20 Reacties

één jaar geleden

Is hier ook maar maak me er niet druk meer om. Ik volg zijn ritme en gaat nu veel beter! Als ze ziek zijn of slaapregressie hebben is het echt een ramp maar gaat ook weer over 🙏 Ik zou geen te hoge verwachtingen stellen. Ze zijn zo hard aan het groeien en ontwikkelen. Ik probeer gewoon te kijken naar signalen van vermoeidheid en de ene dut is al wat langer dan de andere. Wel hebben we vast avondritueel van eten, bad en bed. Werken met rood licht 's nachts en etherische olie van lavendel in de diffuser (uit het boek The gentle sleep book). Als je leert wat 'normaal' is voor een baby'tje dan besef je dat wij als volwassenen onrealistische verwachtingen hebben die enkel tot frustratie bij onszelf en dus extra stress bij het baby'tje leiden. Komt helemaal goed ♥️

één jaar geleden

Misschien proberen een paar dagen het ritme te veranderen ? Ben hier 2 weken geleden begonnen met 2.5 a 3 uur wakker tijd, dus 06.30 wakker , 09.30 bed en dan rond 11 uur wakker en dan om 14.00 uur naar bed en rond 15.00 wakker soms 15.30 en dan om 18.30 naar bed . Hier hebben we het 3e dutje dus helemaal gedropt want die lukte echt niet meer.

één jaar geleden

Reactie op Emmydv96

Misschien proberen een paar dagen het ritme te veranderen ? Ben hier 2 weke ...
En idd als er ziekte, tandjes of regressie speelt dan is het echt go with the flow want dan heb je er helemaal geen controle over ! Zolang je kindjes happy is dan is er niks aan de hand !

één jaar geleden

Reactie op Svd88

Is hier ook maar maak me er niet druk meer om. Ik volg zijn ritme en gaat n ...
Wat bedoel je met rood licht?

één jaar geleden

Ik vind het vooral sneu dat ze vaak huilend wakker word en ik zie dat ze dood moe is .. haal ik haar er uit wil ze niks is alles jammeren.

één jaar geleden

Slaapt elke keer Max 45 minuten kan de klok er gelijk op zetten

één jaar geleden

Reactie op Svd88

Is hier ook maar maak me er niet druk meer om. Ik volg zijn ritme en gaat n ...
Goede tips!🥰

één jaar geleden

Reactie op Emmydv96

Misschien proberen een paar dagen het ritme te veranderen ? Ben hier 2 weke ...
Ook nog een idee!🥰

één jaar geleden

Heb het allebei gehad. Mijn mannetje nu zit (als hij niet ziek is) op een strak schema. Heb ik niet zelf gedaan. Doet hij helemaal zelf. Maar toen mijn dochter een een baby was. Was het een jaar lang een verassing wat ze deed of wilde op een dag. Soms ging het goed, meestal niet ..haha. Toen deed ik ook maar wat zij aangaf en erop terugkijkend zou ik willen dat ik me er minder zorgen over had gemaakt. Ze is nu een drukke gezonde peuter :) ik snap de worries, deed ik ook! Maar mijn tip zou zijn. Lekker doen wat je kleintje wil en inderdaad go with the flow. ♡ succes.

één jaar geleden

Reactie op Roos1031

Heb het allebei gehad. Mijn mannetje nu zit (als hij niet ziek is) op een s ...
Uiteraard snap ik dat het wel vermoeiend is! Probeer ik niet te bagatelliseren! Succes♡

één jaar geleden

Je geeft aan dat ze rond 17:00/17:30 naar bed gaat, is dat echt naar bed gaan? Of nog een derde dutje? Wij hebben hier rond dat tijdstip een derde dutje. Dus na 30/45 min wakker maken. Hoe lang slaapt ze ‘s ochtends tijdens haar eerste dutje? Slaapt ze 45 min en wordt ze dan uit zichzelf wakker? Of maak je haar wakker? En wat is moeilijker aan haar middagdutje? Slaapt ze niet lang genoeg? Lukt het inslapen niet?

