14 Reacties

4 jaar geleden

Niet precies je vraag, maar ik heb ook een jaar borstvoeding gegeven en ik had Difrax-flessen

4 jaar geleden

Ik heb geen ervaring met bv in combi met fv. Ik heb wel altijd de dr Brown gehad en dochter heeft toen totaal geen darm krampjes gehad en altijd goed gedronken. Dus bij de 2e wordt het wel weer dr Brown. Maar weet niet of het verschil uit maakt of je combi doet en welke fles dan fijn is

4 jaar geleden

Ik wil ook graag borstvoeding geven maar heb ergens gelezen dat je dan eigenlijk 2 maanden geen fles mag geven aan je baby, klopt dit? Ik twijfel ook wat ik als fles moet kopen 🤷🏻‍♀️

4 jaar geleden

Mijn kraamzorg adviseert om nog geen flesjes te kopen als je borstvoeding gaat proberen. Mocht borstvoeding niet lukken dan zijn flesjes zo gehaald of besteld en de kraamzorg kan dan adviseren welk type flesje het beste bij de zuigbehoefte van je kindje past.

4 jaar geleden

Ik ga een combinatie doe van overdag bv en in de nacht 1x kv. Dit overlegd met verloskundige en vonden dit een prima plan. Nu is het wel zo dat ik het de reden doe zodat ik in de nacht 1 voeding kan overslaan en mijn man die dan kan doen. Zodat ik mijn energie kan sparen in de nacht vanwege uitlokken factoren bij mijn depressie. Dus is ook soort van medische basis

4 jaar geleden

Ik had de medela flessen omdat ik ook een kolf heb van dat merk. Het is slim om voordat je kindje 6 weken oud is wel een keer de fles te hebben geprobeerd omdat er anders een kans is dat je kindje geen fles wil, dit is dan erg lastig voor als je weg wil of bij de oppas. Heb later wel dr brown gekocht omdat die ook net wat groter was.

4 jaar geleden

Ik heb een medela handkolf van een vriendin gekregen, dus daarom ook een medela calma flesje erbij gehaald (toevallig komt mn vriend er echt zojuist mee thuis na z'n boodschappenronde). Ervaring heb ik dus nog niet maar het mechanisme klinkt wel ideaal.

4 jaar geleden

Mijn eerste zoontje weigerde de fles. Ik vond het echt een enorm drama en het heeft me veel tranen en frustratie gekost. Ik moest ook gewoon van kantoor naar huis rijden anders dronk ie niet. Nu wil ik dat bij mijn 2de zoontje anders. Ik denk dat ik na een week of 2, 3, als de borstvoeding volledig op gang is, 1 flesje per dag zal gaan geven om dit hopelijk te verkomen. Wij hebben altijd de dr brown flessen gehad en gaan deze nu ook weer gebruiken. Ik heb toen hij de fles weigerde, vele andere flessen ook geprobeerd, ook de Medela, maar dat maakte helemaal niks uit.

4 jaar geleden

Reactie op Baby2110

Mijn kraamzorg adviseert om nog geen flesjes te kopen als je borstvoeding g ...
Hier ook inderdaad.

4 jaar geleden

Mocht borstvoeding weer niet lukken, dan kiezen wij weer voor de flessen van dr Brown, erg tevreden over.

4 jaar geleden

Reactie op dcyk

Ik wil ook graag borstvoeding geven maar heb ergens gelezen dat je dan eige ...
Ik moest van de kraamhulp juist voor de zes weken een flesje gegeven hebben en dit elke week twee keer doen, omdat je anders kans hebt op een flesweigeraar

4 jaar geleden

Borstvoeding gegeven en flessen van dr. Brown ernaast gebruikt toen we afgekolfde melk gingen geven. Ging hier prima, maar had een dorstig kind :).

4 jaar geleden

Slechte ervaring met Medela en goede met dr Brown en Difrax gehad

4 jaar geleden

Ik heb goede ervaring met dr Brown. Die pakte m'n dochter zonder problemen naast de borstvoeding (al denk ik dat ze alles wel had gepakt, kleine hongerhals). Nu dus weer een nieuwe starterset gekocht