Hoihoi 🙋🏼♀️
Ik stoom en pureer de hapjes voor onze dochter zelf. Nou vind ik het onhandig steeds dat apparaat te moeten schoonmaken, dus wil graag meerdere porties gaan maken en invriezen. Hoe doen jullie dat? Welke bakjes/zakjes. Hoeveelheden etc.
Thanks ! 😊
Ik heb 3 siliconen ijsblokbakjes. Die vul ik, en vries ze dan in.
Als ze bevroren zijn, haal ik ze eruit en doe ze in een afsluitbaar ziplock zakje, voorzien van datum en soort.
Eerst heb ik de ijsblokjes vorm gebruikt. En nu siliconen cupcake vormpjes van de action. Idiaal voor een grotere portie. Ik vries ze, haal ze daarna uit de vorm en gooi ze als voorraad in een ziplockzakje in de vriezer. Dan kan ik de vormen weer gebruiken voor een nieuwe andere voorraad/smaak
Ik mocht van een collega een soort ijsblokjes vorm voor hapjes lenen. Daar doe ik het in en een dag later in een diepvries zipzak met erop wat het is en de datum.
Bij de prenatal hebben ze zo’n siliconenvorm voor 9 hapjes. Daar doe ik het in en dan in de diepvries. Dag erna haal ik het eruit en doe het in een diepvriesvak met erop geschreven wat het is en welke datum het is gemaakt.