één jaar geleden

Reactie op maria94

Je geeft aan dat ze rond 17:00/17:30 naar bed gaat, is dat echt naar bed ga ...
Dank voor het meedenken!!! Sochtends slaapt ze 45minutrn rond (09u) Smiddags rond 12/12:30 ook 45 minuten word standaard huilend wakker Dan romd 15:30u evt in de wagen of auto maar in bed lukt niet Rond 17:30 in bad en 18:00u fles en naar bed :) vandaag zonder 1 kick!🙏🏻 Alleen vanmiddag met het 2e slaapje was het helemaal mis ze sliep na 1 minuut toen ik haar in bed legde maar na 45wakkwr en brullen- krijsen! Niet verder in slaap kunnen helpen 😩

één jaar geleden

Reactie op maria94

Je geeft aan dat ze rond 17:00/17:30 naar bed gaat, is dat echt naar bed ga ...
Dank voor het meedenken!!! Sochtends slaapt ze 45minutrn rond (09u) Smiddags rond 12/12:30 ook 45 minuten word standaard huilend wakker Dan romd 15:30u evt in de wagen of auto maar in bed lukt niet Rond 17:30 in bad en 18:00u fles en naar bed :) vandaag zonder 1 kick!🙏🏻 Alleen vanmiddag met het 2e slaapje was het helemaal mis ze sliep na 1 minuut toen ik haar in bed legde maar na 45wakkwr en brullen- krijsen! Niet verder in slaap kunnen helpen 😩

één jaar geleden

Dank voor het meedenken!!! Sochtends slaapt ze 45minutrn rond (09u) Smiddag ...
Ze slaapt dus van 9:00-9:45 en dan van 12:00-12:45? Kan het zijn dat ze al eerder moe is? Bijv rond 11:30/11:45? Helpt het als je haar iets eerder naar bed doet? Kan ze dan wel 2/2,5 uur slapen? Is haar kamertje donker? Is het niet te koud?

één jaar geleden

Reactie op altina

Wat bedoel je met rood licht?
Ze spreekt in haar boek van rood licht i.v.m. met melatonineaanmaak (slaaphormoon). Dus ik gebruik enkel een rood lampje tijdens voeden of verschonen 's nachts. Alle andere kleuren of gewone lampen verstoren de aanmaak en zorgen er dus voor dat je baby'tje wakker(der) wordt!

één jaar geleden

Slaapt elke keer Max 45 minuten kan de klok er gelijk op zetten
Is exact de lengte van 1 slaapcyclusje

één jaar geleden

Reactie op Svd88

Is exact de lengte van 1 slaapcyclusje
Klopt, de tips die je noemt zijn ook goeie tips voor ‘s nachts. Maar als ik het goed begrijp heeft de ts juist een vraag over slapen overdag en niet ‘s nachts

één jaar geleden

Reactie op maria94

Klopt, de tips die je noemt zijn ook goeie tips voor ‘s nachts. Maar als ik ...
Wij passen ze zowel 's nachts als overdag toe.

één jaar geleden

Reactie op maria94

Ze slaapt dus van 9:00-9:45 en dan van 12:00-12:45? Kan het zijn dat ze al ...
Ja vind het zo lastig! Proberen waard .. Nu viel ze echt binnen 1 minuut in slaap dus ik dacht inderdaad zelf ook dat ze mischien al te moe was.. soms al leg ik er in bed is het krijsen(!!) waardoor ik twijfel of de juist wel moe genoeg is

één jaar geleden

Ja vind het zo lastig! Proberen waard .. Nu viel ze echt binnen 1 minuut in ...
Echt zoeken is het dan hè! En soms denk je het gevonden te hebben, en dan is er weer iets waardoor heeft weer anders gaat. Hoe lang houdt het krijsen aan? Is het als je haar laat krijsen na 5 min klaar? Of blijft ze dan krijsen?