12 Reacties
4 jaar geleden
Ik heb:
- Currysaus met kip, perzik en ananas (nog toe te voegen: naanbrood, rijst of pasta)
- Spaghettisaus (nog toe te voegen: pasta)
- Lasagne
- Ovenschotel met puree, appelmoes en gehakt
4 jaar geleden
Het meeste qua maaltijden kun je wel invriezen, je moet vooral kijken naar de structuur want die kant licht veranderen door invriezen: dat dat voor het gerecht niet uitmaakt. Een beetje nat/sauzig werkt het beste. Stukje vlees of vis (zonder saus eromheen) is ook zonde om in te vriezen, dat wil je liever vers bakken.
Tips:
- soep
- curry
- pasta met saus
- stoofvlees
- nasi en bami
- ovengroente (let op dit zal wel echt minder stevig zijn na invriezen en opwarmen dus alleen als je dit niet erg vindt)
- quiche
En verder kun je misschien ook een paar kant en klare gezonde gerechten halen van de supermarkt uit het vriesvak zoals
- gepaneerde vis
- ovengroente
- quiche
4 jaar geleden
Parmigiana (italiaans gerecht, soort auberginelasagna), witloof met hesp in de oven (Belgische klassieker), indische stoofpotjes of kokosroomsoep, balletjes en patatjes in tomatensaus met selder. Smakelijk!
4 jaar geleden
Ik heb spaghettisaus, saus voor bij de rijst (kip/champignon en kerrie), noedels met teriyakisaus, bami, nasi, verse tomatensoep, verse groentesoep, kippensoep. Daarnaast heb ik nog wat diepvries dingen erin liggen zoals: stokbrood kruidenboter, pizza, snacks, patat. Dus kan volgens mij wel 3 weken vooruit 馃槀
4 jaar geleden
Ik zorg oa voor een paar pastasauzen en curry鈥檚 zodat we daar alleen rijst of pasta bij hoeven te koken. Mijn (schoon- en eigen) moeder zullen ook voor ons koken 鈽猴笍 Super fijn!!
4 jaar geleden
Ik ben ookal bezig geweest! Verschillende maaltijden in de diepvries
- verspakketen curry
- rode en groene pasta saus
- tomaten soep
- prei-kerrie soep
- macaroni
4 jaar geleden
Ik heb pastasaus, saus voor bami en broccolisoep gemaakt. En afbakstokbrood gekocht voor bij de soep. Verder zit er om de hoek een groenteboer die heerlijke verse maaltijdsalades maakt, 茅n mijn zus gaf aan af en toe te zullen koken. Dus ik maak me geen zorgen.
Denk ook dat ik na zwangerschapsdiabetes best wel een keer een gehaald frietje lust na de bevalling 馃榿