29 Reacties

3 jaar geleden

Ik gebruik enkel Inotyol zalf , doet wonderen

3 jaar geleden

Schimmelltje misschien? Is niks ergs maar heb je wel even speciale zalf voor nodig.

3 jaar geleden

Plukje heilwol in de luier kan helpen. Ik heb ook gelezen dat tea tree kan helpen. Ik denk dat je het dan wel moet toevoegen aan een olie zoals amandelolie. Maar heb dit zelf nooit geprobeerd. Gebruik je ook babydoekjes zonder parfum?

3 jaar geleden

Wij hebben ook op een moment zo'n schimmeltje gehad bij onze dochter. Met speciale zalf die de dokter had voorgeschreven, was het direct weg. Anders zou het niet zijn weggegaan zei die nog.

3 jaar geleden

Miconazol zalf, helpt vaak wanneer sudocreme niks doet.

3 jaar geleden

Soms helpt het ander merk luier of maatje groter te doen

3 jaar geleden

Sudocreme werd het bij me zoontje veel erger. Ik heb bepanthen gebruikt en miconazol ivm schimmel.

3 jaar geleden

Wij gebruiken zelf een billencreme van dr leenarts. Hier ook al lang last van erg rode billen en merken nu we dit gebruiken, het na 3x smeren al een heel stuk rustiger is!🤗

3 jaar geleden

Onze dochter krijgt last van uitslag wanneer we doekjes gebruiken. Ook zogenaamd waterwipes. Enkel met water schoonmaken en ze heeft nergens last van.

3 jaar geleden

Bij mijn dochter bleek het krentenbaard te zijn. Normaal smeren we bij luieruitslag bepanthenzalf, zinkzalf of sudocreme. Nu antibioticazalf gehad en micronazolzalf. Zijn al drie weken aan het smeren

3 jaar geleden

Het is al vaker gezegd maar werkte bij ons ook goed: micronazol zalf

3 jaar geleden

Hier helpen de zalfjes vaak niet goed genoeg maar doekjes met olie (we gebruiken de kruidvat oliedoekjes) zijn een wondermiddel! De huid wordt er snel rustiger van

3 jaar geleden

Maïzena!!!!!! Ja klinkt gek maar dit werkt geweldig! Gewoon een theelepel over de billen strooien. Eventueel nog wat extra in de luier erbij doen. Oh, en de billen drogen nadat je doekjes heb gebruikt.

3 jaar geleden

En trouwens. Zinkzalf werkt beter dan sudocreme. Is ook neutraler. Ik onderhoud het nu met zinkzalf en af en toe wat talkpoeder. Als het weer erger word komt de maïzena weer uit de kast🤣

3 jaar geleden

Reactie op Corine36

Maïzena!!!!!! Ja klinkt gek maar dit werkt geweldig! Gewoon een theelepel o ...
Ik werk(te) zelf in de kinderopvang en maizena word tegenwoordig echt heel erg afgeraden bij luieruitslag 🙈 Bij héél veel kindjes die dit kregen heb ik ook gezien dat het juist ontstekingen maakt of vererger. Uiteraard niet bij iedereen maar zou er wel extra voorzichtig mee zijn🤭

3 jaar geleden

Niet doormodderen! Start gelijk met micazonol, dat is schimmelzalf. Ik heb het de eerste x ook te lang aangezien als gewone rauwe billen en begon pas na 5 dagen kapotte billen op advies met schimmelzalf(gewoon bij de drogist halen) en smeren icm zinkzalf. Eerst laagje schimmelzalf en dikke laag zink eroverheen. En ik heb heilwolle besteld online en toen ik dat ging gebruiken had de billen eindelijk kans om te gaan herstellen. Maar wat een ellendige week hebben wij allemaal gehad toen, zo zielig vonden we het als gezin. En dan nog duurde het 5/6 dagen voordat het echt rustig werd😩

3 jaar geleden

Zinkolie!

3 jaar geleden

Calendula van de weleda werkt hier super goed

3 jaar geleden

Reactie op BabyboyL

Ik werk(te) zelf in de kinderopvang en maizena word tegenwoordig echt heel ...
Klopt, Google maar eens op maïzena en luieruitslag...

3 jaar geleden

Wij hadden precies hetzelfde 2 weken terug. Naar de HAP geweest in het weekend en daar kregen we een sterkere zalf: daktacort. Dat is een hormoonzalf en werkte binnen 48 uur. Dat in combinatie met bepanthen en het was helemaal weg binnen een week. Sterkte!