14 Reacties

4 jaar geleden

Niet precies je vraag, maar ik heb ook een jaar borstvoeding gegeven en ik had Difrax-flessen

4 jaar geleden

Ik heb geen ervaring met bv in combi met fv. Ik heb wel altijd de dr Brown gehad en dochter heeft toen totaal geen darm krampjes gehad en altijd goed gedronken. Dus bij de 2e wordt het wel weer dr Brown. Maar weet niet of het verschil uit maakt of je combi doet en welke fles dan fijn is

4 jaar geleden

Ik wil ook graag borstvoeding geven maar heb ergens gelezen dat je dan eigenlijk 2 maanden geen fles mag geven aan je baby, klopt dit? Ik twijfel ook wat ik als fles moet kopen 🤷🏻‍♀️

4 jaar geleden

Mijn kraamzorg adviseert om nog geen flesjes te kopen als je borstvoeding gaat proberen. Mocht borstvoeding niet lukken dan zijn flesjes zo gehaald of besteld en de kraamzorg kan dan adviseren welk type flesje het beste bij de zuigbehoefte van je kindje past.

4 jaar geleden

Ik ga een combinatie doe van overdag bv en in de nacht 1x kv. Dit overlegd met verloskundige en vonden dit een prima plan. Nu is het wel zo dat ik het de reden doe zodat ik in de nacht 1 voeding kan overslaan en mijn man die dan kan doen. Zodat ik mijn energie kan sparen in de nacht vanwege uitlokken factoren bij mijn depressie. Dus is ook soort van medische basis

4 jaar geleden

Ik had de medela flessen omdat ik ook een kolf heb van dat merk. Het is slim om voordat je kindje 6 weken oud is wel een keer de fles te hebben geprobeerd omdat er anders een kans is dat je kindje geen fles wil, dit is dan erg lastig voor als je weg wil of bij de oppas. Heb later wel dr brown gekocht omdat die ook net wat groter was.

4 jaar geleden

Ik heb een medela handkolf van een vriendin gekregen, dus daarom ook een medela calma flesje erbij gehaald (toevallig komt mn vriend er echt zojuist mee thuis na z'n boodschappenronde). Ervaring heb ik dus nog niet maar het mechanisme klinkt wel ideaal.

4 jaar geleden