Ons zoontje is 1 week oud en de borstvoeding is goed op gang gekomen. Ik geef hem elke 3 uur de borst. Om 3 u in de nacht slaapt hij vaak door en moet ik hem dus wakker maken. De kraamverzorgster zegt dat ik deze voeding dan wel kan overslaan echter lijkt me dit vrij vroeg. Ons zoontje komt wel goed aan elke dag. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Mijn dochter is nu 2,5 week oud, ik ben eerst begonnen om na 4 uur te voeden en toen mocht ik om de 6 uur voeden snachts. Overdag wel om de 3 uur gewoon
Onze dochter van nu 2.5 jaar sliep na 4 nachten al door🤷♀️ als ze echt honger hebben hoor je ze wel. Onze zoon van nu 3 weken komt nog wel snachts een keer dus hij zal het nog wel nodig hebben.
Wij mochten onze kleine meid na 4 nachten gewoon door laten slapen. Wel moeten we haar na 6 uur echt wakker maken voor de voeding.
Als je kleine honger heeft dan laat hij echt van zich horen!😊
Overdag voed ik om de 3 uur. Snachts laat ik haar zelf komen. Dit omdat ik haar iedere keer wakker moest maken. Was bang dat ze daar straks aan gewend gaat raken.
Door laten slapen lekker doen wij ook is de derde ons dochtertje is vandaag 5 dagen oud en krijgt overdag om de 3 uur voeding het snachts laten slapen en idd na 6 uur wakker maken 💗
Bij onze eerste (augustus wordt ze 3) sliep met 2 nachten door. Hebben we zo gelaten. 24u laatste fles, 7u de ochtend fles. Kwam constant netjes optijd en dronk dr fles altijd leeg.
Ook afhankelijk van het gewicht en is t te vroeg geboren of niet, maar mij hoef je snachts ook niet wakker te maken voor een bord eten🙈. We hopen dat dr zusje net zo mag zijn.
Wij mochten toen ze zich warm kon houden en aan kwam, de voeding in de nacht op verzoek doen. Ze was toen 10 dagen bij ons.. bij ons verschilt het per nacht of ze zelf komt.
Ik geef flesvoeding en wij doen nachts alleen als ze wakker word. Dit is nu bijna 5 weken tussen de 6 en 8 uur. En wij mochten toen ze 1 week oud was er 6 uur tussen laten. Ze kwam toen vaak tussen de 4 en 6 uur
Je mag inderdaad 1 voeding “overslaan”. Hij mag dan maximaal 6 uur slapen, maar mag ook eerder komen dan die 6 uur. Je hebt dan minimaal 7 voedingen per 24 uur.
Dit mochten wij in het ziekenhuis ook met een week doen. Ze laat er nu in de nacht zo’n 4,5 à 5 uur tussen en is 5 weken oud.
Onze zoon is dysmatuur geboren. Nu na 2 weken mogen wij er 4uur tussen laten voor 1x. Na 4 weken mogen we er 6 uur tussen laten en tot 10 weken sowieso 1x per nacht een voeding.
Heeft je kraamverzorgende niets erover vertelt?
Stomme vraag misschien, maar haar luier plast en poept ze toch vol? Hoe kan ...
Als ze doorslapen poepen ze minder. Net zoals wij volwassenen in principe ook pas grote boodschap doen wanneer we in de ochtend de dag beginnen. (heb ik mij laten vertellen.. Van doorslapen en minder poepen hier nog geen sprake 🙈)
Als ze doorslapen poepen ze minder. Net zoals wij volwassenen in principe o ...
Doorslapen zou kunnen maar mijn kleine vent plast aardig veel haha. Dus ik ben bang dat ik dan een nat bed aantref. Ik laat er Max 4 uur tussen zitten.
Onze kraamhulp zei ook dat een nachtvording niet noodzakelijk is als ie er niet om vraagt.
Criteria waren op temperatuur kunnen blijven, boven het geboortegewicht zijn en dat ie er niet om vraagt.