18 Reacties

vorig jaar

Hi! Wat vervelend dat je zo zorgen maakte om de zeep smaak dat je de HA post hebt gebeld. Dit kan uiteraard niet kwaad maar mijn ervaring is dat mijn dochter wel slechter ging eten van de siliconen bordjes omdat het eten idd naar zeep gaat smaken. Ik heb ze gewoon allemaal de prullenbak ingegooid en de vakken bordjes van munchkin besteld op Amazon (met plastic). Ik had de siliconen gekocht omdat het van die zuignappen had maar dit werkte toch niet en de op de grond gooi fase is ook voorbij. Dus nu gewoon normale bordjes (:

vorig jaar

Als je kind er wel gewoon van eet kan je er natuurlijk voor kiezen om gewoon te houden.. het kan verder geen kwaad of iets

vorig jaar

Reactie op Jip2021

Hi! Wat vervelend dat je zo zorgen maakte om de zeep smaak dat je de HA pos ...
Ah dank je wel Voor het delen van je ervaring. Ik ging online zoeken wat er gebeurt als je kind afwasmiddel eet, ze gaven aan dat het vergiftigend is en dat je direct huisarts moet bellen. Vandaar dat ik mij ineens heel veel zorgen ging maken. Ik weet niet of ik ga weggooien, maar daarin gaat ze niet meer eten krijgen. Ik ga het wel even goed met azijn schoonmaken. Want heb meer siliconen spullen 😅

vorig jaar

Ik ervaar precies dit!!! De smaak van zeep trekt er gewoon in. Ik gebruik deze bordjes daarom al maanden niet meer

vorig jaar

Wij wassen de silicone spullen 9 van de 10x met de hand en ik heb dit probleem niet ervaren 🤔 Maar het zal geen kwaad kunnen. Ze heeft geen zeep gegeten, het is alleen de geur die erin trekt. En zelfs als het een heel klein restje was, is dat natuurlijk iets heel anders dan een slok afwasmiddel nemen (waar Google waarschijnlijk aan refereerde)

vorig jaar

Wij hebben plastic bordjes van IKEA in een pak zaten er geloof ik 5 in. Helemaal top

vorig jaar

Ik doe ze zelf niet in de vaatwasser maar met de handwas. Merk hier zelf niets van.

vorig jaar

Ik herken dit en geef gewoon steen. Zet dit op een rubber onderzettertje zodat het niet schuift. Hij gooit er nooit mee.

vorig jaar

Reactie op Stroopwafels

Ik herken dit en geef gewoon steen. Zet dit op een rubber onderzettertje zo ...
Dat is wel een goeie! Thnx

vorig jaar

Echt servies gebruiken, leren ze ook hoe ze daarmee om moeten gaan 😄. En drinken uit glaasjes (bijv espressoglaasjes) kan ook al prima vanaf 1 jaar is mijn ervaring. Ik vind dat in plastic drinkbekers namelijk ook ooit een gek smaakje aankomt hoe langer je die gebruikt.

vorig jaar

Reactie op Ellen1994-

Echt servies gebruiken, leren ze ook hoe ze daarmee om moeten gaan 😄. En d ...
Precies, ik gebruik ze vaak niet een lange periode ook. Die dingen kosten geen drol.

vorig jaar

Herkenbaar, daarom gebruik ik ook geen silicone borden en bestek meer

vorig jaar

Sinds gisteren proef ik bij mn normale bekers zeep🙃🤣

vorig jaar

Komt door de sterkere geur van de vaatwasblokjes of het afwasmiddel. Gewoon in de oven doen op 160 voor een klein uurtje. Dan is de geur weg 💪🏻 je kunt ook aan de poets met baking soda of azijn, maar de oven is makkelijker 😉 wel even checken of jouw siliconen servies in de oven mag (meeste mag tot boven de 200)

vorig jaar

Mijn dochter drinkt badwater 🤢 geen liters natuurlijk, en ik doe nu geen zeep meer in het water, maar ze is er nog nooit ziek van geworden. En lijkt de smaak ook niet erg te vinden 🤢 dus no worries wat dat betreft. En verder: niet meer dat siliconen spul gebruiken zou ik zeggen haha

vorig jaar

Mijn dochtertje heb ik mooie keramiek servies gegeven 😂 mijn man heeft me voor gek verklaard eerst, maar was het uiteindelijk ook met me eens dat eten van plastic borden (BPA) ook niet gezond is. Mijn dochter is er heel voorzichtig mee, en heeft het nog nooit laten vallen. Het hoeft natuurlijk niet perse keramiek te zijn. Maar ik vond het handig dat het wat zwaarder is en ze daardoor minder snel haar bord op tilt en er mee gaat spelen. Ook vind ik het prettig dat er geen schadelijke stoffen vrijkomen als er hete vloeistoffen op komen.

vorig jaar

Hier zelfde probleem gehad. Heb toen nieuwe bekers en borden gekocht en met hand gewassen ipv vaatwasser, maar blijf het hebben… vind het vreselijk. Baking soda met azijn hielp langs geen kanten. Zal nu eens de oven proberen zoals ik hier heb gelezen. Maar ik begin beetje per beetje over te schakelen naar gewone servies (porselein/ water uit dik glas drinken, papflessen uit glas,…) en extra aandacht te geven. Mijn dochter is ook wel extra voorzichtig en hou het extra in de gaten.

vorig jaar

Ik heb dat ook met de rietjesbekers en munchkinbekers, sindsdien was ik ze met de hand af.