4 Reacties

één maand geleden

Hoi kan best een slaapregessie zijn Wij hebben dit ook gehad wel iets milder want ze bleef wel in der eigen bed maar ze wilde ook niet slapen Wij hebben gekozen om der elke 2 min naar toe te gaan en als ze echt heel erg overstuur was eerder Je kan er ook voor kiezen om een matrasje of iets waar je even op kan liggen naast ze bed kijken of die dan wel in slaap gaat vallen. En als dat niet helpt heeft bij ons een slaapcoach echt goed geholpen maar wel prijzig ! Maar het is zwaar hoor begrijp je helemaal is echt weer een fase en het gaat weer over

één maand geleden

Slaap je zelf ook niet het fijnste als je partner naast je ligt? Zo slapen die kleintjes met fases ook echt fijner als je dichtbij bent. Ze moeten zoveel verwerken door het groeien en ontwikkelen! Zou me er niet te druk over maken en als het kan wat aanpassingen doen waardoor jullie allemaal het beste slapen. Onze dochter doet dit al ruim een jaar. Wij hebben een vloerbed gekocht van 140 breed zodat we er met het inslapen bij kunnen liggen. Dit helpt heel goed! Duurt max. een half uurtje voordat ze lekker in slaap valt, tegen één van ons aan. Soms is ze binnen 5 minuten vertrokken, is maar net hoe de dag is gelopen. (Zelf vallen we ook niet elke avond even snel in slaap, toch?) We hebben ook een 1 -persoons bed tegen ons eigen bed aangezet. Als ze dan 's nachts wakker wordt komt ze lekker daar liggen. Zo slapen we allemaal het beste! Is gewoon een fase (bij ons erg lang ;) en gaat echt vanzelf over. Onze dochter slaapt ook steeds vaker gewoon de hele nacht in haar eigen bed de afgelopen weken. Echt, als ze 18 zijn willen ze niet meer in ons bed!

één maand geleden

Mijn dochter wilde vanaf januari/februari ineens niet meer in haar eigen bedje en alleen op het grote bed. Als ik haar overtilde, werd ze helemaal overstuur wanneer ze wakker werd. Ik heb het zo gelaten en ze is bij me blijven slapen(omdat ons bed maar 1,40 is, is partner naar de bank verkast). Sinds een paar weken merkte ik dat ze minder moeite krijgt met in slaap vallen en ook rustiger slaapt in de nacht. Sindsdien ben ik haar gaan vragen of ze ook in haar eigen bedje wil. Pas toen ze een aantal keer 'ja' antwoordde en idd een paar keer deel van de nacht in eigen bed goed sliep, breng ik het als mededeling ipv vraag. "Als je straks klaar bent met melk drinken, breng ik je naar jouw kleine bedje". Als ze toch protesteert, blijft ze gewoon lekker op het grote bed slapen... Op die manier gaat het bij ons zonder strijd, wat veel vermoeidheid scheelt bij ons allemaal.

één maand geleden

Mijn zoontje van 8 jaar heeft ook heel lang bij ons in bed gelegen en me dochtertje ook sinds een paar weken slapen ze weer in eigen bed..