15 Reacties
4 jaar geleden
Ik heb alle officiële documenten en dergelijke al binnen. En een brief waarin staat dat ze me aannemen en alles. Maar toch bang nu
4 jaar geleden
Ik zou het nog niet zeggen. Het is heel normaal om dat pas later in de zwangerschap met je werkgever te delen. Maar ik snap wel dat het raar voelt hoor! Ik werk zelf 2 maanden bij m'n huidige werkgever en ben 5 weken zwanger... Ik vind het ook lastig. Maar goed, ik kan er ook niks aan doen dat ik toevallig een vrouw ben en dus degene die het kind draagt...
4 jaar geleden
Lieve Sunnydays.
Gefeliciteerd met jouw zwangerschap. Ik snap jouw conflict, wat ik je zeggen kan: ga voor jouw geluk! Je word moeder!! Werk is belangrijk, maar uiteindelijk werk. Je bent niet verplicht het te melden. Volg jouw hart, dat klopt altijd.
Voor nu wens ik je dat hij/zij in jouw buik bij jullie mag blijven.
4 jaar geleden
Dat is heel persoonlijk denk ik! Ik zou het namelijk wel delen.. dit zorgt ervoor dat je relatie met je werkgever goed is/blijft. Open communicatie is zo belangrijk met je werkgever. Dit hoeft niet altijd je direct leidinggevende te zijn maar kan ook met HR bijvoorbeeld.
Als ze geen zwangere dame in dienst willen (nemen), zou ik daar ook niet willen werken denk ik.
4 jaar geleden
Ze moeten je wel aannemen, als ze je niet aannemen vanwege je zwangerschap dan is dat discriminatie, daar kunnen ze flink voor bestraft worden. Je hebt alle documenten ook om het dan te bewijzen (al is dat een proces waar je liever niet in wilt komen natuurlijk).
Ik zie meer gevaar in hoe ze je zullen behandelen als je begint en ze weten dat je zwanger bent. Zullen ze nog wel in je investeren, je goed begeleiden? Wat is je gevoel daar zelf bij, zijn het aardige mensen? Je zult vast niet de eerste zijn die zwanger is in het onderwijsveld, daar werken zoveel vrouwen 😉.
Volg je intuïtie, als het goed voelt dan zou ik het vertellen in het kader van openheid, maar je staat volledig in je recht als je besluit nog een paar weken te wachten. Succes! 🍀
4 jaar geleden
Ik heb dus precies hetzelfde! Begin in oktober. Was aangenomen en een week later was ik zwanger. Ik vertel het gewoon in oktober als ik net begonnen ben. Dan ben ik ook 12 weken. Het is gewoon niet anders. Ben allang blij dat het gelukt is. Maar qua timing had het inderdaad wel een maandje of 2 later gemogen 😆
4 jaar geleden
Hartstikke gefeliciteerd! En focus je lekker op het mooie nieuws!
Ik zit in dezelfde situatie, maar start iets eerder dan jij. Dan ben ik 10 weken zwanger. Ik ga het wel aangeven in mijn proef maand, maar pas sowieso nadat eerst familie en vrienden op de hoogte zijn gesteld.
Ik zal ook met verlof gaan in voor hun het drukste seizoen. Nu heb ik eerst een 6 maanden contract gekregen, dus een week voordat het contract afloopt ga ik met verlof.
Ik kan allerlei scenario’s bedenken, maar heb net los gelaten. Als ze “moeilijk” doen, dan wil ik er sowieso niet werken!
En nu lekker genieten van dit mooie nieuws! 9 vd 10 keer maak je zo’n gesprek in gedachten spannender dan het is, vermoedelijk zijn ze gewoon heel blij voor je!
4 jaar geleden
Reactie op LemonTree
Hartstikke gefeliciteerd! En focus je lekker op het mooie nieuws!
Ik zit i ...
Ik heb precies hetzelfde als jij! Met de 10 weken start ik bij mijn nieuwe baan en ik ga het ook aangeven in mijn proeftijd, waarschijnlijk in de derde week en dat is net na de termijnecho. Toen ik het contract tekende was ik nog niet zwanger en er ook nog niet mee bezig. Vind het wel spannend om dit aan te geven in mijn eerste maand, maar ik heb ook zoiets van, het hoort bij het leven en het komt nu toevallig samen.
4 jaar geleden
Hoi! Ik zit ook in een soortgelijke situatie. Ben nu 6 weken zwanger en begin 1 september bij mijn nieuwe werkgever. Daarvoor staat nog een afspraak om alles door te nemen en wilde het dan ook vertellen, super spannend maar ik denk het meest prettige voor mij. Succes allemaal!
4 jaar geleden
Ik had dat bij mijn eerste. Kwam er 1, 5 week voordat ik ging beginnen achter.. Toen in de 2e week verteld aan mijm teamleider (was toen dus ongeveer 7 weken). De reactie was dat het niet ideaal was, maar wel blij voor mij. En ze hadden er wel rekening mee gehouden door een vrouw van mijn leeftijd aan te nemen.
4 jaar geleden
Wettelijk gezien ben je verplicht om je zwangerschap te melden 6 weken voor de uitgerekende datum, zodat er een vervanger gezocht kan worden. Meestal meld je het eerder maar het is echt normaal om pas na 13 weken of zelfs 20 iets te willen zeggen op werk, als je wat zekerder bent.