20 Reacties

3 jaar geleden

Dat is Belgisch toch? 🤔😅

3 jaar geleden

Haaa ik vind het woord kaka ook echt verschikkelijk. Wilde puur en alleen al om het woord dit topic eigenlijk al niet lezen😂 Maar kaka zeggen ze inderdaad (volgens mij) in België. Dus hoe kinderlijk ik het ook vind en ik mij er zo aan stoor.. het is een heel normaal woord daar. Dus moet mij er maar overheen zetten😂

3 jaar geleden

Waarschijnlijk Belgisch inderdaad, heb mij ooit laten vertellen dat ‘poepen’ in België seks hebben betekend Dus dat zal vast wel het een en ander mee te verklaren zijn 😂

3 jaar geleden

En ook turks

3 jaar geleden

Ik heb hetzelfde met 'tutje'... in mijn ogen is dit gewoon een (fop)speen en heeft 'tut' een hele andere betekenis 😆

3 jaar geleden

Reactie op Chelsea1995

Waarschijnlijk Belgisch inderdaad, heb mij ooit laten vertellen dat ‘poepen ...
Klopt!

3 jaar geleden

Reactie op Chelsea1995

Waarschijnlijk Belgisch inderdaad, heb mij ooit laten vertellen dat ‘poepen ...
Ohja! Dat verklaart wel veel inderdaad. 😁 Ik ben normaal dol op het Vlaams, maar van kaka gaan m’n tenen altijd krullen. Misschien gaat het schelen als ik deze verklaring in m’n achterhoofd houd. 😁 Is pipi dan ook Belgisch?

3 jaar geleden

Reactie op Hello0987

Ik heb hetzelfde met 'tutje'... in mijn ogen is dit gewoon een (fop)speen e ...
Tutje gebruikten wij vroeger wel voor van die speelgoedspeentjes die we vroeger massaal aan onze kettingen hadden hangen. Tegenwoordig gebruik ik meestal ook speentje ja :)

3 jaar geleden

Reactie op BijnaMama85

Ohja! Dat verklaart wel veel inderdaad. 😁 Ik ben normaal dol op het Vlaams ...
Ja, hier zeggen we ook pipi 😃. En speen wordt hier ook niet gebruikt, enkel tut. Speen doet me altijd denken aan de ziekte (aambeien) haha

3 jaar geleden

Hier is kaka een vogel en een konijn😂

3 jaar geleden

Reactie op BijnaMama85

Ja :) ik ben Belgisch en typ vaak met de “Nederlandse intonatie” omdat ik weet dat het anders verkeerd opgevat kan worden ;)

3 jaar geleden

Reactie op Carocaro

Ja :) ik ben Belgisch en typ vaak met de “Nederlandse intonatie” omdat ik w ...
En “poep” is hetzelfde als “kont”

3 jaar geleden

Reactie op MTKR

Ja, hier zeggen we ook pipi 😃. En speen wordt hier ook niet gebruikt, enke ...
Hoe link jij een speen aan aambeien? Ik heb ze nog nooit gehad dus misschien dat ik het daarom niet weet maar ik zie het verband niet 😆

3 jaar geleden

Wij gebruiken hier thuis ook gewoon kaka, pipi en tutje. Ik ben belgisch, mijn man turks en we wonen in nederland dus lekker internationaal hier. Ik gebruik enkel speen als ik met nederlanders praat. En speen is in het vlaams een stukje darm die uit je anus komt dus daarom gebruik ik het liever ook niet.

3 jaar geleden

Kaka en pipi is inderdaad wat we hier in Vlaanderen gebruiken. Is hier heel gewoon. Poep of poepen wordt hier nooit gebruikt. Poepen is hier een synoniem voor seks. En “het speen” hebben is ook dialect voor aambeien. Vandaar 😁

3 jaar geleden

Reactie op Hello0987

Hoe link jij een speen aan aambeien? Ik heb ze nog nooit gehad dus misschie ...
Ik heb ze weleens gehad maar ik snap ook de link even niet en ben nu zò nieuwsgierig!!😂 Vind tut trouwens ook verschikkelijk. Werk op een kdv en daar zijn dus ouders die tut zeggen over een speen, maar andere ouders die tut weer gebruiken als synoniem voor vagina. Zo verwarrend allemaal😂 Dus hier gewoon speen !

3 jaar geleden

Reactie op Bazzy

Wij gebruiken hier thuis ook gewoon kaka, pipi en tutje. Ik ben belgisch, m ...
Oh, je meent het! Nee, daar ga je als baby niet lekker aan liggen sabbelen om in slaap te vallen😅

3 jaar geleden

Reactie op BijnaMama85

Wat betekent pipi dan? Ken Pipi Langkous... Of is het een woord voor penis?

3 jaar geleden

Reactie op Hello0987

Hoe link jij een speen aan aambeien? Ik heb ze nog nooit gehad dus misschie ...
Hier wordt "het speen" als dialect gebruikt voor aambeien 😃

3 jaar geleden

Reactie op Reinaa

Wat betekent pipi dan? Ken Pipi Langkous... Of is het een woord voor penis? ...
Pipi is plassen! Maar net als dat Tut voor speen maar ook voor vagina staat, ken ik ook mensen die pipi gebruiken voor penis ja🥲