14 Reacties

4 jaar geleden

Volg

4 jaar geleden

Ja, ik zou er wel voorzichtig mee zijn.. ons hond trekt ook heel erg, daarom laat ik hem niet meer alleen uit. Voelt niet goed

4 jaar geleden

Google even op gentle leader.. werkte bij mijn hond perfect.. Hij heeft hem een paar dagen om gehad en trok daarna niet meer 😀

4 jaar geleden

Moeilijk te beoordelen via een berichtje of dat kwaad kan. Ik merkte zelf dat ik meer last van mijn heupen kreeg als de hond mij trok op vlakke stukken of naar beneden, berg op kan hij me wel vooruit trekken (met harnas om). Dus nu laat ik hem altijd uit met de riem aan zn halsband ipv harnas (dat is bij ons de regel, halsband =niet trekken, harnas = trekken). OF ik neem een lange riem van 15 meter mee. Dan kan ik rustig op mn eigen tempo lopen terwijl hij lekker op en neer alle kanten op kan om te snuffelen. Maar wij wonen wel in een landelijke omgeving en niet in een drukke woonwijk. Dus ik weet niet of dat voor jou een optie is. Maar in het bos of op rustige wegen kan ik dat zeker aanbevelen. Verder voor stoppen met trekken kun je je hond ook trainen door elke x dat hij trekt te stoppen en als hij dan naar je terug komt hem te belonen met een brokje/iets lekkers. Dit vergt heeeel veel geduld, maar is het wel waard uiteindelijk. Ook om met je kindjes rustig te kunnen lopen zonder rondgetrokken te worden ☺️

4 jaar geleden

Ja, ik zou er wel voorzichtig mee zijn.. ons hond trekt ook heel erg, daaro ...
Hetzelfde hier. Bekkeninstabiliteit en hond die fel kan reageren aan de lijn op andere honden. Laat haar al paar weken niet meer alleen uit. Ze heeft paar keer hard aan de lijn getrokken waardoor ik extra stap moest zetten en gelijk pijn in bekken. Uitlaten komt wel weer na de bevalling. Lekker samen de extra kilo's eraf lopen.

4 jaar geleden

Onze hond van bijna een jaar kan ook trekken en onstuimig zijn. Ik kreeg daar last van in mijn buik. Sinds kort overgestapt naar de gentle leader. Werkt heel goed!

4 jaar geleden

Nou ja, lekker voor je buik lijkt het me niet. Ik krijg al harde buiken van rond waggelen met de hond 🤭 Is het veilig met de kinderwagen ernaast? Ik zou checken of er nog trainingsmogelijkheden op korte termijn zijn. Mijn labrador heeft nooit mogen trekken. Irritant en niet handig.

4 jaar geleden

Volgens mij kan het geen kwaad. Mijn hond trekt ook enorm als hij een andere hond tegenkomt, dus ik laat hem nu op heel andere tijden uit en 1x per dag minder. Dan mag hij even plassen voor het huis. M'n man doet elke ochtend een goede ronde en zo komt hij toch beetje aan z'n rondes. Voor je bekken is het alleen niet zo fijn..

4 jaar geleden

Ik denk niet dat het kwaad kan, alleen oppassen dat je niet valt! Wij hebben een berner sennen, die (nu de teefjes weer loops zijn) onverwachts erg hard aan de riem trekt. Met 37wkn+4dgn is dat ook niet zo prettig 😅

4 jaar geleden

Hier een te enthousiaste corgi die ook steeds naar iedere hond trekt. Fijn is het niet echt, na zo een wandeling moet ik altijd wel even bekomen. Krijg er soms echt wel harde buiken van 😅

4 jaar geleden

Reactie op KatjaR

Hier een te enthousiaste corgi die ook steeds naar iedere hond trekt. Fijn ...
Hahaha herkenbaar. Ik heb ook een corgi, precies dit.. zit er toch aardig kracht in zo'n kleine hond he

4 jaar geleden

Denk niet dat t kwaad kan , ik laat onze Guus niet meer zelf uit. Hij weegt over de 50 kilo en is ontzettend sterk en groot. Het is een malakita en heeft ook een eigen willetje 😅 dus na de bevalling maar weer zelf met hem lopen. Voor nu durf ik het niet meer, hij zou me om kunnen trekken. Dat risico wil ik niet nemen.

4 jaar geleden

Reactie op Cynmb91

Hahaha herkenbaar. Ik heb ook een corgi, precies dit.. zit er toch aardig k ...
Zeg dat wel ja haha nooit gedacht dat ze zo sterk waren 🤣😅

4 jaar geleden

Wij hebben een puber ‘pup’ van net 1 jaar en het is de grootste schat maar overenthousiast. Het is een kruising Friese stabij x dalmatiër. Sinds ik volledig thuis ben kan ik hem gelukkig nog beter trainen en dat lijkt wel een stuk te helpen. Consequent blijven, veel trainingskoekjes en tijdelijk een andere riem hebben een stuk geholpen. Maar het is ook net wanneer zijn bui er naar is. Want het kan ‘s morgens goed gaan en het middagrondje kan hij flink trekken. Als mijn man thuis is laat hij de hond uit en waggel ik erachteraan. Als ik alleen ben loop ik soms nog een klein rondje. Maar hij gaat ook zo nu en dan een dagje naar de hondencrèche zodat hij lekker zijn energie kwijt kan en met vriendjes kan spelen. Ik merk dat hij dat soms echt nodig heeft en er blij van word. Ipv alleen binnen zitten met het saaie, zich schuldig voelende, vrouwtje hahahaha.