11 Reacties
3 jaar geleden
Mijn schoonouders hebben ook zo鈥檔 ding bij ons in de tuin gezet om de mollen te verjagen. Mijn man vond het een goed idee. Ik word er helemaal knettergek van. Ik zou de buren zeggen dat jullie het geluid storend vinden als jullie in de tuin zitten, en of dat misschien zachter kan (kan niet) maar doe alsof je het niet weet. Misschien heb je geluk en doen ze het ding ergens anders neerzetten of helemaal weg.. 馃馃槀 gehoorschade kunnen ze er denk ik niet van oplopen.
3 jaar geleden
Het is inderdaad heel heel naar, rot piepje. Mijn oma en hun buren hebben er 茅茅n om katten te verjagen uit de voortuinen. Dat is 茅茅n grote kattenbak.
Hier heeft de kleine Smurf er geen last van als we bij oma zijn, ik wel.
Anyway, er zit een bewegingsmelder op. Misschien dat balletje opgooien? Dan is hij niet 24/7 aan, maar alleen als er wat beweegt.
2 jaar geleden
Kleine kinderen horen de vogel/kattenverjagers wel. Ook al zet je het op een zogenaamde onhoorbare pieptoon. Het geluid kan afhankelijk van de afstand gehoorschade veroorzaken. Er zijn veel onderzoeken gedaan naar hoogfrequent geluid. Daaruit blijkt dat het onder andere het volgende kan veroorzaken: tinnitus en vooral oorpijn klachten.
2 jaar geleden
O heel irritant! Hier in de buurt wonen veel ouderen en die hebben ook allemaal zo鈥檔 ding. Ik weet inmiddels uit ervaring dat de batterijen meestal maar een klein halfjaartje meegaan en dat de eigenaren het niet merken als ze leeg zijn en ze dus ook niet vervangen 馃槀 Maar een halfjaar in de piep zitten is lang. Dus als je er last van hebt zou ik er iets van zeggen. Waarschijnlijk hebben ze het zelf niet eens door.
Ik zou denken dat gehoorbeschadiging wel meevalt, zo hard gaan die dingen niet. Maar ik ben geen expert 馃槄