14 Reacties

één jaar geleden

Mijn zoontje is 8 maanden en merk ook dat ik in de middag/avond minder melk heb. Maar ik kolf alles overdag (erg afgeleid ventje, vandaar) en heb dus best een voorraadje gelukkig. Om 19:00 gaat hij naar bed en dan komt hij pas weer om 2:00 en om 5:00 (allebei wel aan de borst). Heb niet t idee dat hij te weinig krijgt… Heb helaas geen tips maar alleen maar herkenning sorry

één jaar geleden

Misschien kun je ochtendmelk kolven en dat in de namiddag geven?

één jaar geleden

Aan hoeveel voedingen zit je op 24u?

één jaar geleden

Reactie op MTKR

Aan hoeveel voedingen zit je op 24u?
Dat verschilt nogal. Maar ik zit zo tussen de 5 en 7 voedingen. Soms merk ik een beetje ritme. Dan komt hij om de 3 a 3,5 uur. Maar er zijn ook dagen dan is er geen pijl op te trekken 🤣

één jaar geleden

Reactie op lianne1985

Misschien kun je ochtendmelk kolven en dat in de namiddag geven?
Ik heb dus het idee als ik 's ochtends vaker (vroeger) voed, dat ik dan in de middag minder melk heb. Dus dan zou kolven in de ochtend niet echt helpen toch? Of begrijp ik het misschien verkeerd?

één jaar geleden

Reactie op nvvh

Mijn zoontje is 8 maanden en merk ook dat ik in de middag/avond minder melk ...
Ik geef met heel veel liefde borstvoeding, maar soms vind ik het ook moeilijk als ik het gevoel heb dat ik niet genoeg heb. Herkenning is ook fijn! Voel ik me niet alleen. Dankjewel voor je reactie 🙏🏽

één jaar geleden

Ik heb exact hetzelfde. Werk ook drie dagen en kolf twee x per dag. Ik geef nu 1 fles kunstvoeding voor het slapen gaan, omdat ik op dat tijdstip weinig heb. En de rest borst.

één jaar geleden

Reactie op Stroopwafels

Ik heb exact hetzelfde. Werk ook drie dagen en kolf twee x per dag. Ik geef ...
Met slapen gaan bedoel ik voor hij naar bed gaat om 18.00/18.30. Dan om 23u en 3u (als ik geluk heb, vaak ook om 1 en 4u) en 7u en 11u en 15u borst

één jaar geleden

Dat is normaal dat je dan minder hebt... Smorgens kolf ik uit 1 borst gemakkelijk 180-220. Terwijl dit savonds eerder 100 is. Ik voed altijd rond 17 u en rond 19u en dan de nacht in. Normaal komt hij dan pas om 7u terug. Nu met ziek te zijn wel een nachtvoeding terug tussen 1 en 5.

één jaar geleden

Ik kolf in de middag ook weinig. In de late ochtend is het nog redelijk maar daarna wordt het minder. Het heeft niet te maken met dat ik niet genoeg kan ontspannen omdat ik op kantoor ben want zo kolf ik op een thuiswerkdag ook. Ik stond ervan te kijken, tot ik bij uitzondering enkele keren in de avond moest kolven/rond etenstijd en dan loopt het opeens weer op. En als ik live bv geef drinkt hij ook niet lang in de middag. Ik denk dus dat hij daadwerkelijk deze hoeveelheden ongeveer drinkt 's middags. Hij krijgt daarnaast ook vast voedsel en dat geef ik ook uitgesmeerd over de middag + bij het avondeten 🙂💡dus ik denk dat hij daarom in de middag minder melk drinkt. Hij groeit goed dus ik maak me er niet meer druk om, en vanaf 18.30 heb ik toch weer lekker veel melk voor m.

één jaar geleden

Hij slaapt trouwens ook de nachten door (behalve nu, want hij is ziek) en is een vrolijke baby en is lekker actief. Dat zijn ook wel dingen om naar te kijken denk ik

één jaar geleden

Ik herken je verhaal. Ik gaf mijn zoontje volledig borstvoeding en zag mijn productie met kolven op mijn werk naar beneden gaan. Heb echt het idee dat mijn productie minder werd door het kolven op mijn werk. Mijn zoontje werd sneller ontevreden en kwam steeds vaker voor een voeding terwijl er voor mij gevoel steeds minder uitkwam. Ik ben toen met een enorm schuldgevoel overgestapt naar een paar flesjes kv en geef nu alleen snachts nog 2x bv. Ik vind het heel jammer maar mijn zoontje vindt de kv flesjes heerlijk. Alleen als hij ziekjes is heb ik het idee dat hij het drinken bij mij mist. Ik heb wel eens iets gehoord over een neusspray dat je toeschietreflex stimuleert misschien dat, dat helpt bij het kolven? Je kunt het krijgen via de huisarts.

één jaar geleden

Hier gebeurt het idd ook wel eens. Dan zit ik zo een uur lang te wisselvoeden. Vaak is het twee dagen later weer op peil.

één jaar geleden

Zo blij met al jullie reacties! Ik heb nooit mogen klagen over de borstvoeding want heb veel overproductie gehad. Juist nu het wat minder gaat merk ik dat ik het zwaarder vind worden. Zolang hij vrolijk is en tevreden moet ik me ook maar geen zorgen maken. En ik ga wisselvoeden proberen! Dankjewel 🙏🏽