29 Reacties

3 jaar geleden
De mensen waarmee ik het meest contact hebben stuur ik een kaartje , meeste deel van mijn familie ook maar bepaalde mensen uit de familie stuur ik niet omdat ik die al jaren niet meer hoor . Die zullen het wel via via wel horen ... 🤷♀️ ik steek daar geen moeite meer in als zij dit niet meer voor mij doen .

3 jaar geleden
Zag laatst ook iemand (een buurvrouw van mij) met een leuk berichtje op WhatsApp. Goede oplossing voor de wat verdere contacten, die ik zelf ook wil gaan overnemen voor bijv werk en vrienden die ik maar eens per jaar zie (en wel weten dat ik zwanger ben)

3 jaar geleden
Familie, vrienden, afdeling van kantoor, en stop bij de directe buren een kaartje in de brievenbus (circa bij 4 huizen). Mijn ouders hebben aangegeven graag een kaartje naar goede vrienden van hen te sturen (3 gezinnen), vroeger gingen we met hun op vakantie dus ken hun ook goed en stuur ze graag een kaartje.
Naar mijn familie sturen we het niet naar neven en nichten aangezien er geen contact echt is (veel leeftijd verschil). Naar mijn vriend zijn familie sturen we het wel naar neven en nichten. Tuurlijk hebben we met ene neef en nicht meer contact met de ander maar aangezien dat broers en zussen zijn willen we daar dan weer geen onderscheid in maken.

3 jaar geleden
Aan iedereen aan wie ik ook graag zelf persoonlijk wilde vertellen dat ik zwanger ben. De rest hoort het wel of krijgt een appje of mailtje. Misschien geef ik mijn ouders nog een stapeltje kaartjes als ze die graag aan ooms en tantes willen sturen.

3 jaar geleden
Alleen naaste vrienden en familie. Geen ooms en tantes etc. of mensen die we nooit zien.

3 jaar geleden
Wij sturen het naar onze families incl ooms en tantes (alleen broers en zussen van ouders) /nichten en neven(kinderen van gezegde broers en zussen). Wij hebben een best hechte familie, aan beiden kanten dus voor ons wel belangrijk dat zij het krijgen. De familie die dus net ietsje verder staan, krijgen geen kaartje maar horen het via de app of social media.
Daarbij uiteraard onze beste vrienden en wat vrienden die we ietsje minder vaak zien maar heel veel appen en vragen naar de zwangerschap/ook al cadeautje gegeven voor de kleine. En dan nog 2 buren met wie we goed contact hebben, de verloskundige + mijn werk, werk zelf in de kinderopvang en de kleine gaat ook mee naar de opvang hier dus vind wel zo leuk als die ook een kaartje krijgen.
Wij zitten nu op ongeveer 45 kaartjes hiermee🤗

3 jaar geleden
Wij sturen een kaartje naar onze hele familie (dus ook oom/tantes/nichten/neven). Familie van mijn man is heel klein, en mijn familie met de meesten wel contact en het is heel gebruikelijk een kaartje te sturen. Verder naar goede vrienden, onze buren, directe collega’s op werk, huisartsenpraktijk en verloskundige. Kennissen/oud-huisgenoten etc. doen we niet. In totaal zo’n 70 à 75 kaartjes. Persoonlijk vind ik een klein persoonlijk kaartje leuker dan een mail/appje😊 En Facebook/Insta hebben we niet.

3 jaar geleden
Mijn familie is niet groot, dus ik stuur een kaartje naar mijn Ooms/tantes en neven/nichten. De familie van mijn vriend is wel heel erg groot dus sturen dan een kaartje zijn zijn ooms/tantes, zodat die het ook tegen de neven/nichten kunne zeggen. En geven een paar extra aan zijn ouders zodat die ze nog aan wat familie kunnen geven, waarvan zijn denken dat die belangrijk zijn. (Zolang ooms/tantes van opa en oma.)
Verder stuur ik de digitale versie van het kaartje rond naar mensen die ik minder vaak spreek 😁.
(Poeh, wat een gedoe hé 🤣)

3 jaar geleden
Ik stuur juist ook naar mensen die ik niet spreek, als aankondiging. De mensen dicht bij me weten het natuurlijk sowieso al..

3 jaar geleden
Wij doen onze ooms en tantes en neven en nichten van beide kanten, niet veel contact maar wel goed. Ooms en tantes komen over het algemeen ook op kraambezoek. Dan verder vrienden, werk, kennissen, buren door de bus, huisarts en verloskundige.
Ik ben persoonlijk niet zo gek van een kaartje via de mail, vind ik zelf zo net niet. Wat mij betreft is het een kaartje en anders komen ze er vanzelf achter..

3 jaar geleden
Reactie op Jazs
Moet je persee een geboortekaart sturen. 😅 ik heb zo iets nooit mee gekreg ...
Neehoor, wat je zelf wilt natuurlijk😃 Mijn man vindt het niet zo nodig, maar ik vind het een leuke traditie om de geboorte aan te kondigen (de app gaat sneller maar vind ik niet echt persoonlijk). Leuk om te ontwerpen is het ook!
Doe vooral wat bij je past😊

3 jaar geleden
Wij hebben 200 kaartjes, is heel uitgebreid in België, gaat tot vrienden van de ouders ook (soms, niet bij iedereen). Nu bij ons staat er een geboortelijst oo dus die kosten heb je er zo uit 😓