18 Reacties

4 jaar geleden

Mijn dochter is nu 2,5 week oud, ik ben eerst begonnen om na 4 uur te voeden en toen mocht ik om de 6 uur voeden snachts. Overdag wel om de 3 uur gewoon

4 jaar geleden

Onze dochter van nu 2.5 jaar sliep na 4 nachten al door🤷‍♀️ als ze echt honger hebben hoor je ze wel. Onze zoon van nu 3 weken komt nog wel snachts een keer dus hij zal het nog wel nodig hebben.

4 jaar geleden

Wij mochten onze kleine meid na 4 nachten gewoon door laten slapen. Wel moeten we haar na 6 uur echt wakker maken voor de voeding. Als je kleine honger heeft dan laat hij echt van zich horen!😊

4 jaar geleden

Overdag voed ik om de 3 uur. Snachts laat ik haar zelf komen. Dit omdat ik haar iedere keer wakker moest maken. Was bang dat ze daar straks aan gewend gaat raken.

4 jaar geleden

Door laten slapen lekker doen wij ook is de derde ons dochtertje is vandaag 5 dagen oud en krijgt overdag om de 3 uur voeding het snachts laten slapen en idd na 6 uur wakker maken 💗

4 jaar geleden

Bij onze eerste (augustus wordt ze 3) sliep met 2 nachten door. Hebben we zo gelaten. 24u laatste fles, 7u de ochtend fles. Kwam constant netjes optijd en dronk dr fles altijd leeg. Ook afhankelijk van het gewicht en is t te vroeg geboren of niet, maar mij hoef je snachts ook niet wakker te maken voor een bord eten🙈. We hopen dat dr zusje net zo mag zijn.

4 jaar geleden

Wij mochten toen ze zich warm kon houden en aan kwam, de voeding in de nacht op verzoek doen. Ze was toen 10 dagen bij ons.. bij ons verschilt het per nacht of ze zelf komt.

4 jaar geleden

Ik geef flesvoeding en wij doen nachts alleen als ze wakker word. Dit is nu bijna 5 weken tussen de 6 en 8 uur. En wij mochten toen ze 1 week oud was er 6 uur tussen laten. Ze kwam toen vaak tussen de 4 en 6 uur

4 jaar geleden

Je mag inderdaad 1 voeding “overslaan”. Hij mag dan maximaal 6 uur slapen, maar mag ook eerder komen dan die 6 uur. Je hebt dan minimaal 7 voedingen per 24 uur. Dit mochten wij in het ziekenhuis ook met een week doen. Ze laat er nu in de nacht zo’n 4,5 à 5 uur tussen en is 5 weken oud.

4 jaar geleden

Dank voor alle reacties!

4 jaar geleden

Dit wordt de 1e 2w echt afgeraden hier! Niet voor de baby maar voor je productie de 1e 2w 3u er tussen, max 1x 4. Nog even een weekje volhouden

4 jaar geleden

Onze zoon is dysmatuur geboren. Nu na 2 weken mogen wij er 4uur tussen laten voor 1x. Na 4 weken mogen we er 6 uur tussen laten en tot 10 weken sowieso 1x per nacht een voeding. Heeft je kraamverzorgende niets erover vertelt?

4 jaar geleden

Reactie op manyana

Door laten slapen lekker doen wij ook is de derde ons dochtertje is vandaag ...
Stomme vraag misschien, maar haar luier plast en poept ze toch vol? Hoe kan haar luier niet doorlekken als je er 6 uur tussen laat?

4 jaar geleden

Reactie op mimi1994

Stomme vraag misschien, maar haar luier plast en poept ze toch vol? Hoe kan ...
Als ze doorslapen poepen ze minder. Net zoals wij volwassenen in principe ook pas grote boodschap doen wanneer we in de ochtend de dag beginnen. (heb ik mij laten vertellen.. Van doorslapen en minder poepen hier nog geen sprake 🙈)

4 jaar geleden

Reactie op jojo-chan

Als ze doorslapen poepen ze minder. Net zoals wij volwassenen in principe o ...
Doorslapen zou kunnen maar mijn kleine vent plast aardig veel haha. Dus ik ben bang dat ik dan een nat bed aantref. Ik laat er Max 4 uur tussen zitten.

4 jaar geleden

Hier sliep ze al 5 uur door van de 2e dag en ze komt goed bij ze is nu 2 weken

4 jaar geleden

Reactie op mimi1994

Stomme vraag misschien, maar haar luier plast en poept ze toch vol? Hoe kan ...
Hier een baby van 6w, net voor de 1e x bijna 6u er tussen. Pamper was zelfs minder vol dan normaal!

4 jaar geleden

Onze kraamhulp zei ook dat een nachtvording niet noodzakelijk is als ie er niet om vraagt. Criteria waren op temperatuur kunnen blijven, boven het geboortegewicht zijn en dat ie er niet om vraagt.