15 Reacties

3 jaar geleden

Geen idee wie Gina Ford is maar wij hier ook wel problemen met een ritme... Kun je een voorbeeld delen van een ritme?

3 jaar geleden

Ik ben wel benieuwd welk ritme het is met 13 weken!

3 jaar geleden

Geen idee wie Gina Ford is maar ben haar even gaan googlen en ik houd precies hetzelfde schema aan (elders op een site gevonden). Met 7 weken mee gestart en na een weekje wennen doet onze dochter het er geweldig op (nu 13 weken). Ik houd altijd de wakkertijd van ongeveer 1,5/2 uur aan. Zodra ik zie dat ze moe begint te worden leg ik haar wakker in bed en valt ze in slaap. Ik ben sowieso voorstander van een ritme bij kinderen want merk zowel bij mijn oudste als jongste dat ze daar beide het beste op gaan. Als we een dagje weg zijn houden we eigenlijk ook altijd hetzelfde ritme aan alleen slaapt ze dan in de wagen of draagzak.

3 jaar geleden

Ik doe nu het schema voor 6-8 weken (omdat we pas net met GF begonnen zijn, mijn zoontje is nu 15 weken) en dat gaat als volgt: 7:00 opstaan & voeden, 09:00 slapen 45 min, 10:45 voeden, 11:45 slapen 2,5 uur, 14:30 voeden, 16:30 slapen 30 min, 18:15 voeden, 19:00 slapen, 22:00/22:30 droomvoeding. Het idee is dat je kindje op deze manier maar een maximum aantal uur slaapt overdag en gedurende de dag al zijn voeding binnenkrijgt zodat hij de nacht gaat doorslapen. Hier is bij ons helaas nog geen sprake van maar hij is sinds we dit schema begonnen zijn van ‘s nachts elke 1,5 uur wakker nu naar 2x gegaan dus het gaat wel de goede kant op. Ik werkte overigens eerst met de wakkertijden/Droomritme methode maar hiermee was zijn ritme super onvoorspelbaar en zat ik de halve dag naast zijn bedje om hem in slaap te krijgen. Dit werkt veel beter voor ons 🙏

3 jaar geleden

Reactie op Bibaboeba

Ik doe nu het schema voor 6-8 weken (omdat we pas net met GF begonnen zijn, ...
Mag ik vragen hoe het komt dat je dan nu niet meer naast zijn bedje hoeft te zitten ? Wat is het verschil zeg maar.

3 jaar geleden

Reactie op Bibaboeba

Sliep jouw kindje hiervoor ook 2.5 uur? Die van ons slaapt steeds maar 45 minuten, is nu 12 weken.. dus dan is dit schema niet te doen?

3 jaar geleden

Reactie op Bibaboeba

Let je bij GF dan minder op de slaapsignalen? Als ik zo tel slaapt hij 45min+2,5u+30min als dutjes.

3 jaar geleden

Reactie op Bibaboeba

Wat goed zeg! Ik ga het ook proberen!

3 jaar geleden

Reactie op Jane87

Sliep jouw kindje hiervoor ook 2.5 uur? Die van ons slaapt steeds maar 45 m ...
Dit heb ik ook, maar wat ik nu doe is na die 45 min gelijk weer in slaap brengen en daarna nog een x. Dus dat hij drie keer 45 min achter elkaar slaapt. Kost je wel tijd maar ik hoop dat hij het zo vanzelf gaat doen

3 jaar geleden

Reactie op Stroopwafels

Dit heb ik ook, maar wat ik nu doe is na die 45 min gelijk weer in slaap br ...
Dat probeer ik inderdaad ook, sochtends lukt het vaak wel voor 1 extra, nog een 3e word al lastig, smiddags lukt het amper nog om er gelijk nog 1 in te krijgen😅

3 jaar geleden

Reactie op Lidewij5

Mag ik vragen hoe het komt dat je dan nu niet meer naast zijn bedje hoeft t ...
Hij is nu steeds écht moe als het tijd is voor een slaapje en hij heeft minder last van onrust omdat hij nu op vaste tijden drinkt en slaapt. Hierdoor gaat hij veel makkelijker slapen.

3 jaar geleden

Ik ben echt fan! Al staan er ook idiote dingen in (aangelengd vruchtensap??) maar het ritme heeft mij heel veel houvast gegeven. Ik werk al sinds week 5 met het ritme en mijn dochter is nu 17 weken. Dat schema houdt ze niet vol want dan moet ze teveel wakker blijven. Ik merk dan ook dat ik veel meer kijk naar haar wakker signalen en daarop acteer. Daarbij probeer ik dan iedere keer weer naar het slaap schema toe te bewegen. Dus S ochtend een kort slaapje, daarna een langere (2 a 3 cycli) en s middags ook weer een slaapje van 45 min. Voedingsschema houd ik strak aan, tenzij ze vraagt om eerder dan op verzoek maar dat gebeurt bijna nooit. Ik vind het echt ideaaaaaal want het is voorspelbaar, ze is super tevreden en dus zijn wij dat ook.

3 jaar geleden

Dit volg ik dus trouw en werkt top

2 jaar geleden

En hoe doen jullie dat met borstvoeding dan? Dan weet je. Het precies hoeveel ze drinkt… kun je dan zomaar van 6 naar 5 voedingen gaan?