25 Reacties
3 jaar geleden
Wij hebben dat ook! 4x 210cc. Bij ons eet hij verder ook een fruithapje, brood, maisstengels en groente. Bij alles ook een bekertje water erbij. Gaat niet op, maar neemt aardig wat slokjes bij elke maaltijd.
Ik denk dat hij het zelf wel aangeeft hoor! Ik hoor vaak genoeg dat bijvoorbeeld bij een kindje van 1 jaar de avond fles nog een tijd blijft en dat de rest vervangen wordt door koude gewone melk of opgewarmde gewone melk. Lijkt me geen probleem voor nu hoor!
3 jaar geleden
Hier ook nog 4 flessen. 1x180+6, 3x180+5 en savonds zelf 240 +8 voor de nacht. Sochtends heelpotje fruit(190gr) lunch 1 broodje, saconds 1 potje avondeten(190 gr) en alsnog word hij snachts wakker en niet stil te krijgen zonder fles( dan 120 ml en 3 schepjes)... ik wil dat ie doorslaaaapppttt....🫠🤨🤨😶
3 jaar geleden
Hier een aprilbaby maaar ook hier overdag 3 flessen (180 + 6) (rond 8, 14 en 18) en 1 in de nacht (+3 papfles)…
3 jaar geleden
Hier nog 4x210 en zelfs regelmatig nog een voeding ‘s nachts van ca 90cc. Ik vind afbouwen ook wel spannend wat als ie dan ‘s nachts wakker wordt met honger. Ik denk wel dat we de flessen overdag 11:00-15:00 wat kunnen verminderen qua hoeveelheid. Hoe bouwen jullie af? Fles er af of minder melk geven per keer?
3 jaar geleden
Ze gaan vanzelf minderen, zou t lekker doen als je kindje dat nodig heeft. Elk kind is anders. M'n dochter ging tussen 6 en 7 maanden haar fles na middagslaapje weigeren, duwde hem gewoon weg. Dus die ook gewoon in 1x weggelaten na een week op deze manier. M'n zoontje ging rond 8 maanden steeds minder drinken na z'n slaapje, liet steeds meer staan. Nu sinds paar dagen geef ik hem niet meer, bijna 9 maanden oud.
Ze kunnen het heel goed aangeven hoor! Daar zou ik lekker op vertrouwen.
3 jaar geleden
Nou wij zitten ook nog op 4 flessen en heb mij voorgenomen dat wanneer zij aangeeft met afbouwen dat het niet wil, wij het zo laten. Ze geven vanzelf aan wanneer ze niet meer willen
3 jaar geleden
Opeens drinkt mijn zoontje zn 2 flessen overdag slechter. Dus 1 weggelaten en werkt prima. Ze geven t dus echt wel zelf aan :)