Hi,
Ik ben op zoek naar een niet veel voorkomende naam voor een jongen. Ik zoek in de richting van Slavische namen of namen die gebruikt worden in de Balkan landen.
Eigenlijk heb ik elke site op internet al afgespeurd, dus hoop dat er iemand nog een naam weet die je niet zo gauw vind op al die lijstjes, want tot nu toe ben ik echt niks tegen gekomen en dat geeft behoorlijk wat stress 😞
Fijne dag !
Ik had een jongetje in de klas die heettr Stefan alleen dan uitgesproken als stèfán. Toen wij op vakantie waren in Montenegro zijn we ook een plek tegengekomen die Sveti Stefan heette. Daar kwam het achteraf ook vandaan aangezien moeder uit die regio kwam.
Hi! Ik woon zelf in Macedonië en bij onze eerste zoon lang getwijfeld tussen Vojdan en Vedran. Vojdan is Macedonisch en Vedran Croatisch (wordt hier ook veel gebruikt). Paar andere namen: Emil, Kalin, Jakov, Borjan, Nikola. Uiteindelijk heet mijn zoontje Oliver 😅. Succes in ieder geval! Wij krijgen nu een meisje en zijn er nog steeds niet uit 🤣
In Slovenië hebben we heel gezellig met een Mitja gekletst die tijdens een festival bij ons aan tafel kwam zitten. Hij zei dat je het uitspreekt als "nice to meet ya"
Mijn zoontje heet David Mateo, heb juist namen gekozen die in beide landen kan. Mijn familie spreekt het uit als Dawit of Davide. Verder vind ik Damir, Milo, Ljuban, Cazim, Ferit wel mooie namen
Hi, daar zijn we weer.
Nu opzoek naar 2 meisjes namen.
Mijn man is Servisch/Roemeens maar wij zijn niet persé opzoek naar een veel voorkomende naam van daar. Die kennen we al genoeg. Dus zoeken we heel breed. Er hoeft geen rekening gehouden te worden met een geloofsovertuiging.
Ik hoor het graag als iemand wat weet
Alvast bedankt!
Wat is het bij de jongensnaam geworden?
Kan je een lijstje geven van meisjesnamen die je wel mooi vindt? Dan kan ik gerichter met je meedenken. Mijn vriend is Roemeens dus wie weet heb ik tips 😊