68 Reacties
3 jaar geleden
Oh wat is dit rot! Wij hadden ook een heel onrustig en huilerig mannetje, veel last van zn buik. Wij zijn zelf, omdat wij dat vermoeden ook hadden, met hero pep begonnen, en hij doet het al een stuk beter. Wij willen ook graag een verwijzing naar de kinderarts ivm vergoeding vd voeding. Het is inderdaad duur. Ik vind het wel erg gek dat de kinderarts dit niet wil proberen. Proberen vd voeding kan toch geen kwaad, voor het zelfde geld word het een stuk beter...ik snap dat dan echt niet, wat is het probleem voor de arts....
Ik snap je wanhoop zo ontzettend goed! Het is zo frustrerend! Je kan altijd, misschien in overleg met CB, de voeding proberen? Kijken of het helpt? Ik weet zelf niet of de kinderarts van het CB ook zoiets kan voorschrijven ivm vergoeding, hier moeten we zelf ook achter komen..
Hang in there mom!
Ik zou wel bij CB je verhaal doen, alles opschrijven wat je aan je kindje ziet, en vragen/overleggen over de pepti voeding...
Wou dat we iets voor je konden doen!
3 jaar geleden
Ik had in overleg met cb pepti geprobeerd ivm met koemelkallergie vermoeden pot moesten we wel zelf betalen dus je kan altijd proberen en als goed gaat dit aangeven dan krijg je in overleg met kinderarts een machting om het vergoed te krijgen, me zoontje krijgt nu bijvoorbeeld neocate omdat pepti niet genoeg deed we hebben machtiging gekregen van de kinderarts om het vergoed te krijgen
3 jaar geleden
Wij zijn begonnen met allernova ar. Die is rond de €22 voor een pot en doen wij drie dagen mee. Is echter niet voldoende en nu moeten we een volledig voorverteerde melk geven, maar die kost €40 ofzo voor dezelfde hoeveelheid en een kinderarts moet een attest opmaken voor tussenkomst van het ziekenfonds. Ik weet nog niet of die €40 volle pot is of met tussenkomst. De eerste pot kregen we van de ka en nu ligt hij in ziekenhuis omdat hij het niet drinken wilt en ervan moet overgeven. Dus dat is ook iets dat kan voorvallen. Je kan altijd naar een andere ka gaan voor een extra opinie toch?
3 jaar geleden
Je moet bij het vermoeden op een allergie sowieso eerst de voeding zelf betalen. Wij zitten nu ook in die fase namelijk bij een vermoedelijke koemelkeiwitallergie.
Eerst moet je het zelf betalen en moet je dat minstens 2 weken gebruiken (elimineren/eliminatie). Dan worden ze weer blootgesteld (provoceren/provocatie) en als je dan weer een reactie krijgt dan is de allergie bewezen. En dan krijg je een machtiging voor een vergoeding. Die krijg je dus sowieso niet direct en je zal het eerst zelf moeten betalen. Wij gebruiken nutrilon pepti en kost ongeveer €38 euro per pot.
Bij ons in regio Utrecht kan het daarna zowel via de arts van het CB als de kinderarts lopen voor die machtiging voor de voeding.
3 jaar geleden
Reactie op Jane87
Oh wat is dit rot! Wij hadden ook een heel onrustig en huilerig mannetje, v ...
Hier hebben wij machtiging gekregen van de kindersarts van cb nadat we zelf hadden geprobeerd met pepti voeding, zodra je machtiging krijgt voor vergoeding krijg je de voeding heel snel nadat we deze hadden gekregen hadden we volgende dag (zaterdag) gelijk 5 potten voeding geleverd gekregen! Je krijgt dan een account bij Sorgente waar je telkens je voeding kan bij bestellen beste is paar potten tegelijk omdat je maar 1 keer in de 30 dagen kan bestellen
3 jaar geleden
Reactie op New_mom_since0321
Wij zijn begonnen met allernova ar. Die is rond de €22 voor een pot en doen ...
Welke pot gaan jullie geven? Hier krijgt hij neocate (volledig vrij van koemelk) en die kosten ook rond de 40 euro en zo'n pot is 400 gram dus idd 3/4 dagen en dan is die pot leeg zijn ook hele kleine potten ik had toen van de kinderarts 9 potten thuis gestuurd gekregen om te proberen
3 jaar geleden
Reactie op Jane87
Als je wel verbetering ziet met pepti, maar t gevoel hebt dat het beter kan ...
