8 Reacties

3 jaar geleden

Me zoontje van 4 maanden heeft ook een best klein hoofdje 38,2 (5760 gram en 62,5 cm) maar nooit zorgen gehad erover ook niet vanuit het cb, Hij is wel geboren met een heel klein hoofdje wat in me handpalm paste met gemak en hij droog ook echt enkele weken prematuur mutsjes, hij loopt ook onder de kinderarts maar vanuit hun of cb nooit zorgen geuit gekregen, misschien heeft jou dochtertje ook gewoon een klein hoofdje?

3 jaar geleden

Onze dochter heeft ook al twee metingen een te klein hoofd. Ze is geboren met 38+5 en woog 3085 gram. Tijdens de laatste meting (3 weken geleden) was ze 63 cm en 5,8 kilo. Komt echt wel goed na mate dd maanden volgen! Ik werk zelf in de kinderopvang en dit is (meestal!) niet iets waar je je echt zorgen om moet maken. Als de fontanel enzo maar in orde zijn!

3 jaar geleden

Onze dokter zei dat de terugval in die groei kwam door de warmte. Ik weet niet of dat echt klopt hoor 馃槃

3 jaar geleden

Afgelopen week hadden we hetzelfde bij het CB. De omtrek zit ook onder het gemiddelde, ik geloof iets van 42 cm (jongetje). Gewicht was precies gemiddeld (6800 gram) en de lengte weer bovengemiddeld (68,2 cm). Ik ga er maar vanuit de de volgende keer zijn hoofdje weer is bijgetrokken. De CB arts maakte zich ook niet direct zorgen, hij ontwikkeld zich verder normaal 馃槂

3 jaar geleden

Ik heb 2 dagen achter elkaar de meting gehad bij ons kleintje (cb + kinderarts). Er zat tussen de metingen 2,3cm verschil!! Het verschilt echt hoe goed ze meten en waar er gemeten word. Uit eindelijk had de kinderarts waarschijnlijk goed gemeten, want er liep een grote kronkel in de lijn van cb!

3 jaar geleden

Ik denk niet dat ze het goed hebben gemeten. De meting van 17/08 was de omtrek 37,60 en 9 dagen later 37,5 Kan me niet voorstellen dat het hoofdje kleiner word Zou mij niet zo een zorgen maken We worden als mama snel onzeker met kleintjes en dat blijkt achteraf vaak voor niks

3 jaar geleden

Reactie op A2222

Ik denk niet dat ze het goed hebben gemeten. De meting van 17/08 was de omt ...
Dit inderdaad. Ik zou vragen of ze het nog een keer willen meten of zelf eens meten om te kijken of de meting 眉berhaupt klopt. Bij mijn oudste hebben ze het ook wel eens verkeerd gemeten.. kwamen ze toen zelf achter馃槄 Ik zou me ook niet teveel zorgen maken tenzij de arts van het cb daar reden toe geeft met een doorverwijzing naar de kinderarts.

3 jaar geleden

In mijn zoontje hebben ze z鈥檔 lengte een keer verkeerd gemeten. Als je die getallen dan had moeten geloven was de baby na 3 weken gekrompen 馃き馃槀. Grafiek zag er ook zo uit. Zal vast een meetfoutje zijn.