14 Reacties

4 jaar geleden

Biefstuk, spinazie , brocolli. De kraamzorg adviseerde mij om foliumzuur erbij te slikken. Dat schijnt ijzer sneller op te nemen

4 jaar geleden

Heel veel groenten, fruit en vooral peulvruchten (kikkererwten, linzen enzo). Makkelijk in soep of als saus bij rijst. Kom al jaren bij de bloedbank en hoor steevast dat vegetari毛rs vrijwel altijd de hoogste ijzerwaardes hebben.

4 jaar geleden

Bij de etos heb je vitamine pillen ijzer met vitamine C en daarnaast Floradix gebruiken. Ik heb na de bevalling 2 zakken bloed gehad omdat ik veel bloes was verloren en mijn ijzer extreem laag was. Naast de zakken bloed moet ik het aanvullen met floradix 3x per dag en die etos dingen. Succes!

4 jaar geleden

Waarom mag je geen ijzertabletten? Ik ben doorgegaan met het nemen van de pillen die ik tijdens de zwangerschap nam, is dat niet goed?

4 jaar geleden

Floradix!

4 jaar geleden

Floradix. Heb je drankje en pillen en qua voeding; rood vlees, donker groene bladgroente

4 jaar geleden

Reactie op AnsieA

Waarom mag je geen ijzertabletten? Ik ben doorgegaan met het nemen van de p ...
Geen idee, ik heb tijdens mijn zwangerschap geen tekort gehad.

4 jaar geleden

Wat jij hebt, had ik na mijn eerste bevalling ook. Dat ga je met alleen voeding niet redden. Ik slik 3 Floradix tabletten per dag en daarnaast 1 ijzer tablet van het Kruidvat (kan van ieder ander merk). Probeer dit een paar weken en trek anders dwingend aan de bel bij je huisarts want dit is niet nodig. Ik ben toen veel te lang slap/duizelig en moe rond blijven lopen.

4 jaar geleden

Van wie krijg je geen ijzertabletten van je huisarts niet of verloskundige? Ik had namelijk maandag me nacontrole gehad en werd me ijzer ook gecontroleerd en bleek ik veel te laag te zitten en heeft me verloskundige me gelijk tabletten voorgeschreven die ik op recept kon ophalen bij de apotheek

4 jaar geleden

lucovitaal sterk ijzer complex werkt voor mij heel goed

4 jaar geleden

Biefstuk, spinazie , brocolli. De kraamzorg adviseerde mij om foliumzuur er ...
Vitamine c helpt ook de ijzeropname bevorderen. Zuivel remt de opname af. Ik had na m'n bevalling ook ijzer tekort door fluxus. Ik kreeg wel ijzertabletten. Tijdens de zwangerschap ook floradix gebruikt. Dat werkt goed!

4 jaar geleden

Gentle Iron is ook een fijn ijzer tablet die minder obstipatie veroorzaakt. Je kunt gewoon zelf ijzer tabletten kopen, is geen recept voor nodig. Mijn kraamzorg raadde aan om juist deze tabletten in te nemen nu je zoveel van je lijf vraagt

4 jaar geleden

Reactie op Mommy20202022

Van wie krijg je geen ijzertabletten van je huisarts niet of verloskundige? ...
Van de huisarts niet, maar ik heb even contact opgenomen met mijn verloskundige of die het mee kan beoordelen!

4 jaar geleden

Reactie op Krakeling

Van de huisarts niet, maar ik heb even contact opgenomen met mijn verloskun ...
Wat fijn! Hopelijk schrijft ze ook tabletten voor je uit, als je voor geschreven krijgt kan je ze beste innemen met sinasappelsap dit helpt het lichaam met het sneller opnemen ervan馃槉