9 Reacties
3 jaar geleden
Als er aangegeven wordt dat je maximaal 4 uur met een baby in dat aantal decibel kan zitten zal zij na 10 minuten echt geen gehoorbeschadiging hebben opgelopen. Als wij ons zorgen maken zien we vaak hetgeen waar we bang voor zijn. Je kan altijd nog even navraag doen bij de huisarts maar ik zou je niet te druk maken hoor! Ik denk dat je kleintje last van heeft gehad van prikkels en misschien wel het wennen aan de koptelefoon.
3 jaar geleden
Onze dochter is al meerdere keren mee gegaan naar een gehorig evenement met bescherming op, en slaapt meestal overal doorheen. Gisteren moest haar papa optreden en was ze wel onrustiger, maar ik denk dat dat ook kwam doordat jan en alleman boven de kinderwagen hing.
Ik zou me niet al te druk maken, maar als het jou geruststelt gewoon de dokter bellen. Het zou zonde zijn als je hierdoor nergens meer naartoe kunt.
3 jaar geleden
Ik werk al meer dan 10 jaar in de audiologie en denk echt niet dat je kindje gehoorschade heeft gekregen hierdoor. Kan heel goed zijn dat ze gewoon overprikkeld is geraakt. Het is behalve veel geluid ook veel mensen, andere prikkels en allemaal nieuw.
3 jaar geleden
Reactie op MelissaN
Stelt me gerust! Ik zal het me gewoon inbeelden dan want ze kan het nog nie ...
Met de juiste bescherming maakt het in feite niet uit. Harde geluiden zijn schadelijk als je er voor langere tijd aan bloot wordt gesteld,en bij de meesten ook pas als dat vaak is gebeurd (uitzonderingen daargelaten, en als er een granaat naast je oor ontploft komt het ook niet goed).
Op het moment dat je goede gehoorbescherming gebruikt wordt je in feite niet meer blootgesteld aan te hatd geluid. Nou moet zo'n baby om allerlei redenen natuurlijk niet dag in dag uit gehoorbescherming dragen, maar dat ben je vast ook niet van plan.