3 Reacties
2 jaar geleden
Hi,
Ik weet niet waar je vandaan komt , vanuit Nederland of Belgi毛, maar ik heb slechts heel sporadisch iets gehoord in het nieuws overmishandelingen op kdv's, maar met jouw eigen werkervaring kom je dit mogelijk vaker tegen.
Helaas hebben ik het idee dat in Nederland dat je niet heel kieskeurig kan zijn en al blij bent met een plekje. Dat betekend niet dat ik niet op een aantal dingen gelet heb:
- krijg je een rondleiding? Kijk dan hoe de kleintjes zich gedragen en hoe de leid(st)ers zijn. Bij mij kon ik zien dat de kindjes graag naar de leidsters gingen en zij reageerde ook snel op kindjes die zich echt leken te bezeren.
- Meestal krijg je ook een dagen. Kijk hoe je kleintje het vind, als hij al 2 jaar niet in een grote groep geweest is kan vermoeidheid zich tonen als huilen als ze opgehaald is, dus dit betekend neit gelijk dat ze het niet naar haar zin heeft gehad.
- Gebruiken ze een app of sturen ze foto's via whatsapp? Hier kan je meestal ook uithalen of ze zich vermaken en of het goed gaat of niet.
Ik moet zeggen dat mijn tweelingmeiden al vanaf 5 maanden op 2 verschillende kdv's zitten en zij gaan altijd met plezier en heb nooit het idee gehad dat er iets mis was.
Maar uiteindelijk is de keuze aan jou en wat jij denkt dat het beste is voor jouw meisje 馃槝
2 jaar geleden
Komt de angst voort uit je werk? Of ook nog uit persoonlijke ervaring? Misschien kun je achterhalen wat jou een slecht gevoel geeft en waar de "perfecte" opvang (volgens jou) aan moet voldoen? Dan kun je gericht zoeken. Wij hadden ook geen goed gevoel bij een kdv wegens het grootschalige maar wel bij een gastouder. Anderen vinden dat juist weer eng omdat je geen 4-ogen hebt.
2 jaar geleden
Ik heb het geluk gehad dat mijn schoonfamilie iemand al heel lang kende die een kdv runt met een grote tuin, wat diertjes en elke dag verse groenten geeft. Dus voor mij was keuze heel snel gemaakt. En toch zal je altijd een bang hartje in het begin hebben. Het is een sprong in het onbekende, maar die moeten we heel vaak maken voor ons kindjes. Vraag eventueel een proefdag op bij een paar kdv鈥檚 en zie hoe jouw dochter het dan ervaart.