15 Reacties

4 jaar geleden

Wij hebben meteen gekozen voor een bedje van 140x70. Eerst een half jaar in cosleeper en nadien in het bedje. Vonden het zonde om nog een babybed te kopen..

4 jaar geleden

Reactie op Charlotte93

Wij hebben meteen gekozen voor een bedje van 140x70. Eerst een half jaar in ...
Ook voor een tweede kindje? Of meteen bij je eerste kindje een groter ledikant?

4 jaar geleden

Nog geen ervaring want wij hebben een dochter van vergelijkbare leeftijd. Zij slaapt al sinds ze een paar maanden oud is in een meegroeiledikant van 140x70cm, dus dat kunnen we ombouwen naar peuterbed als ze er klaar voor is. Tweede kindje krijgt een meegroeiledikant van 120x60cm. Ik zou nu geen meegroeiledikant meer kopen als je een gewoon ledikant hebt, maar overgaan naar een peuterbed of groot bed met uitvalbescherming als ze wel klaar is voor de overstap. Ik zie het voordeel van een meegroeiledikant kopen nu niet meer voor jullie?

4 jaar geleden

Reactie op V1991

Nog geen ervaring want wij hebben een dochter van vergelijkbare leeftijd. Z ...
Nou, het lastige is dat ze echt nog in een ledikant moet denk ik. Je kan een kindje van 17 maanden niet in een gewoon bed leggen toch?

4 jaar geleden

Reactie op Suuuziee

Nou, het lastige is dat ze echt nog in een ledikant moet denk ik. Je kan ee ...
Dat bedoel ik ook niet. Ik zou haar gewoon in haar eigen ledikant laten slapen tot ze toe is aan een echt bed. Verwacht niet dat dat is voordat ze twee wordt, maar dat kan nogal verschillen per kind. Voor de tweede kan je natuurlijk wel meteen een meegroeiledikant kopen als je denkt dat dat handiger is

4 jaar geleden

Reactie op V1991

Dat bedoel ik ook niet. Ik zou haar gewoon in haar eigen ledikant laten sla ...
Ja, anders zou je de nieuwe baby in haar ledikant gaan slapen dan krijgt zij een meegroeiledikant

4 jaar geleden

Reactie op Suuuziee

Ja, anders zou je de nieuwe baby in haar ledikant gaan slapen dan krijgt zi ...
Dat kan natuurlijk ook, dan kan je de oudste uiteindelijk doorschuiven naar een groot bed en de jongste daarna in het meegroeiledikant leggen :)

4 jaar geleden

Wij hebben een meegroei ledikant gekocht en ik verwacht de eerste. Totdat hij groot genoeg is hoeven we alleen de bovenkant eraf te halen en dan heb je gelijk een bed. Leek ons zonde om niet te doen en tegen de tijd dat ons zoontje over kan in een ander bed zonde om een ander bed te moeten aanschaffen. Je bent wel wat duurder uit, maar je hoeft een aantal jaren geen nieuw bed aan te schaffen 馃槈

4 jaar geleden

Wij hebben ook een ledikantje gekocht waar je een peuterbedje van kan maken. Maar we hebben deze ook genomen omdat we hem heel mooi vinden. Het gaat om het sebra kili ledikant, wel erg prijzig!

4 jaar geleden

Wij hebben meegroei ledikant gehaald 鈽猴笍

4 jaar geleden

Wij verwachten ons eerste kindje en hebben een meegroei ledikant gehaald omdat we ook een wiegje hebben.

4 jaar geleden

Lees graag mee. Zit hier ooi mee. Heb nu bedacht om het ledikant in de nieuwe kamer te zetten en de baby de eerste maanden in een wiegje... en dan hoop ik rond 2 jaar dat onze oudste over wil naar een groter bed maar wel met zijkanten. Vind een 2e ledikant kopen ook zo wat en wiegje zet ik eerst nog naast het bed.

4 jaar geleden

Mijn kinderen slapen allebei vanaf hun 2e verjaardag in een groot bed 200x90 . Met een uitvalbescherming , zo een plankje , en de eerste week had ik een extra kussen aan hun voeten gelegd . En da lukte prima

4 jaar geleden

Reactie op Suuuziee

Ook voor een tweede kindje? Of meteen bij je eerste kindje een groter ledik ...
Eerste kindje 馃槃

4 jaar geleden

Onze dochter is 20 maanden als haar zusje komt. Zij slaapt nu in een bedje dat je kan ombouwen. Dus laten haar daarin liggen. Nieuw ledikant gekocht. Goedkopere variant. Als de oudste dan naar een groter bed gaat. Kan de jongste in dat ombouw bedje. Verkopen we het wat goedkopere bedje tenzij er natuurlijk misschien nog een kleintje komt. Ik vind 20 maanden zelfs persoonlijk nog te jong voor een ander bedje dan ledikant. Er gaat al veel veranderen. Dan zou je ook eerder moeten beginnen met wennen aan een ander bedje. Wij hebben tevens ook een wiegje via marktplaats gekocht. Zodat de kleinste straks op 2 plekken kan slapen. Eigen kamer en bij ons.