19 Reacties

4 jaar geleden

Hi, misschien kun je nano ijzer proberen. Het smaakt gewoon naar bronwater en mensen zeggen dat het echt je ijzer laat opkrikken. Ook hoef je niet op je voeding te letten. ( Als het goed is staat er in de bijsluiter over het nuttigen van bepaalde voeding dat de ijzer dan slecht opneembaar is 🤷) Succes!

4 jaar geleden

Hoi, ik heb hetzelfde. Mijn ijzer voorraad was 8 en gezakt naar 5 terwijl ik ijzertabletten slik. Mijn hb is nu ook gezakt naar 6. Nu nog 1 week 2x daags pillen en anders waarschijnlijk een ferinject.

4 jaar geleden

Je kunt evt ook liposomale ijzer gaan slikken. Dit wordt beter opgenomen door je lichaam. Het is te verkrijgen bij DQAdirect.nl. Ik zelf had voor zwangerschap B12 tekort en ben dit ook liposomaal gaan slikken gewone pilletjes werkte bij mij ook niet.

4 jaar geleden

Ik gebruik deze en werkt goed!

4 jaar geleden

Bij mij bleef het, ondanks de pillen, eerst ook alleen maar dalen. VK adviseerde mij om gentle iron in te nemen voor de warme maaltijd en evt met vitamine c. Ijzer neemt niet goed op icm met bijv. koffie, thee, zuivel

4 jaar geleden

Ik heb ook een laag ijzergehalte. Te laag voor de bevalling. Ik heb nu op recept ferrofumaraattabletten. Deze moet ik 2x per dag innemen. Verder kreeg ik de volgende tips: - beste om op een nuchtere maag in te nemen en dan een half uur niets eten. - niet innemen met zuivel en/of cafeïne, dit überhaupt zo weinig mogelijk nemen, zodat het ijzer beter opgenomen wordt - innemen met een glaasje (verse) sinaasappelsap, de combinatie met vitamine C schijnt goed te werken Hopelijk is je ijzer snel weer een beetje op pijl. Bij min spant het erom. Als ik binnen 6 weken niet voldoende ijzer in mijn lichaam heb, krijg ik een infuus. Ze willen dat je bij de bevalling voldoende hebt, omdat je nogal wat bloed kunt verliezen. Succes!

4 jaar geleden

https://youtu.be/fg8RFZ8zTYw Misschien heb je hier wat aan :) wel even checken of de adviezen veilig zijn icm zwangerschap natuurlijk, heb m al lang geleden gezien dus weet het niet meer precies

4 jaar geleden

Het kan aan heel veel liggen. Ijzer goed opnemen vraagt nogal wat van je. Calcium houdt het tegen (zuivelproducten) en vitamine c bevorderd de opname, alleen als je een probleem hebt met het opnemen van vitamine c, ligt daar het probleem en niet bij het ijzer. Slik je ook extra C? Zuurvrij is dan weer de beste om ijzer op te nemen.

4 jaar geleden

Reactie op Louise186

Ik heb ook een laag ijzergehalte. Te laag voor de bevalling. Ik heb nu op r ...
Wat is bij jullie de grens wat ze te laag vinden voor de bevalling? Merk jij wel verschil met die ferrotabletten?

4 jaar geleden

Ik zit ook aan ferrontabletjes. Maar zou niet zomaar iets bijslikken als ik jou was. Mijn verloskundige was heel duidelijk, in de ochtend tabletje nemen op nuchtere maag, na half uur eten en echt oppassen met koffie/thee en vooral melk de eerste twee uur. Misschien voedingsdagboekje bijhouden, zodat je met verloskundige kan zien wat anders kan. Hopelijk gaat het snel beter. Ik mag volgende week weer prikken, hopelijk weer de goede richting op🤞🏻

4 jaar geleden

Ohhh! Herkenbaar! Ik heb echt alle merken geslikt en alleen een infuus heeft geholpen. Sinds twee maanden neem ik nu vloeibaar van het merk floradix! Dit is echt de tipp!!! Dagelijks twee shots van 10ml

4 jaar geleden

Wow 8,3 is toch niet slecht? Mijne is 6,6..

4 jaar geleden

Reactie op Liefs

Wow 8,3 is toch niet slecht? Mijne is 6,6..
Bedoel je niet je HB? Want dat is wat anders dan ferritine

4 jaar geleden

Vitamine C genoeg eten. Die neemt het ijzer op!

4 jaar geleden

Ik moet een infuus. Ondanks slikken van tabletten gaat mijn ijzer steeds meer omlaag.

4 jaar geleden

Mijne is 5,4 🥲 voel me heel duizelig (en soms ook overgeven) maar merk dat het minder is sinds ik 2x per week ijzertabletten slik. Dus hopelijk werkt het 🤞🏻 verder is bij mij ook geadviseerd om het op lege maag te nemen + een halfuur daarna niks eten. En inderdaad niet nemen met thee/koffie/melk. Misschien heb je een lage dosis gekregen? die van mij is 200mg en moet het 2x per week innemen.

4 jaar geleden

Reactie op Rozenwater

Ik moet een infuus. Ondanks slikken van tabletten gaat mijn ijzer steeds me ...
Hopelijk helpt het. Veel succes!

4 jaar geleden

Ik drink deze, het advies is om geen melk producten te eten na dat ik heb gedronken. Na 4 weken weer prikken. Succes iedereen