17 Reacties
4 jaar geleden
Ik gebruikte eerst ook wel de zipplock zakjes van ikea.
Vaak wordt als tip ijsblokzakjes gegeven, maar dat vond ik zelf echt drama met ontdooien en dan in een flws krijgen
4 jaar geleden
Mijn vriend had de zakjes van Medela al besteld voordat ik de tips van de kraamverzorgster aan hem had doorgegeven, dus heb er zelf nog geen ervaring mee, maar zij zei dat je in principe ieder bewaarzakje dat geschikt is voor de vriezer kan gebruiken.
Dus gewoon van die ziplock zakjes uit de supermarkt. Wel fijn als je erop kan schrijven: datum en hoeveelheid. En ik zou dan wel voor de merkoptie uit de super gaan, die zakjes van huismerk trek ik vaak kapot voor er iets in zit. Maar dat kan ook mijn lompheid zijn. 😜
Succes met de zoektocht!
4 jaar geleden
Ik volg even mee..ik was aan het zoeken naar zo'n bakje zoals je ijsblokjes maakt voor in de diepvries. Maar nu vraag ik me af of die wel handig zijn? 🤔 Zulke bewaarzakjjes lijkt me onhandig omdat je toch niet zo makkelijk kan aanduiden hoeveel gekolfde melk er in een zakje zit, tenzij je de zakjes van medela of lansinoh koopt maar die kan je niet blijven herbruiken!
De zakjes van Baby on the move spreken me wel aan..die kan je in de diepvries, micro én zelfs in de vaatwas gebruiken! Maar die zijn dan wel ineens 25euro/stuk. En aangezien je best wel wat in de diepvries wil bewaren lijkt me dat een enorm duur grapje!
4 jaar geleden
Hier gaat precies 50 ml in. Ik had pas deze foto ook hier geplaatst maar mijn reactie is verwijderd, ik denk doordat ik er bij had gezet waar je ze het goedkoopst kon kopen😌. Je kunt ze overal krijgen en ik doe er tegenwoordig een plastic zakje in en dan giet ik er dus 50 ml in. Je kunt ze er uithalen als het bevroren is en bijelkaar in een zak bewaren. Op deze manier weet je precies hoeveel je uit de vriezer moet halen voor een fles.

4 jaar geleden
Ik gebruik zelf de bewaarzakjes van Medela. Maar dat is voornamelijk omdat de plastic bewaarzakjes van hun BPA vrij zijn. Dus mijn advies is, vergeet er niet op te letten als je iets goedkopers vindt. Want vooral bij het opwarmen kunnen er schadelijke stoffen uit het plastic komen.
4 jaar geleden
Ik heb bij website van borstvoedingnetwerk merkloze bewaarzakjes gekocht die boa-vrij zijn, redelijk betaalbaar en ik vind ze handig in gebruik
4 jaar geleden
Reactie op TanteKipjes
Ik heb bij website van borstvoedingnetwerk merkloze bewaarzakjes gekocht di ...
*Bpa vrij
4 jaar geleden
Ik heb nog een berg 'officiele' borstvoedingszakjes bpa vrij (100+) die mag je wel overnemen, kan ik per post opsturen als je wil
4 jaar geleden
Reactie op Meikevd
Heb je hier een link van?
Het heette bet wat anders dan ik dacht :-) dit is de link https://www.borstkolfwinkel.nl/goedkoopste-moedermelkzakjes.html
4 jaar geleden
Ik heb deze, ook bpa vrij en stuk goedkoper dan medela. Vind ze zelf erg handig met een tuitje!
https://www.bol.com/nl/nl/p/nutrea-100-stuks-moedermelk-bewaarzakjes-met-schenktuit-220-ml-inclusief-pen-borstvoeding-bewaarzakje/9300000083018204/?s2a=
4 jaar geleden
Reactie op Elimara
Warm je de melk op in die zakjes dan? En hoe dan precies? Heb tot nu toe ni ...
Ik heb zelf nog geen melk uit de vriezer gebruikt, maar ik denk dat ik de melk dan au bain marie ontdooi/verwarm in die zakjes en dan in de fles doe, anders krijg je die melk niet uit het zakje denk ik. Of als ze mee gaan ergens heen dan eerst ontdooien en dan indd gewoon de fles opwarmen.
4 jaar geleden
Reactie op Elimara
Warm je de melk op in die zakjes dan? En hoe dan precies? Heb tot nu toe ni ...
Ik moet bekennen dat ik nu maar 1x van mijn bevroren voorraad wat heb gebruikt dat in de Medela bewaarzakjes zat. Voorheen deed ik gelijk na het kolven de Medela opvangflesjes in de koelkast of vriezer. Maar nog over dat bewaarzakje...die had ik gewoon in de flessenwarmer gegooid. Het zat niet volledig ondergedompeld. En daarna overgeschonken naar een flesje. Ik zou niet weten hoe ik anders de inhoud in een flesje krijg🤷♀️.
4 jaar geleden
Reactie op TanteKipjes
Ik heb zelf nog geen melk uit de vriezer gebruikt, maar ik denk dat ik de m ...
Ingevroren borstvoeding mag je niet ontdooien in kokend water. Lees even de site van La leche league of Medela na. Daar staat precies op hoe je het moet doen.