stukjes: Banaan

3 jaar geleden

Hier doe ik glad gepureerd fruit met grof gepureerd (dmv een vork) banaan. Idee van het raspen vind ik leuk en had ik nog niet aan gedacht!

3 jaar geleden

Ik doe eigenlijk alles al in stukjes, peer, banaan, mango, kiwi, pruim.

3 jaar geleden

Wij doen al een tijd lang stukjes, wat grotere stukken die hij zelf in zijn handjes kan pakken: Banaan, peer, mango, papaya, pruimen, ananas, kiwi. En mandarijn lekker sap eruit sabbelen.

3 jaar geleden

Er is een gratis app app waar je per leeftijd kan zien hoe je vaste voeding en dus ook fruit in stukjes kan aanbieden. Wij doen het al sinds het begin daarmee. De app heet Solid Starts.

3 jaar geleden

Banaan delen wij in 3 stuklen. Dat eet ie dan echt het netste 馃槀 Appel, peer enzo zijn we nu aan het proberen met vuistjesformaat te geven maar hij vind de structuur duidelijk nog iets om aan te wennen. Dus dat geven we dan wel elke keer maar als ie er niks van eet dat prak ik het een beetje. Besjes/druiven/manderijn dingen krijgt ie nog geprakt. Teveel kinderen meegemaakt die er echt half in stikte dus daar doe ik nog wat voorzichtiger mee馃き

3 jaar geleden

Onze pediater zei dat we nu alles mogen geven. Het enige waarmee je moet oppassen is grote harde stukken in purree verstoppen. Als je kindje die dan niet kan anticiperen kan hij zich verslikken. Maar wij geven dus nu sinds een maandje ook gewoon stukjes appel en dat gaat top. Hij vind het lekker en leuk 馃憤 ik snijd platte partjes die hij zelf kan vastpakken of geef een mini stukje direcr in zn mond.