8 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb ze op 60 graden gewassen, met wasverzachter en in de droger gedaan. Voor mijn gevoel moet je het niet strijken, omdat het naar mijn idee dan niet voldoende vocht opneemt.

4 jaar geleden

Ik doe het wel met wasverzachter, bij m’n zoontje ook gehad, ik haat harde doeken (schuurpapier) & ze worden harder dan als je handdoeken niet met wasverzachter wast en ophangt ipv in de droger 😬

4 jaar geleden

Volgens mij kan het met wasverzachter en ook in de droger! Strijken schijnt niet slim te zijn idd omdat het dan geen water opneemt!?

4 jaar geleden

Ik heb de hydrofiele doeken, washandjes en monddoekjes gewassen zonder wasverzachter en in de droger gedaan. Ze zijn daardoor ook niet 'hard' geworden. Als je ze uit zou hangen net als handdoeken in plaats van in de droger, misschien dat ze dan harder worden net als handdoeken?

4 jaar geleden

Hier wassen we ze zonder wasverzachter en gaan ze in de droger. In het begin waste ik ze met wasverzachter, maar onze dochter bleek een erg gevoelige huid te hebben en hebben hypoallergeen wasmiddel en geen wasverzachter. Ik ga er vanuit dat het met deze spruit hetzelfde is :)

4 jaar geleden

Mij is ook altijd verteld dat handdoeken etc door wasverzachter juist minder vocht opnemen, dus ik was het zonder wasverzachter. Daarna wel gewoon in de droger en niet strijken

4 jaar geleden

Ik was ze op 60 graden zonder wasverzachter en gaan de droger in. Van de kraamhulp was trouwens de vraag om er 10 te strijken en in zakje te doen ivm thuisbevalling hopelijk. Eigenlijk niet gevraagd waarom, maar dat zullen toch de doeken zijn die ze er direct bij pakken.

4 jaar geleden

Strijken kan bacteriën doden door de hoge temperatuur. Dat kan handig zijn als je niet te heet wil wassen. Het is op zich niet echt nodig, maar voor de eerste dagen kan het ook geen kwaad om wat voorzichtiger te zijn! Hier gooi ik de hydrofiele doeken zonder wasverzachter in de was en daarna in de droger. Als je ze aan de lucht laat drogen worden ze een stuk stugger en als je ze in de droger doet dan frommelen ze een beetje op. Allebei heeft z’n voor- en nadelen. Het is maar net wat je fijn vindt!