17 Reacties
4 jaar geleden
Jeetje wat heftig. Hier ook sinds anderhalve week last van koliekpijnen. Tot op heden twee keer een aanval gehad. Morgen bloedonderzoek en later deze maand een echo. Vermoeden ook galstenen. Ben benieuwd wat ze terug vinden in mijn bloed. Je hebt heel erg gelijk om aan de bel te trekken en naar de arts te gaan. Vertrouwen op je eigen lichaam je voelt zelf als het niet goed zit. 😉
4 jaar geleden
Ohwjee. Hier ook koliekpijnen. De eerste keer zelfs de ambu laten komen.( via huisartsenpost ) ik kon niet meer en dacht echt dat het in me buik goed mis was. Na een bevalling met ruim l bloedverlies was m'n angst groot.
2e keer was 2 weken later, dokter geweest en diclofenac zetpillen gehad van 100mg. Tijdens aanval zware diaree en spugen... laatste aanval duurde 7uur ofzo... verschrikkelijke pijn is dat! Ongelofelijk! Ze zagen dan op de echo maar 3 galstenen. Zaten alleen toen voor de klep naar je maag?
Hoop dat ik na 4 aanvallen er vanaf ben nu. Anders toch maar doorverwijzing vragen
4 jaar geleden
Reactie op Steeff91
Ohwjee. Hier ook koliekpijnen. De eerste keer zelfs de ambu laten komen.( v ...
Zeker niet opgeven idd.
Bij mij werkte de medicatie heel slecht. Pas nadat ik in het ziekenhuis lag en andere medicatie gekregen had begon het pas te werken.
Na de operatie (mijn galblaas is er nu gelukkig uit)
Lag ik op de ic omdat ik nog ontzettend veel pijn had en pas na de 3e keer een andere medicatie gekregen te hebben was ik pijnvrij
4 jaar geleden
Hoe was de operatie? Viel het herstel na die tijd mee? Of ben je nog herstellende. Ik loop al 7 weken met hele erge buikklachten continu werd ik afgescheept met een blaasontsteking (maar pijn zo erg leek net een wee) blijven komen. Nu is er eindelijk een echo en ct gemaakt, en zijn er ook galstenen gevonden én een niersteen. Dinsdag word ik met spoed eindelijk geopereerd na al die weken sukkelen. En verwijderen ze ook de galblaas. Maar zie er wel tegenop! 😅met een kleintje van 10 weekjes..
4 jaar geleden
Reactie op xShaarrr
Hoe was de operatie? Viel het herstel na die tijd mee? Of ben je nog herste ...
Bij mij viel de operatie echt reuze mee! Ze hebben het met een kijkoperatie kunnen verwijderen.
Iedereen is anders natuurlijk maar ik was de op de avond geopereerd een was de ochtend erop alweer thuis en had verder geen medicatie meer nodig
4 jaar geleden
He allemaal, hier hetzelfde! Na de bevalling (april) had ik erge aanvallen zoals misselijkheid, veel braken en krampen in mijn linker bovenrug en een heel drukkend eng gevoel in mijn middenrif. Volgens de ha hoefde ik me niet druk te maken en moest mijn lichaam na de bevalling volgens hem weer herstellen….daarna nog een par keer enge aanvallen gehad ook tijdens het voeden en gelukkig werkt mijn man thuis en riep ik hem snel naar beneden te komen want ik trok het niet meer. Ik rende naar de wc en spuugde wel 5x en de laatste keer vulde mijn mond zich zelf met zuur heel gek! Mijn aanvallen duren soms 4 uur of soms korter. Paar keer ook ambu laten komen omdat ik echt weinig lucht kreeg maar toen zij kwamen was de aanval al weg en konden ze niets voor mij doen eigenlijk. Tot een paar weken geleden ik weer belde naar de ha en die vermoedde nu galstenen. Echo gehad en inderdaad galstenen. 6 juli wordt ik geopereerd gelukkig. 1 tip zodra ik die aanval voel opkomen werkt 2 paracetamol innemen heel goed bij mij wellicht kan jullie dit ook helpen. Sterkte ermee
4 jaar geleden
Reactie op Steeff91
Jij hebt dus een goede ervaring qua operatie en erna? Heb je misschien inst ...
Ja ik was de dag erna alweer thuis en had geen medicatie meer nodig dus dat ging volgens mij super goed. Heb heel even op de ic gelegen omdat ik ook een ontsteking had en daar nog wel pijn in had. Helaas reageerde mijn lichaam niet op alle pijnstilling maar ook dat is goed gekomen. Ja zeker heb ik insta.
Chantal0de0groot kun je me onder vinden