31 Reacties
3 jaar geleden
Ik geef vooral banaan, omdat mijn dochter t leuk vindt om stukjes te krijgen. Ook appelmoes met (zachte) stukjes of zachte peer!
3 jaar geleden
Ik ben begonnen met banaan in kleine stukjes te geven en dit gaat heel goed, verder ben ik ook beetje inspiratieloos helaas.
3 jaar geleden
Mijn dochter eet vaak met mij samen een appel en peer. Ze was altijd erg ge茂nteresseerd in hoe ik die at en nu bijt ze kleine stukjes af van de appel en de peer, nadat ik de schil heb weggehaald en zelf een aantal happen heb genomen. Ze heeft ook al 8 tandjes, dus dat helpt waarschijnlijk ook wel mee. Dit gaat gek genoeg beter dan als ik haar kleine stukjes geef
3 jaar geleden
Ook dochter van 10 maanden. Dagelijks minimaal 1 stuk fruit. Banaan, manderijn, mango, kiwi, sinasappel gaat op in stukjes. Fruit moet wel rijp zijn, anders spuugt het prinsesje het het weer uit. Blauwe bessen en druiven doormidden. Appel wilt ze
alleen als moes met aardbei erdoorheen.
3 jaar geleden
Ik lees hier bijvoorbeeld druiven en mandarijn. Maar eten jullie lieverds dan ook het velletje? (Buitenrandje)
3 jaar geleden
Reactie op Leenke
Ja, in het begin niet (spuugde ze het weer uit), maar na meerdere keren pro ...
Ahhh okeej, dankje wel. Dan ga ik dat ook maar eens proberen hihi
3 jaar geleden
Hier doe ik glad gepureerd fruit met grof gepureerd (dmv een vork) banaan. Idee van het raspen vind ik leuk en had ik nog niet aan gedacht!
3 jaar geleden
Banaan delen wij in 3 stuklen. Dat eet ie dan echt het netste 馃槀
Appel, peer enzo zijn we nu aan het proberen met vuistjesformaat te geven maar hij vind de structuur duidelijk nog iets om aan te wennen. Dus dat geven we dan wel elke keer maar als ie er niks van eet dat prak ik het een beetje. Besjes/druiven/manderijn dingen krijgt ie nog geprakt. Teveel kinderen meegemaakt die er echt half in stikte dus daar doe ik nog wat voorzichtiger mee馃き
3 jaar geleden
Onze pediater zei dat we nu alles mogen geven. Het enige waarmee je moet oppassen is grote harde stukken in purree verstoppen. Als je kindje die dan niet kan anticiperen kan hij zich verslikken. Maar wij geven dus nu sinds een maandje ook gewoon stukjes appel en dat gaat top. Hij vind het lekker en leuk 馃憤 ik snijd platte partjes die hij zelf kan vastpakken of geef een mini stukje direcr in zn mond.