Hallo,
Even een vraagje misschien dat iemand van jullie hier het antwoord op weet:
Mijn zoontje ligt sinds afgelopen vrijdag in het ziekenhuis, nu heb ik vanaf afgelopen maandag vakantie … kun je je vakantie omzetten in een soort calamiteitenverlof? Of kost dit je toch gewoon vakantie dagen? Ondanks dat we onze vakantie hebben moeten annuleren enz.
Hi Lieke,
Wat vreselijk om te horen! :( Ik hoop dat alles snel goed komt!
Je zou kunnen voorleggen aan jouw werkgever om zorgverlof in te zetten in plaats van vakantie dagen. Kortdurend zorgverlof wordt 70% doorbetaald.
Hoop dat dit helpt!
Je krijgt de dagen dat hij in het ziekenhuis ligt terug. Omdat je niet op vakantie kan heb je ook geen ‘vakantie’. Ene werkgever doet hier makkelijker over dan de andere, maar je hebt er recht op. Soms helpt een briefje van de arts met wanneer hij is opgenomen en wanneer hij is ontslagen, soms willen ze namelijk een bewijsje zien
Onze dochter is ook in het ziekenhuis sinds vrijdag en ik heb nu zorg verlof opgenomen.. weet alleen ook niet hoelang je dit kunt doen eigenlijk! Volgens mij heb je er gewoon recht op, dus zou het even navragen bij je werkgever/hr! Veel sterkte!🍀
Volgens de rijksoverheid heb je waarschijnlijk geen recht op kortdurend zorgverlof omdat je kind al door het ziekenhuis wordt verzorgd maar wie weet is jouw werkgever bereid dat wel te geven 😄
Verder hoop ik dat jullie kindje niks ernstigs heeft en snel beter wordt🌹
Je hebt ook recht op onbetaald ouderschapsverlof maar sinds 2 aug dit jaar is dit ook betaald (70%) dan gaat het tenminste niet van je vakantiedagen af. Beterschap voor jullie kindje ❤️