10 Reacties

4 jaar geleden

Dat is altijd slecht voor de luchtwegen, zwanger of niet.

4 jaar geleden

Jaa klopt

4 jaar geleden

Nee da klopt niet . Hoe komt ze daarop ? Ik verwarm mijn eetkamer met een houtoven . Zolang die dicht blijft kan er niets gebeuren , het is niet de bedoeling dat je met je neus over uw vuur staat of als je de over proper maakt dat je over uw kool eens goe diep inademt e 🙈 maar anders is daar niets mis mee

4 jaar geleden

wij hebben zelf geen houtkachel...zitten nu in verbouwing en zijn dan 1 á 2 avonden per week bij mijn schoonouders die wel een houtkachel hebben, zou dat al kwaad kunnen?

4 jaar geleden

Reactie op Marrrrx

wij hebben zelf geen houtkachel...zitten nu in verbouwing en zijn dan 1 á 2 ...
Neen

4 jaar geleden

Vroeger hadden huizen enkel houtkachels, zal geen kwaad kunnen afentoe... Er is zoveel niet goed maar je moet ook niet doorslaan

4 jaar geleden

Fijnstof is altijd schadelijk of je zwanger ben of niet... Maar niet extra schadelijk voor je foetus dan voor jou.

4 jaar geleden

Dat is dan net jammer, we hebben net een houtkachel laten plaatsen! Het gaat om het fijnstof en een houtkachel is afgesloten. Lijkt mij gewoon goed je huis schoonhouden en niks aan de hand? Ik kan slechtere dingen bedenken waar mensen niet bij stilstaan.

4 jaar geleden

Tijdens het stoken kunnen er schadelijke stoffen vrijkomen. Belangrijk dat er goeie toevoer van zuurstof is en dat de co2 in de gate wordt gehouden. Natuurlijk moet je extra allert zijn ook als je al bekend bent met longklachten. Wij stoken ook geregelt onze openhaard en zetten een schaaltje met water ervoor voor voldoende luchtvochtigheid.

4 jaar geleden

Joh buitenlucht is tegenwoordig al slecht met alle uitstoot van auto’s etc. Houtkachel kan geen kwaad, vaak genoeg de deur even open gooien om te ‘luchten’! Juist gezellig zo’n haardje ☺️ Wij genieten er maximaal van.