16 Reacties

4 jaar geleden

Wat bedoel je ? Dat je dieet had gebruikt

4 jaar geleden

Aii ik gebruikte het ook.. thanx

4 jaar geleden

Klopt ik las het zojuist in een folder! Dit geldt voor meerdere insecten gif producten. Had ik net anti vliegende insecten spray gekocht na elke nacht wakker liggen door vliegen…

4 jaar geleden

4 jaar geleden

Ja 🙄

4 jaar geleden

Reactie op nvvh

Goed dat je t zegt! Ik ga deze maar aanschaffen voor mijn vakantie naar Ita ...
Kruidvat heeft eigenmerk zonder deet. En anders heeft prenatal ook plakkertjes die je op kleding enzo kan plakken.

4 jaar geleden

Reactie op Mar90909

Aii ik gebruikte het ook.. thanx
Shit ik ook. Nu maar laten staan dan en muggenbulten lijden

4 jaar geleden

Eucalyptus olie is een veilig alternatief tegen de muggen! 😄

4 jaar geleden

Citriodiol van Kruidvat is goed alternatief

4 jaar geleden

Ik had gelezen dat middeltjes op basis van etherische olie ook riskant zijn. Die zijn zo geconcentreerd dat je er best wat gifstoffen van opneemt (precies de stoffen waar de muggen natuurlijk ook door wegblijven). Zelf smeer ik normaal ook eucalyptusolie omdat deet mn luchtwegen irriteert. Maar toen ik het vorige week een keer smeerde werd ik me een partij misselijk 😅 moest direct onder de douche. Heb nu een spray met icaridin als werkstof.

4 jaar geleden

Reactie op jojo-chan

Ik had gelezen dat middeltjes op basis van etherische olie ook riskant zijn ...
Let op, icaridin mag je ábsoluut NIET gebruiken als je zwanger bent!

4 jaar geleden

Eucalyptus olie is een van de etherische oliën die je niet mag gebruiken in zwangerschap, net als bv pepermunt olie.

4 jaar geleden

Reactie op Brf-24

Let op, icaridin mag je ábsoluut NIET gebruiken als je zwanger bent!
Bizar, mijn informatiezoektocht kwam juist uit op dat ze het aanraden ipv deet :o

4 jaar geleden

Reactie op jojo-chan

Bizar, mijn informatiezoektocht kwam juist uit op dat ze het aanraden ipv d ...

4 jaar geleden

Reactie op Brf-24

Wat bizar. Op site RIVM en lareb vind je meer https://www.lareb.nl/tis-know ...
Hmm apart. de Duitse instellingen hebben daar dus een ander advies. Icaridin is iig minder agressief dan deet en daardoor komt er ook minder door de huid heen. Ik denk dat ik het voor boswandelingen en buitenyoga wel blijf gebruiken. Hier in Zuid-Duitsland hebben we helaas echt een probleem met gevaarlijke teken en het risico op hersenvliesontsteking of lyme vind ik dan zwaarder wegen.

4 jaar geleden

Reactie op jojo-chan

Hmm apart. de Duitse instellingen hebben daar dus een ander advies. Icaridi ...
Poeh het blijft natuurlijk je eigen keuze, maar ik zou het zelf niet aandurven als iets niet geschikt is voor kinderen onder 13 jaar en onduidelijk is of het placenta bereikt. Mss tot tweede trimester anders de boswandeling even vermijden?