8 Reacties

één jaar geleden

Ik heb zelf autisme..en zit ook in het werkveld. ik vind 20 maanden extreem jong om te diagnosticeren. Jonge diagnostiek gebeurt bij 2 jaar meestal. Het is niet zo zeer een overdreven lijst maar met deze lijst zouden veel kindjes autisme kunnen hebben. De een doet dingen eerder dan het andere, je kunt niet alles tegelijk ontwikkelen en soms stoppen ze ook even met iets om iets anders te ontwikkelen. Dat staat los van autisme. Nu ben ik pas gediagnosticeerd op mijn 23e maar ik denk dat zoiets pas nodig is als je echt een a-typische ontwikkeling ziet ten opzichte van andere kindjes, of als bijvoorbeeld een opvang of CB iets op valt. Ik denk dat je er nu nog niks over kunt zeggen hoor.

één jaar geleden

Over autisme weet ik echt te weinig. Maar bijvoorbeeld het draaien aan dingen kan ook gewoon een speelschema zijn. Kijk maar is bij bijv spelen bij Ditte op instagram, die legt dat fijn uit. Kinderen gaan bijv een periode alles in hokjes plaatsen, alles verplaatsen, verbinden en volgens mij zit draaien er ook bij. Als je je zorgen maakt kan je altijd hulp zoeken maar er zijn zoveeeeel lijstjes dat dan ieder kind wel een etiket kan krijgen. Ze ontwikkelen ook gewoon op een eigen manier denk ik.

één jaar geleden

Mijn zoon kent echt geen 10 woorden. Maakt de hele dag dingen duidelijk met eh, eh, eh, en die, die, die. Heel veel dingen die ik lees hier zijn op dit moment normale dingen. Draaiende wielen van een loopfiets als die op z’n kop staat. Die eerste paar punten mss? OogContact maken, reageren op naam, eigen wereld, dat heeft ie wel heel erg. Ik kan me best voorstellen dat je er op let, ik heb geen ervaring met autisme en het komt ook niet voor in mijn (grote) familie. Ik wil alleen zeggen dat je die woordjes dus niet echt serieus kan nemen in deze leeftijdscategorie. Het ene kindje zegt veel, volgende een aantal woorden en zoals mijn zoontje zegt weer bijna niets. Houd me er echt niet mee bezig maar het is ook m’n derde dus weet ook we een btje dat het meeste vanzelf wel komt….🤓

één jaar geleden

Reactie op Madelin2

Mijn zoon kent echt geen 10 woorden. Maakt de hele dag dingen duidelijk met ...
In bedoel dus dat. Om die punten van geen oogcontact maken en reageren op naam uit dat lijstje helemaal niet herken dus daar ik echt niets over zeggen. Mijn zoontje is juist enorm sociaal.

één jaar geleden

Ik zit ook in het werkveld en het is inderdaad heel moeilijk om daar nu al iets over te zeggen. Vaak geven ouders van autistische kinderen achteraf aan dat er wel wat atypische dingen waren in de vroege jaren, maar meestal wordt het nooit dan al gesignaleerd. Als jij merkt dat ze wel sociaal contact maakt, zonder taal te gebruiken en als je ook merkt dat ze flexibel is en niet per se heel gevoelig,dan een zeer grote kans dat ze het niet heeft hoor. Geen zorgen!

één jaar geleden

Met flexibel bedoel ik trouwens dat vrijwel alle kinderen met ASS zeer veel moeite hebben met overgangen.

één jaar geleden

Ik heb gelezen dat overal in onze voeding. En baby voeding veel zwaar metalen zijn gevonden. Ik heb gelezen dat detoxen hiervan kan helpen dan dat je kindje helemaal nergens last van hoeft te hebben. Alleen dat teveel aan zware metalen. Ik heb nu ook een detox pack besteld omdat ik me toch zorgen maak of het bij mijn zoontje ook is ..

één maand geleden

Reactie op Jea jul aur

Ik heb gelezen dat overal in onze voeding. En baby voeding veel zwaar metal ...
Hi! Welke detox heb jij gebruikt?