14 Reacties

3 jaar geleden

Hoihoi, niet helemaal antwoord op je vraag maar ik herken het probleem wel! Onze dochter is ook 5,5 maand en sliep alleen in de slaapzak ook veel moeilijker. Sinds ze in het ledikant slaapt gaat het al veel beter. Ik span een XL hydrofiel dubbel gevouwen over haar heen en leg haar op haar linkerzij. Dan gaan de armen veel minder maaien. In haar slaap gaat ze naar haar rug en dan slaapt ze wel door. Ze ligt in een dunne slaapzak met een deken zodat ze wat druk op de schouders voelt in combinatie met de hydrofiel. Misschien is dat een tip!

3 jaar geleden

Reactie op Liz899

Hoihoi, niet helemaal antwoord op je vraag maar ik herken het probleem wel! ...
Dank voor je reactie en zeker een goeie tip! Mag ik vragen welke slaapzak je hiervoor gebruikt? Ik vind die van de Hema best dik namelijk om daar nog een deken overheen te doen maar ik zie zo weinig dunne slaapzakken…het is alsof iedereen babies altijd extreem warm in wil pakken!

3 jaar geleden

Onze zoon slaapt geweldig vanaf dat hij 3 weken oud was onder het lakentje, nu ook zoals je beschrijft met lange mauwen romper dikke hema slaapzak en lakentje met dekentje nog eroverheen. 17/18 graden in ze kamer. Voelt in de ochtend niet te warm of te koud.

3 jaar geleden

Reactie op Mies0102

Onze zoon slaapt geweldig vanaf dat hij 3 weken oud was onder het lakentje, ...
Oh super om te horen! Komen zijn handjes er bovenuit soms of blijven ze er altijd onder liggen. Kleine slaapt inmiddels onder het lakentje maar wel met haar armpjes erboven uit dus ik ben benieuwd of het gaat helpen…wellicht dat die druk van die band al genoeg doet?

3 jaar geleden

Het is een geweldig uitvinding. Ik had er nog nooit van gehoord en heb het zelf ondekt op internet. Wij moesten op een gegeven moment stoppen met inbakeren en dit was het gouden eureka momentje voor ons. Eventueel bij een tweede wil ik niet eens meer inbakeren en gebruik.ik het lakentje gewoon. Wik zijn er zeer tevreden over. Onze meid heeft een dun slaapzakje met lange mouwen pyjama.zonder romper eronder. En over het lakentje een dunne deken. Het is bij haar op de kamer 17 graden

3 jaar geleden

Hier werkte het geen wonderen, hij werd er wat rustiger van, maar tijdens de slaapregressie kwam hij toch nog elk uur of vaker. Vaak wilde hij er na een aantal uren in niet meer onder, en nu na de slaapregressie is het een buikslaper geworden. Dus hier maar een aantal weken echt gebruikt.

3 jaar geleden

Onze dochter slaapt sinds 2 maanden met het Nunki lakentje en wij zijn tevreden. Ze heeft een korte mouwen romper met slaapzak aan en heeft haar armen boven het lakentje (als wij ze er onder doen heeft ze ze in no time weer er boven). Haar knuffel doen we een stukje onder haar deken om hem vast te klemmen

3 jaar geleden

Reactie op Momma0212

Dank voor je reactie en zeker een goeie tip! Mag ik vragen welke slaapzak j ...
Ja het is ook de tijd van het jaar nu voor dikkere slaapzakken natuurlijk. Ik gebruik een dunne van kruidvat nu en nog een van de wibra. En wij hadden nog 2 zomerzakjes van little Dutch. Onze dochter houdt ook enorm van ruimte en bewegingsvrijheid dus het verschilt per kindje of ze dat lakentje prettig vinden denk ik.

3 jaar geleden

Hier is het fantastisch. Ook na de puckababy begonnen. Ze kan er armen er wel onderuit halen maar toch ervaart ze veel rust. Ze slaapt hier in een slaapzak van 3.5 tog geloof ik met een romper korte mouwen en extra dun dekentje. Laken is echt heel dun.

3 jaar geleden

Hier was het jammer genoeg niet de oplossing. Maar ik probeerde het toen onze dochter 10 maanden was. Ze kroop er gewoon onderuit 🙈

3 jaar geleden

Hier is het echt een succes, nog steeds. Wij hadden eerst ook het slaapzakje erbij en konden de mouwtjes steeds verder los ritsen toen ze wat meer rust/controle kreeg in haar armen en de slaap goed kon vatten. Armpjes kwamen er soms toch nog onderuit maar het ongecontroleerde was er dan toch af omdat het wat geremd werd. Het lakentje gebruiken we nu nog steeds met nu dus idd een dikkere slaapzak niet van Fedde&kees. Ze haalt haar armen er wel onderuit maar dat gaat veel geleidelijker en vooral de geborgenheid door het strakkere om de buik/borst geeft haar nog veel rust. Het lakentje is maar 0.5tog dus kan prima over de dikke slaapzak. Wij hebben er zelfs nog een dun deken overheen maar dat is natuurlijk per kind en kamer verschillend. Het lijkt strak maar dat valt echt mee. Je kan er zelf met je hand nog bij en dan voel je dat het geen harde druk geeft. Het rekt goed mee maar moet ook natuurlijk wel goed aansluiten om effect te hebben van het 'bakeren'.

3 jaar geleden

Reactie op Momma0212

Oh super om te horen! Komen zijn handjes er bovenuit soms of blijven ze er ...
Met dicht ritsen doe ik zijn handjes eronder, maar dat is van korte duur. Slaapt met ze handjes in de lucht. Heb eerst ook de bundi slaapzak gehad van ze om het inbakeren af te leren. Toen kreeg hij langzaam door dat ze handjes bij ze lijfje horen. Je kan die namelijk al verder open ritsen, ideaal! Geen lakentjes die ze van zich af trappen, altijd lekker onder de dekentjes.

3 jaar geleden

Hier helpt het heel goed, heb er zelfs 2 extra gekocht voor de opvang en bij oma. Zoontje slaapt helaas nog niet door maar valt makkelijk in slaap dankzij het lakentje en het gerol in bed was direct verholpen. Hij draagt een gewone (warme) slaapzak eronder maar een dekentje over t lakentje werkt ook prima.

3 jaar geleden

Hier gebruiken wij hem sinds 2 weken. En onze dochter weet ineens in haar ledikant te slapen. Korte hazenslaapjes. Maar ze slaapt gewoon overdag in haar bed. Zij houdt van dit geborgen gevoel en heeft ze echt nodig. Ze ligt in romper pyjama, slaapzak, nunki laken en wollen deken erover. Ze heeft het tijden haar slaapjes erg koud. Gewoon even in de gaten houden hoe haar temperatuur is en of haar nekje aangenaam aanvoelt