10 Reacties
4 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde gevoel als jou. 8 dagen geleden bevallen en ook op en af last van de hechtingen. De eerste 6 dagen bijna nergens geen last van en de laatste 2 dagen is het veel erger. Voornamelijk met opstaan en gaan zitten of liggen.
Dat laten luchten is er ook bij mij nog niet van gekomen.
Hopelijk gaat het snel beter en kun je alles weer doen zonder jeuk en pijn! 馃崁
4 jaar geleden
Reactie op MommyofAC
Maar wat voor jeuk heb jij? De jeuk die ik heb is echt van binnen. Het is g ...
Ik kan het niet helemaal plaatsen. Het lijkt misschien meer van binnen. Maar omdat de hechting daar ook vlakbij zit en ik begreep dat dat kan jeuken dacht je dat het dan toch dat moest zijn.
4 jaar geleden
Bij mij is VK vanochtend geweest, om het knoopje van de hechting los te knippen, want daar had ik veel last van
Ik zou je wel aanraden wel tijd te nemen om te laten luchten.
Goed blijven spoelen, en misschien ook wat vaker dan 2x per dag die je aangeeft.
(dit geeft mijn VK ook aan, luchten en bij elke plas beurt toch even spoelen)
Mocht je teveel last hebben, bel even je verloskundige, dan kunnen zei even meekijken naar je hechting.
4 jaar geleden
Ik ben ook geknipt en vervolgens gehecht. Eerste dagen ging het best goed, tot de 7e dag na de bevalling. Opeens gingen m'n hechtingen een stuk gevoeliger en pijnlijker worden. Toevallig de kraamzorg nog n keer extra laten kijken (volgens protocol hoefde dat maar tot dag 5 en toen voelde het ook goed), maar dus laten kijken en bleken m'n hechtingen ontstoken/ ge茂rriteerd. Blijkbaar gebeurd dit vaker pas richting het eind van de kraamweek bij hechtingen door een knip. Vervolgens is het dus in rap tempo van ge茂rriteerd naar ontstoken gegaan, oa daardoor verlenging kraambed gehad voor extra zorg. Maar mijn advies, bij twijfel laat het even nakijken, dan krijg je hopelijk gepast advies om te voorkomen dat het echt gaat ontsteken, want geloof me dat was echt verschrikkelijk!
4 jaar geleden
Reactie op BMK01
Ik ben ook geknipt en vervolgens gehecht. Eerste dagen ging het best goed, ...
Oh wat vervelend. Kraamhulp heeft er wel nog op dag 8 naar gekeken. En vandaag lijkt het weer iets minder pijn te doen. Probeer nu meer te spoelen en luchten idd
4 jaar geleden
Ik moest iedere keer tijdens het pipi doen spoelen, met water en iets met kamille in. Zou dat even proberen.