20 Reacties

4 jaar geleden

Ik had een jongetje in de klas die heettr Stefan alleen dan uitgesproken als stèfán. Toen wij op vakantie waren in Montenegro zijn we ook een plek tegengekomen die Sveti Stefan heette. Daar kwam het achteraf ook vandaan aangezien moeder uit die regio kwam.

4 jaar geleden

Laszlo, Attila, Máté

4 jaar geleden

Hi! Ik woon zelf in Macedonië en bij onze eerste zoon lang getwijfeld tussen Vojdan en Vedran. Vojdan is Macedonisch en Vedran Croatisch (wordt hier ook veel gebruikt). Paar andere namen: Emil, Kalin, Jakov, Borjan, Nikola. Uiteindelijk heet mijn zoontje Oliver 😅. Succes in ieder geval! Wij krijgen nu een meisje en zijn er nog steeds niet uit 🤣

4 jaar geleden

Dank je wel voor je reactie! In mijn familie is er al een István, wat je kunt gebruiken als Stefan😬

4 jaar geleden

Reactie op Liesjes

Hi! Ik woon zelf in Macedonië en bij onze eerste zoon lang getwijfeld tusse ...
Dank je wel voor je reactie !

4 jaar geleden

László 😊

4 jaar geleden

Latcsi, gergö, maté, bence, Krisztian, István

4 jaar geleden

Kenan 🧡

4 jaar geleden

Senad

4 jaar geleden

Jeffran, Endrit, Agon, Leonit😍

4 jaar geleden

In Slovenië hebben we heel gezellig met een Mitja gekletst die tijdens een festival bij ons aan tafel kwam zitten. Hij zei dat je het uitspreekt als "nice to meet ya"

4 jaar geleden

Mijn zoontje heet David Mateo, heb juist namen gekozen die in beide landen kan. Mijn familie spreekt het uit als Dawit of Davide. Verder vind ik Damir, Milo, Ljuban, Cazim, Ferit wel mooie namen

4 jaar geleden

Heb je de app Kinder al geprobeerd? Daar staan per taal of categorieën ook een hoop namen. Uit mijn hoofd staat Slavisch en Bulgaars er sowieso bij.

4 jaar geleden

Déjan

2 jaar geleden

Hi, daar zijn we weer. Nu opzoek naar 2 meisjes namen. Mijn man is Servisch/Roemeens maar wij zijn niet persé opzoek naar een veel voorkomende naam van daar. Die kennen we al genoeg. Dus zoeken we heel breed. Er hoeft geen rekening gehouden te worden met een geloofsovertuiging. Ik hoor het graag als iemand wat weet Alvast bedankt!

2 jaar geleden

Hi, daar zijn we weer. Nu opzoek naar 2 meisjes namen. Mijn man is Servisch ...
Ik moet gelijk denken aan Mila ☺️

2 jaar geleden

Wat is het bij de jongensnaam geworden? Kan je een lijstje geven van meisjesnamen die je wel mooi vindt? Dan kan ik gerichter met je meedenken. Mijn vriend is Roemeens dus wie weet heb ik tips 😊

2 jaar geleden

Mijn schoonzus is Oekraïens en haar vriend Armeens en ze hebben haar zoontje Tigran (Tygran) genoemd .

2 jaar geleden

Topic gesloten op verzoek van topicstarter