28 Reacties
3 jaar geleden
Mijn dochter is 12 weken. Ze drinkt zo een 10 a 12 voedingen per dag en dit is meestal 1 borst een 10 tot 15 min.
3 jaar geleden
Hier ook meestal zo'n 10 voedingen per dag. Overdag ong elke 2 uur, 's avonds slaapt hij sinds kort vaak 1 lange ruk van 8 tot 1,en daarna weer elke 2 a 3 uur. Hij drinkt afwisselend 1 of 2 borsten. Zoontje is bijna 12 weken en ong 7,5kg
3 jaar geleden
Dochter van precies 10 weken krijgt volledige borstvoeding op verzoek. Ze drinkt bijna altijd 6 keer per dag. Enkele uitschieters naar 7 of 5 keer per dag.
3 jaar geleden
Dochter van precies 10 weken krijgt volledige borstvoeding op verzoek. Ze d ...
Ze is ruim 5 kg en drinkt altijd beide borsten in 15 à 20 minuten.
3 jaar geleden
Hier zoontje van 12 weken. Doe alles op verzoek. Hij krijgt 6 voedingen per dag. Telkens beide borsten en wel 15 tot 20 min per borst dus vrij lange sessies. Hij slaapt s nachts door tussen 22 a 23u tot 6 a 7 uur. Overdag hazenslaapjes bij weglegggen en 1 lange slaap in de draagzak.
3 jaar geleden
Onze man is ook drie maanden en heeft op verzoek vier voedingen per dag, 3xbv en 1x een flesje (om te wennen als ik zo weer moet werken)
Hij is al 8 kg dus krijgt voldoende binnen.
3 jaar geleden
Reactie op Phinemien
Mijn dochter is ook 3maanden.en kom ook makkelijk aan 10voedingen per dag. ...
Hier ook zoiets. Al houd ik het niet bij, dus het zou zomaar meer of minder kunnen zijn. Maar hij drinkt heel snel, dus ik vind t ook niet erg dat hij vaak komt. Alleen de nachten mogen wel wat beter van mij 😬
3 jaar geleden
Reactie op LisetteOV
Zoontje 13 wkn krijgt volledig bv. 6 voedingen per dag meestal. Drinkt 1e b ...
Hier hetzelfde - 6 voedingen, 100% BV en is zelfde drinkduur. Ik kom wel van veel voedingen maar nu deze frequentie. zoon is 7,4 kilo en 63cm ruim 13 weken
3 jaar geleden
Reactie op Jo22
Wij zijn ook aan het oefenen met de fles, maar komen er nog niet achter hoe ...
Hier drinkt ze soms na een borstvoeding nog maximaal 40 ml, meestal zelfs maar 10 ml, maar het is maar om te oefenen, dus maakt het niet uit hoeveel het is. Ze weegt nu 4,3 kg × 150 ml = 645 ml op een hele dag. Dit deel ik door het minimum aantal voedingen dat ik geef op een dag, 645÷8 = flesjes van 85 ml. Als je niet zeker bent, kan je een extra zakje meenemen voor in de vriezer?