13 Reacties

3 jaar geleden

Gewoon lekker 210 +7 blijven geven , doe ik ook, als ze eenmaal meer vast voedsel gaat eten wordt het vanzelf minder

3 jaar geleden

Ik volg

3 jaar geleden

Het is meestal zo dat kindjes vanaf 6 maanden er groenten met aardappel/pasta/rijst, fruit en stukjes brood bij krijgen dus gaat er dan wat minder in de fles. Wat er op de verpakking staat is ook maar een advies. Je moet altijd kijken naar de behoefte van je eigen kindje. Mijn dochter is deze week 6 maanden geworden maar dit nu nog aan voeding 1. Ze krijgt er groenten en fruit bij dus is ze van 4x 210 naar 1x 210, 2x 150 en 1x 180 gegaan. Dat is waar zij nu behoefte aan heeft.

3 jaar geleden

Oke bedankt. Ze krijgt al wel fruit, brood en groente. Maar dat mag nog niet echt een naam hebben omdat het zo minimaal is. Zodra dat meet wordt zal het flesje wel minder worden

3 jaar geleden

Op ons pak kunstvoeding 1 (ook van kruidvat) staat bij boven de 6 kilo ook 4 x 180 + 6.

3 jaar geleden

Reactie op BijnaMama85

Op ons pak kunstvoeding 1 (ook van kruidvat) staat bij boven de 6 kilo ook ...
Bij ons ook. Maar daar heeft ze niet genoeg aan

3 jaar geleden

Maar er staat op nr 1 toch ook niet “3x 210ml+7 en 1x 180ml+6”? Bij nr 1 doe je het ook, waarom zou het bij 2 niet kunnen?

3 jaar geleden

Reactie op koos_naamloos

Maar er staat op nr 1 toch ook niet “3x 210ml+7 en 1x 180ml+6”? Bij nr 1 d ...
Omdat het een opvolgmelk is. Zitten er misschien veel meer voedingsstoffen en wordt het afgeraden. Weet ik veel.. Daarom vraag ik het. ;)

3 jaar geleden

Reactie op EvdM89

Omdat het een opvolgmelk is. Zitten er misschien veel meer voedingsstoffen ...
Het wordt bij alle kunstvoedingen (van Nutrilon) afgeraden om meer dan 6 schepjes per voeding te geven ivm niertjes.. wij doen nu 200+6, zodat het toch wat meer drinken is maar niet het extra schepje.. Ik denk overigens niet dat een schepje meer nou ineens heel slecht is voor haar hoor! Alleen onze dochter heeft het niet nodig op dit moment 🙂

3 jaar geleden

Reactie op EvdM89

Bij ons ook. Maar daar heeft ze niet genoeg aan
Onze dochter ook niet, dus die krijgt 5 flesjes. Maar ze drinkt ze ook nooit allemaal leeg, dus overall komt ze denk ik toch op 4x180 uit denk ik, qua totaal.

3 jaar geleden

CB zei tegen mij deze week dat als je kindje nog niet toe is aan 4x180, maar echt nog 5x nodig heeft dat je dan gewoon nog bij nr 1 moet blijven. Liever niet meer dan die 4x geven van nr 2. Ligt aan Vitamines en voedingsstoffen.

3 jaar geleden

Ik adviseer je even de aflevering van keuringsdienst van waarde te kijken. Er zit niet veel verschil tussen 1 en 2, behalve ijzer. Maar wanneer ze hapjes krijgt, vult vanuit de voeding het ijzer ook aan. Dus niet per se nodig om naar 2 over te stappen. Ik heb cb toen ook gevraagd om het aantal schepjes, omdat te veel niet goed zou zijn voor de nieren. Maar dit blijkt achterhaald. Ik zou persoonlijk niet kijken naar het pak, maar naar de behoefte van je dochter. Wij geven 4x210, maar mocht hij ergens tussendoor honger krijgen, krijgt hij een extra klein flesje. Ene dag wil hij dit wel, andere dag niet :)