10 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb hem ook en ben er heel tevreden over, volgens mij is de Medela Freestyle Flex wel 1 van de beste kolven die er te krijgen zijn. Denk dat je echt pech hebt gehad. Wel vervelend zeg!

3 jaar geleden

Het is bij deze specifieke kolf bekend dat het snel defecten heeft, je bent lang niet de enige. Wat je wel nog zou kunnen proberen is om de gele kopstukken vaster/strakker aan te draaien op je borstschilden. Ik merk vaak dat als de ene wat strakker zit aangedrukt dan de andere, die met meer kracht kolft
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

Ik heb hem ook, snap wel wat je bedoelt. Moet af en toe de kopstukken opnieuw in elkaar zetten omdat hij niet lekker zuigt. Handleiding spreekt over een klik als je ze dicht doet, maar hij klikt al niet. Overigens heb ik het niet altijd en heb ik het anders dus zo gefixt (al is dat niet heel handig met dubbelzijdig kolven). Heb verder geen problemen met productie en ben verder wel tevreden. Had vooraf best wat onderzoek gedaan, en ook met bovenstaande in m’n hoofd had ik niet voor een ander gekozen. De lactatiedeskundige vond dit ook een (hele) goede. Ze hebben denk ik allemaal wel voor- en nadelen. Ik zou persoonlijk dus weer voor dezelfde gaan 😉

3 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties stelt weer gerust, doe na iedere kolfbeurt tegenwoordig opnieuw in elkaar zetten en de ene keer werkt hij prima en een volgende keer weer ellende. Vandaag ook dochter en man ziek (diarree en overgeven, heerst momenteel zo'n virusje van 1 dag ziek) ze dronk hierdoor ook veel minder dus paar keer gekolft maar was echt weer drama terwijl ik hem goed strak in elkaar heb geklikt ik snapte er niks van. Nu ja morgen komt de nieuwe eens kijken of het einde ellende word. Bedankt voor jullie lieve reacties geeft weer beetje moed na hele dag kots en vieze broeken en kleding verschonen, op naar nieuwe kolf.

3 jaar geleden

Reactie op Bunnylove

Bedankt voor jullie reacties stelt weer gerust, doe na iedere kolfbeurt teg ...
Succes mama! 😘

3 jaar geleden

Succes!

3 jaar geleden

Ik heb dit ook. Soms (eigenlijk bijna altijd) wiebel ik dan nog even met de membranen en doe ik alles weer goed en dan ineens pakt hij hem wel. Misschien is dat een optie?

3 jaar geleden

Reactie op Fynania

Ik heb dit ook. Soms (eigenlijk bijna altijd) wiebel ik dan nog even met de ...
Ik doe het ook zo. En ik let erop dat ik het membraam zo recht mogelijk dicht doe, niet duwen

3 jaar geleden

Reactie op Fynania

Ik heb dit ook. Soms (eigenlijk bijna altijd) wiebel ik dan nog even met de ...
Wiebelen met de membramen? Hoe moet ik dat zien want klepje dicht is dicht toch?

3 jaar geleden

Reactie op Bunnylove

Wiebelen met de membramen? Hoe moet ik dat zien want klepje dicht is dicht ...
Ik deed het klepje open terwijl hij bleef pompen. Even wiebelen/ goed leggen en klepje dicht. Pompt hij dan goed? Mooi! Niet goed? Nog even een keer proberen. Regelmatig doe ik dan de andere ook nog even omdat die dan ook ineens iets minder pompte omdat de eerste ineens super goed zit. Op die manier had ik het beste resultaat. Eigenlijk zelf uitgevonden. Medela en lactatiedeskundige wisten het eigenlijk ook niet echt. Ik zou zeggen probeer het eens!
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.