Hier zagen we verbetering met pepti maar na paar weken zag we toch weer bepaalde klachten terug komen en zijn toen naar spoedeisende hulp gegaan ivm dagen lang bloed en slijm met diarree en uitslag toen kregen we neocate voorgeschreven en thuis gestuurd na weekje telefonisch contact gehad met de kinderarts om te kijken hoe het gegaan was omdat toen alle klachten verdwenen waren zijn we gelijk onder behandeling van de kinderarts gekomen en heeft ons zoontje de diagnose koemelk allergie gekregen dus met neocate via cb geen ervaring maar pepti kan idd via hun arts die schrijft dan een machtiging uit waardoor je vergoed krijgt, je krijgt dan een account bij de website Sorgente en via daar kan je telkens je potten voeding bestellen 😊

3 jaar geleden
Reactie op Jane87
Als je wel verbetering ziet met pepti, maar t gevoel hebt dat het beter kan ...
Mijn advies zal dus echt zijn anders naar spoedeisende hulp gaan of naar de kinderpoli bellen in het ziekenhuis en situatie uitleggen meestal mag je dan komen voor advies en dan kijken ze gelijk je kindje na en dan word via hun als hun ook het vermoeden hebben de machtiging uitgeschreven en krijg je volgende dag (behalve op zondag) de eerste potten al thuis gestuurd
3 jaar geleden
Reactie op Mommy20202022
Mijn advies zal dus echt zijn anders naar spoedeisende hulp gaan of naar de ...
Daar ben ik ind geweest maar dan krijg ik als reactie; ziet er goed en gezond uit! Ja hij ziet er ook goed uit .. maar neemt niet weg dat ik hem na elke voeding zie gillen
3 jaar geleden
Daar ben ik ind geweest maar dan krijg ik als reactie; ziet er goed en gezo ...
Watvoor symptomen heeft je zoontje? Hier hielp het ook om alles vast te leggen, hoe onrustig hij drinkt, fotos maken van uitslag, hoe hij was na de fles, filmen hoe hij was als hij benauwd kreeg na video en anders blijven pushen, wij moesten ook echt 3x naar spoedeisende hulp voor we serieus werden genomen over dat pepti niet voldoende bleek, cb daarin tegen nam ons gelukkig gelijk serieus
3 jaar geleden
Reactie op Mommy20202022
Watvoor symptomen heeft je zoontje? Hier hielp het ook om alles vast te leg ...
- Onrust aan de borst
- al 10 weken neus verkouden
- slijm in keel na drinken
- overstrekken
- in elkaar duiken met beentjes trappelen ..
- lacht weinig kan het wel, veel onrust
- borrelende buik, veel windjes en ontlasting wat heel wisselend is met dagen en consistentie
Misschien is het ‘niks’ maar het lijkt mij stug ? Heb echt geen ‘vrolijk’ kind ……🫣😫
3 jaar geleden
- Onrust aan de borst
- al 10 weken neus verkouden
- slijm in keel na drin ...
Hier hadden we dat ook idd! Mijn advies probeer alles of zoveel mogelijk vast te leggen als bewijs en door blijven pushen! Ik weet niet of het voor komt in de familie? Maar hier nemen ze pas echt serieus als het in de familie of beide families voorkomt omdat het anders maar hele kleine kans is (3%) als het niet zo is zal ik zeggen dat het wel voorkomt en dan bij directe familieleden (denk hierbij aan jullie, jullie ouders ect ze checken dit niet na maar dan nemen ze jullie wel sneller serieus😅) heel krom systeem helaas en dan vooral blijven door pushen en niet opgeven, wij hadden een week na pepti een super vrolijk kindje
3 jaar geleden
Reactie op Jane87
Is hij ook erg druk met de armen en benen? Dikke oogleden? Jouw zoon slaapt ...
Ja aan de borst wel, en verder in bed altijd trappen met de beentjes. Geen dikke oogleden. Overdag slapen kennen we zowat niet 🤕
3 jaar geleden
Reactie op Mommy20202022
Hier hadden we dat ook idd! Mijn advies probeer alles of zoveel mogelijk va ...
Goed idee + tips! Ik was ‘vroeger’ ook een erge huilbaby maar of daar een oorzaak voor was is toen nooit uitgezocht
3 jaar geleden
Ja aan de borst wel, en verder in bed altijd trappen met de beentjes. Geen ...
Dat kunnen namelijk ook symptomen zijn. Ook dat niet slapen overdag kan ermee te maken hebben. Die van ons was ook erg lastig om in slaap te krijgen en na 45 minuten wakker. Sinds een week andere voeding, valt makkelijker in slaap en sliep net 1.5 uur... ik zou het echt proberen als ik jou was. Dan weet je het tenminste ook!