6 Reacties
2 jaar geleden
Het combineren zal altijd lastig blijven denk ik, al zal dat persoonlijk zijn en niet bij iedereen. Maar ik ervaar het wel zo. Ik werk 16 uur en mis het fulltime werken enorm. Ik heb 9 jaar een eigen klas gehad en nu gaat voor mijn gevoel alles langs me heen. Tegelijkertijd wil ik ook niet meer werken want ik geniet onwijs van de tijd met mijn zoon 😄
2 jaar geleden
Ik werk 20 uur, meer werken buiten de deur zou in mijn geval ten koste gaan van mijn gezin en huishouden en de rust in m’n hoofd🤯. Als ze ouder worden bij het naar school gaan hebben ze je uit school ook nodig en hulpouders worden er ook gevraagd. Tuurlijk is er bso ed maar ik moet er zelf niet aan denken dat ze dat elke dag of meerdere dagen zouden moeten doen. Ze willen zelf ook Max 1x per week, hoe leuk ze het ook vinden.
En de dagen dat ik gewoon thuis aanrommel zijn mij echt heel dierbaar, en na een paar dagen thuis kijk ik weer naar m’n werk uit en andersom.
2 jaar geleden
Blijft inderdaad zoeken in het combineren. Ik kijk altijd wel weer enorm uit naar mijn werk na een paar dagen thuis. Ik werk ook fulltime maar ben heel flexibel, dus kan bijvoorbeeld ook om 09.30 beginnen. Sinds we een schoonmaakster hebben heb ik veel meer rust en is het beter bij te houden.
2 jaar geleden
Ik werk nu 16u, ondertussen zwanger van de derde. Dit is genoeg, anders zou het ten koste gaan van mijn gezin en gezondheid gaan.
Straks ga ik misschien terug naar 1 dag, dan ben ik er toch even uit.
2 jaar geleden
Ik werk ook fulltime. Vind het soms zwaar, voel me schuldig naar de kinderen. Daarom ben k de weekenden bijna altijd met de kinderen. Daardoor weer weinig tijd voor mezelf.
M’n vriend werkt ook fulltime.
Ik neem af en toe een middag vrij om even bij te komen.
We hebben wel om de 2 weken een schoonmaakster, dat scheelt.
Het blijft een struggle. Heb leuk uitdagend werk (leidinggevende) waar k niet in uren kan minderen. Financieel is het lekker.
Minderen zal minder uitdaging en minder geld betekenen maar wel meer voor het gezin.
Elke keer weeg k m’n gevoel af en tot nu toe vind k het fulltime nog prima!
2 jaar geleden
Ik werk 4 dagen in de week, wat mij goed bevalt. Woensdag mamadag. Ik moet alleen niet te veel in het weekend plannen, dan heb ik niet genoeg energie meer voor de werkweek. Het huishouden doen we echt met z'n tweeën. Sommige dingen schieten er wel eens bij in, zoals opruimen of stofzuigen, maar dat wordt vanzelf weer makkelijker als ze ouder is denk ik. Ik heb wel flexibel werk, en m'n vriend ook, wat handig is met halen en brengen van de opvang bijvoorbeeld. 's Avonds is mijn rustmoment, dan doe ik vaak niks.