7 Reacties
8 maanden geleden
Volgens mij peuterpubertijd.. ik dacht dat ik de dans ontsprongen was met twee is nee, want hij was echt een engel in zijn tweede levensjaar. En nu slaapt hij ineens slecht idd en luistert hij voor geen meter en doet hij juist dingen waarvan hij weet dat het niet mag, echt bloed onder mn nagels vandaan halen, dus ik probeer maar diep in- en uit te ademen en natuurlijke consequenties te geven (i.e. iets weg te halen als hij het gooit, een activiteit stoppen als hij niet goed meedoet, hem verwijderen van de situatie als hij een tantrum heeft) en dat werkt wel, want hij zegt dan wel sorry op het einde en luistert daarna weer/doet weer mee, maar we moeten wel echt even door de grote emotie heen, en dan kan het nog wel eens moeilijk zijn om zelf ook kalm te blijven poeh 😂
7 maanden geleden
Heel herkenbaar! Mijn 3 jarige is soms haast onuitstaanbaar vervelend. Ondertussen is hij wel sinds kort zindelijk en praat hij ineens een stuk beter.
Ik wijt zijn humeur dus aan weer een sprong in zijn ontwikkeling, en hoop dat het gauw beter wordt.. ben 34 weken zwanger en heb er momenteel maar weinig geduld voor soms 🙈
7 maanden geleden
Hoi zeker herkenning hoor ook echt met slapen enorme strijd tot een uur lang huilen en schreeuwen aan toe en niet te kalmeren ook niet door mij echt super boos is zeker zwaar en nu je zwanger bent al helemaal !
6 maanden geleden
Hier ook. Vreselijk mijn geduld is ook op en voel me dan weer schuldig. Ik heb nog een baby van 8 weken. Ik denk een combi van peuterpuberteit en dan er nu een broertje bij is en zindelijk en noem het maar op.. zal wel bij de ontwikkeling horen. Maar heel pittig is het zeker😢
6 maanden geleden
Oohh ja heel herkenbaar! Onze dochter was met 2 jaar ook prima te doen en gezellig, ik vind 3 veel pittiger. Ben nu 38wk zwanger en ze weet gewoon dat ze dingen kan doen die niet mogen en ik niet de energie heb om te corrigeren. En veel bozig, huilerig, etc. Voelt miss ook verandering aankomen.. pittige fase ja!