9 Reacties
4 jaar geleden
Geen kickboksen hier maar ik deed voor mijn zwangerschap Bodycombat en er werd mij aangeraden om er tijdens de zwangerschap mee te stoppen, omdat dat schoppen en springen nu niet goed zou zijn ivm verweekte gewrichten. Ik ben daarna overgestapt op Bodypump en dat gaat goed bij mij tot nu toe. Maar ik weet dat er soms wel zwangeren meededen bij de combat bij ons, het is echt per persoon verschillend of ze zich nog goed voelen en een tijdje door trainen of niet. Hoe voel jij je tijdens en na de training?
4 jaar geleden
Ik vind het altijd heel vreemd als mensen met een gevaarlijke sport blijven doorgaan. Je wilt toch niet op je geweten hebben dat er iets misloopt? Mee trainen met bepaalde oefeningen mss wel.
Ik zou vragen wat je dokter of verloskundige zegt. Van ons ga je toch gewoon alleen meningen krijgen 😂
4 jaar geleden
Reactie op Marjolein_-
Ik vind het altijd heel vreemd als mensen met een gevaarlijke sport blijven ...
Als je niet spart en je gewend bent om op een bepaalde intensiteit te sporten is boxen niet per definitie een gevaarlijke sport 😉 Uiteraard goed om bij je zorgteam te informeren, maar snap dat het fijn is om ervaring met andere te delen die het ook doen en de sport dus kennen. 😉
4 jaar geleden
Thanks voor de reacties. Ik heb het uiteraard met de verloskundige besproken en die geeft aan dat je af moet gaan op je gevoel. Maar ik vind dat lastig inschatten, want wat is ‘gewoon’ spierpijn, wat niet etc. Daarom deze vraag voor een beetje kader wat anderen doen. Het is overigens niet gevaarlijk, want het is alleen maar op een zak. Het gaat er meer om qua intensiteit en draaibrwegingen met trappen hoe lang het kan. Ik heb nu per dec opgezegd en ga dan over op Onefit, zodat af en toe boksen nog kan afgewisseld met rustigere sporten.
4 jaar geleden
Ik ben gestopt nadat ik wist dat ik zwanger was (met zaktraining). Het is een high intensity sport en dat raden ze, voor zover ik weet, af tijdens een zwangerschap. Ik voelde mij er ook niet goed bij. Mis het overigens wel...
4 jaar geleden
Reactie op Stroopwafels
Thanks voor de reacties. Ik heb het uiteraard met de verloskundige besproke ...
Dat is idd totaal iets anders!
4 jaar geleden
Laatste tijd geen direct boksen gedaan, wel thuis bodycombat. Ben daarmee gestopt in zwangerschap vanwege abrupte en draaibewegingen = niet wenselijk voor je lijf als je zwanger bent. Check anders eens Floor van Nextlevel Performance Amsterdam. Zij is fysiotherapeut en personal trainer van zwangeren. Die kan je vragen een stuk beter beantwoord dan je vk.